Evgör Mobilya 81 ilde mağaza açacak!
Evgör Mobilya Anadolu açılımıyla bayilik vererek Türkiye'nin 81 ilinde mağaza açmayı hedefliyor.
Türkiye’de mobilya sektörünün büyüklüğünün yaklaşık 5,8 milyar dolar, kişi başına mobilya tüketiminin ise yıllık 53 dolar olduğu ifade ediliyor. Türkiye mobil tüketiminin bu yıl yüzde 2 civarında büyümesi bekleniyor. Türkiye geçen yıl 167 ülkeye yaklaşık 2,7 milyar dolarlık mobilya ihracatı gerçekleştirdi, ihracatta başı çeken ülkeler arasında ise Irak, Sur di Arabistan, Almanya, Fransa, Libya, Birleşik Krallık, Birleşik Arap Emirlikleri, ABD, Azerbaycan, Türkmenistan, Romanya ve İsrail yer alıyor. Dolayısıyla her yıl büyüyen bir pazardan söz etmek mümkün.
Ekonomist'te yer alan habere göre, sektörde irili ufaklı birçok firma bulunuyor. Ancak son yıllarda mobilya sektöründe kurumsal anlamda büyük açılım yapan firmaların sayısı ar tıyor. Bu firmalar, çoğunlukla franchi-sing vererek büyümeyi tercih ediyor. Evgör Mobilya da Anadolu açılımıyla bayilik vererek Türkiye’nin 81 ilinde mağaza açmayı hedefliyor.
İnternet mağazası
1981 doğumlu Ahmet Ekmen, Evgör Mobilya’yı 23 yaşındayken kurdu. Evgör Mobilya’nın kuruluş hikayesi, Ekmen’in satış görevlisi olarak işe girdiği mobilya mağazasına, alamadığı 3 aylık maaşı karşılığında ortak olması ile başladı. O 3 aylık maaşıyla şirketin hissedarlarından birisi haline geldi. 2006 yılında 2’nci şubeyi açtı ancak beklediği satış hacmini yakalayamadı, interneti kullanması ve reklam yapması gerektiğini düşündü ve internete de yatırım yapmaya başladı, evgor internet sitesi, aylık bir buçuk milyon kişinin ziyaret ettiği bir internet mağazası haline geldi. Sonrasında kurumsallaşma yolunda önemli adımlar atıldı. ISO kalite sertifikaları ve pek çok kalite ödülü alındı.
Şu an İstanbul’un her iki yakasında Masko, Beyoğlu, Çamlıca, Tuzla ve Dudullu mağazalarıyla hizmet veriliyor. Ayrıca ‘Anadolu’da Markalaşma Açılımı’ adını verilen bayilik sistemine dayalı büyüme stratejisi kapsamında İstanbul dışındaki ilk mağaza Elazığ’da açılacak.
Bugüne kadar İstanbul merkezli ve internet odaklı bir büyüme stratejisi izlediklerini söyleyen Ekmen, “Şu anda İstanbul’da 5 mağazamız bulunuyor. Kendi sermayemizle 2020 yılına her iki yakada en az birer mağaza daha açmayı planlıyoruz, şimdiye kadar olduğu gibi bundan sonra da internet mağazacılığına olan yatırımlarımız devam edecek. Şu anda 4 dilde yayın yapan Ev-gor.com.tr sitesi aylık 1,5 milyon ziyaret alıyor. Yatırım hedeflerimiz arasında sitenin dil seçeneğini artırmak ve dünyanın mobilyaya ihtiyaç duyulan her noktasından erişilebilir hale getirmek var” diyor.
Bunun yanı sıra yeni uygulamaya koyulan bayilik açılımı ile bölgesinin markasız mobilya mağazalarını Evgör çatısı altına alıp, Anadolu genelinde satış noktası zinciri kurmayı amaçladıklarını belirten Ekmen, bu sayede internet mağazacılığı üzerinden bugüne dek ulaşılan farklı beğeniye ve alım gücüne sahip kitleye, bayiler üzerinden fiziksel olarak da erişim hedeflediklerini kaydediyor.
