Sektörel

Evdema inşaat sektörüne yöneldi!

Çelik ailesi, Evdema markasıyla mağazalaşma atağına geçti. Mağazalaşmada gözünü yurtdışına da çeviren şirket, Duka markasıyla Silivri'de duvar kağıdı üretimine soyunurken, Konya Bozkır'da enerji sektörüne, kentsel dönüşüm ile de inşaat sektörüne yönelecek



Konyalı Çelik ailesi, Evdema markasıyla mağazalaşma atağına geçti. Mağazalaşmada gözünü yurtdışına da çeviren şirket, Duka markasıyla Silivri'de duvar kağıdı üretimine soyunurken, Konya Bozkır'da enerji sektörüne, kentsel dönüşüm ile de inşaat sektörüne yönelecek. 



İnşaat malzemeleri satış ve dağıtımı alanındaki faaliyetlerini genişletip 2008'de ev dekorasyon markası Evdema'yı yaratan Konyalı Çelik ailesi, mağazalaşmada gözünü yurt dışına dikti. Mağaza sayısını İstanbul'da 8'e yükselten Evdema, yeni mağazalar açmak üzere Orta Asya ülkeleri, Türk Cumhuriyetler ve Afrika'ya yöneldi. Evdema, kentsel dönüşüm ile birlikte inşaat projelerine, 12 milyon dolarlık yatırımla Silivri'de Duka markalı duvar kağıdı üretimine ve memleketleri Konya Bozkır'da da 15 milyon liralık yatırımla güneş enerjisi işine girecek. Evdema Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ömer Çelik, 2008'e kadar Uğur Yapı Malzemeleri adıyla yapı sektöründe yer aldıklarını hatırlatırken, ürünlerin satışı dolayısıyla yılda 30-40 bin kişiyle ticari ilişkileri olduğunu ve buradan topladıkları bilgüerle Evdema markasını yarattıklarını anlattı. Türkiye genelinde bin 500'e yakın alt bayüeri de olduğunu belirten Çelik, Evdema'nın 8 mağazası bulunduğunu, mağaza açmak üzere 5-6 ülkede araştırmaları olduğunu bildirdi. Çelik, 2015'in ilk aylarında mağazaların hangi ülkelerde açılacağı konusunun netleşeceğini ifade etti. 



Yılda 5 milyon top duvar kağıdı üreteceğiz 

Çelik, Silivri'de Duka markasıyla duvar kağıdı üretimine başladıkladıklarını, son teknolojiyle hayata geçirilen tesiste yılda 5 milyon metrekare, yaklaşık 1 milyon top (rulo) üretim olacağını ve yüzde 80'inin ihraç edileceğini belirterek, "Duvar kaplama malzemesi olarak yüzde 3-4 paya sahip olan duvar kağıdının Türkiye'deki pazar büyüklüğü 60 milyon dolar. Bunun 55 müyon doları ithal. Pazar, Türkiye'de her geçen yıl büyüyor, geçen yıl 2012'ye göre duvar kağıdı tüketimi yüzde 35 arttı. Rusya'da duvar kağıdının kaplama malzeme olarak kullanımı yüzde 95, Avrupa'da ise yüzde 30. Türkiye'de de rakam giderek artacak" şeklinde konuştu. Rusya, Türk Cumhuriyetleri ve Orta Asya ülkelerinde inşaatların genelde ileri kaba aşamasında teslim edildiğini ve evin dekorasyonunun müşteri tercihleri doğrultusunda şekillendiğini ifade eden Çelik, Türkiye'de de işin bu yöne doğru kayacağını, kentsel dönüşüm ile birlikte bunun adımlarının atüdığını gördüklerini kaydetti. Çelik, "Bu durum Evdema için büyük fırsat yaratacak" dedi. 



2014 büyüme hedefi yüzde 22

Evdema Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ömer Çelik, 2013 cirolarının 150-160 milyon lira olduğunu belirterek, bu yıl yüzde 22 büyüme hedeflediklerini açıkladı. Eylül sonu itibariyle yüzde 17 büyüme gerçekleştirdiklerini ifade eden Çelik, cirolarının yüzde 10-12'sinin ihracattan oluştuğunu bildirdi. Ev dekorasyon mağazaları konseptiyle eve dair tüm ürünleri bir arada sunan Evdema, banyo, mutfak, parke, kapı, aydınlatma ve aksesuar gibi 12 ayrı iş kolunda 90 bin adet ürün ile müşterilerine hizmet veriyor. 



Güneş enerjisine 15 milyon liralık yatırım 

Çelik, memleketleri Konya Bozkır'da güneş enerjisiyle ügili büyük potansiyel olduğunu, bunu dikkate alarak üçede elektrik üretimine yöneleceklerini bildirdi. Çelik, 15 müyon liralık yatırımla tesiste yılda 3 milyon kWh elektrik üretmeyi planladıklarını kaydetti. 


İnsanların gelir seviyesi arttıkça yaşam alanlarını güzelleştirmek, farklüaştırmak istediğini ifade eden Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Çelik, Türkiye'de 10 yüda bir banyo ve mutfakların değiştiğini, Avrupa'da ise bu sürenin 6-7 yıl olduğunu söyledi. "Bu süre Türkiye'de de giderek düşecek" diyen Çelik, değişimin banyolarda 2 bin80 bin lira, mutfaklarda ise 6 bin130 bin lira aralığında olduğunu bildirdi.


Dünya