Kent Haberleri

Evde bakım maaşı ödemeleri hesaplara yattı! Evde bakım maaşı almak için aranan şartlar neler? Nereye başvurulur?

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından, Mart ayı için evde bakım paraları hesaplara yatırıldı. Peki kimler evde bakım maaşı alabilir? Nereye müracaat yapılır? İşte bu ödemeyle ilgili Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından evde bakım paraları hesaplara yatırıldı

2023 Ocak ayında yapılan zam ile birlikte evde bakım parası 4 bin 336 TL oldu. İşte bu ödemeyle ilgili Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından evde bakım paraları hesaplara yatırıldı. 

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'nca ödenen evde bakım maaş ödemeleri illerdeki bir çok vatandaş tarafından yakından takip ediliyor. Bakım parasından yararlanan kişiler SMS ve e-devlet sistemi üzerinden yatan ve yatmayan iller kolayca öğrenilebiliyor.

EVDE BAKIM MAAŞI NASIL SORGULANIR 

Nisan ayı evde bakım ödemelerinin hesaplara yatıp yatmadığı 2 şekilde öğrenilebilir. E- Devlet sistemine T.C. kimlik numarası ve şifresiyle giren kullanıcılar sağ üst köşede yer alan arama kısmına "Engelli Evde Bakım Ödeme Bilgileri Sorgulama" yazıp ödemeler hakkında bilgi alabilir. 

Diğer bir sorgulama şekli ise Ziraat Bankası aracılığıyla ödeme alanlar telefonlarından mesaj kısmına BAKIYE yazıp 4737'e göndermeleriyle bakım maaşının yatıp yatmadığını öğrenebiliyor. 

Peki evde bakım maaşı almak için aranan şartlar neler? Evde bakım maaşı için müracaat nereye yapılır? Müracaat için gerekli belgeler neler? 
 

EVDE BAKIM MAAŞI İÇİN HANGİ ŞARTLAR GEREKİR? 

Bakım maaşı bağlanması için 3 şart aranıyor.
1. Engelli kişinin sağlık raporunda “ağır engelli’’ kısmının işaretli olması gerekiyor.
2. Eve giren her türlü gelirin toplanıp kişi sayısına bölünmesinde, kişi başı gelirin asgari ücretin üçte ikisinin altında gelir olması gerekiyor. Bu miktar  2019 yılı için 1219.35 lira olarak biliniyor. 
3. Sosyal hizmetler yetkililerinin gerçekleştirdiği incelemede, kişinin bakıma ihtiyaç olduğu tespit edilirse bakım maaşı bağlanıyor.

EVDE BAKIM MAAAŞI MÜRACAAT NEREYE VE NASIL YAPILIR? 

Evde bakım maaşı başvurusu illerde bulunan Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğüne, ilçelerde Sosyal Hizmet Merkezlerine gerekli belgelerle yapılıyor. Engelli bireyin yakını başvuruda bulunabilir. 

MÜRACAAT İÇİN GEREKLİ OLAN BELGELER NELERDİR? 

Evde bakım maaşı başvurusu için; Başvuru dilekçesi, Engelli kişinin engelli raporu, Engelli kişinin ve bakımını üstlenecek kişinin kimlik fotokopisi ve aslı, Engelli kişiye ait iki adet resim, İkametgah adres belgesi, Engelli kişi okuyorsa eğitim belgesi, Hanede yaşayanların gelir durumunu gösterir maaş bordrosu, Mal durumunu gösterir belgeler, Engelli birey için vasi kararı varsa vasi belgesi, anne ve baba boşanmış ise mahkeme kararı ile başvuruda bulunulabilir. 

Altın uçuşa hazırlanıyor! Tutabilene aşk olsun! 5 Nisan gram altın, çeyrek altın ve Cumhuriyet altını ne kadar oldu? 

Akaryakıt fiyatları resmen baş döndürdü! Bir indirim, bir de zam var! PO, Shell, Total, Opet 5 Nisan 2023 fiyat listesi