İşlek lokasyonlar
Ana hedef Türkiye’nin 81 ilinde en az birer tane Evgör Mobilya mağazasının olması. Aldıkları işbirliği taleplerine bakarak, bu hedefe 2023 yılına kadar ulaşabileceklerini vurgulayan Ekmen, bu yılın sonuna kadar Samsun, Giresun, Erzincan, Kayseri, Sivas, Konya, Diyarbakır, Ordu, Adana ve Erzurum’da birer bayilik açacaklarını sözlerine ekliyor. Anadolu’da dükkan ve mağazaların bir arada bulunduğu, insan ve araç trafiğinin yoğun olduğu, şehrin en işlek lokasyonlarına şube açmayı planladıklarını belirten Ekmen, sözlerini şöyle sürdürüyor:
“Evgör Mobilya’nın koleksiyonunda şu anda yaklaşık 10 bin ürünü, aylık 1.5 milyonun üzerinde ziyaretçisi bulunan Ev-gor.com.tr sitesi üzerinden sunuyoruz. Bu kadar zengin çeşidi fiziksel bir mağaza içinde sergilemek imkansız. Dolayısıyla, Evgör bayisi olacak mağaza, gelen müşterilerine asıl koleksiyonu bizim İstanbul’da yıllardır yaptığımız gibi ekran üzerinden gösterecek. Bu nedenle çok yüksek metrekaren dükkanlar olması zorunlu değil. Örnek koleksiyonların sergilenebileceği ortalama bin metrekarelik bir mağaza yeterli.”
Yatırım maliyeti düşük
Bayinin öncelikli olarak hail hazırda zatenmağazacılık yapıyor olmasını kriter olarak aldıklarından, yatırım maliyetinin sıfırdan bir mağaza açmaya nazaran çok daha düşük olduğunu vurgulayan Ahmet Ekmen, şöyle devam ediyor:
“Mağazası olanlar için tabela, dekorasyon revizeleri, vitrin giydirme, kurumsal kimlik uygulamaları gibi standart harcamalar 30 ila 50 bin liralık bir yatırım maliyeti çıkıyor. Sıfırdan bir Evgör Mağazası açmak ise dükkan metrekarelerine göre değişmekle birlikte minimum 300 bin ile 350 bin lira civarında bir yatırım bütçesi gerektiriyor.”
Yüzde 50 kâr marjı
Bayilik modelinde, isim hakkı kullanımı kapsamında bayinin faaliyet gösterdiği mağazasına Evgör tabelalarının takılması, vitrin giydirmesi, broşür, kartvizit, katalog bastırılması, satış ve pazarlama desteği, yerel reklam ve tanıtım çalışmaları, internet reklamları gibi destekler veriliyor. Ayrıca, Ev-gor.com.tr tedarikçi altyapısının ve internet mağazacılığının kullanım hakkı da bayilere açılıyor.
Evgör bayiliği için franchise giriş bedeli alınmıyor. Bunun yerine aylık hizmet bedeli olarak 5 bin liralık bir ödeme söz konusu. Evgör Mobilya’mn anlaşmalı olduğu tedarikçilerden ürün alıp, koleksiyonumuzda bulunan takımların satışını gerçekleştiren bayilerin kar marjının bürüt yüzde 40-50 arasında olduğu ifade ediliyor.
Bayinin bulunduğu ile ve mağazanın lo-kasyonuna göre değişmekle birlikte bir bayinin aylık ortalama yapacağı cironun 300 bin ile 500 bin lira civarında olacağını söyleyen Ekmen, bayilerde aradıkları özellikleri şöyle anlatıyor:
“Biz, Evgör bayisi olarak, öncelikle hali hazırda bir mobilya mağazası bulunan ve bu alanda faaliyet gösteren yerel satış noktalarıyla işbirliği yapmayı arzu ediyoruz. Sektörü bilen, bu alanda olmaktan mutluluk duyan, markalaşmaya ve kurumsallaşmaya inanan, bir marka çatısı altında, fark yaratarak birlikte büyüme, beraber kazanma ve bunu yaparken de müşteri memnuniyetinden asla taviz vermeme vizyonuna sahip adaylar arıyoruz.”