Faber Castell Türkiye'de mağaza açacak
Adel Kalemcilik, kalemden sonra ilk defa Türkiye'de çanta alanına da girme kararı aldı
Geçen yılı krize rağmen yüzde 17.4 artışla 87.8 milyon TL ciroyla kapatan Anadolu Grubu ve yazılım gereçleri firması Alman Faber Castell'in ortaklığındaki Adel, Türkiye'de okul ve sırt çantası, spiralli lüks defter ve sunum dosyaları pazarına da girdi.
BİR MAĞAZA AÇABİLİRİZ
Faber Castell'in çanta alanında ilk denemesini Türkiye'de yaptığını dile getiren Adel Kalemcilik Genel Müdürü Taner Dursun, "Türkiye Faber Castell'in üçüncü büyük pazarı. Satış yaptığımız üç yeni kategoriden üç yıl içinde 10 milyon TL ciro bekliyoruz. 2010 yılında bir tane Faber Castell mağazası açabiliriz" dedi. Çantada lisanslı ürün yerine adını tosbağadan alan tosback markasıyla girdiklerini dile getiren Dursun, "Disney ile 12 yıllık bir lisans anlaşmamız var. Bunun dışında bir lisans anlaşması yapmayı düşünmüyoruz" dedi. Avrupa Bölgesi isim hakkı Faber- Castell tarafından satın alınan Eberhard Faber'i ve ürünlerini de pazara sürdüklerini dile getiren Turan, bir yandan da antibakteriyel silgi üretimine başladıklarını ifade etti. Geçen yılki krizden en çok premium diye adlandırdıkları 200 - 2 bin 200 euro fiyatındaki ürünlerin yer aldığı lüks segmentinin etkilendiğini dile getiren Turan, "2 bin 200 euroluk kalemlerden 2 bin adet ürettik. 21 adedini Türkiye'de satabildik" dedi.
Sabah
Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler
Adel çantacı oluyor
Anadolu Grubu ve dünyaca ünlü yazım gereçleri firması Alman Faber-Castell'in ortaklığında faaliyet gösteren ADEL Kalemcilik, okul ve sırt çantası, spiralli lüks defter ve sunum dosyaları pazarına da giriyor.
ADEL Kalemcilik ayrıca, 1 Ocak 2010 tarihi itibariyle Avrupa Bölgesi isim hakkı Faber-Castell tarafından satın alınan Eberhard Faber'i ve ürünlerini bundan böyle Türk tüketicisiyle de buluşturacak.
2009 yılında mevcut ürünlerdeki pazar payını yükselterek ve yeni ürünleri piyasaya sunarak cirosunu ,4 artışla 87,8 milyon TL'ye çıkaran ADEL, 2010 yılında da kaliteden ödün vermeden büyüme çizgisini devam ettirecek.
Türkiye'de yazım, çizim ve boyama ürünleri pazarının lideri ADEL Kalemcilik'in Genel Müdürü Taner Dursun, ürün ailesini Faber-Castell markalı okul ve sırt çantaları, spiralli lüks defterler ve sunum dosyalarıyla büyütürken, yazım ve boyama ürünlerinden yapıştırıcılara kadar mevcut ürün gruplarında da yeniliklere imza atacaklarını açıkladı.
Faber-Castell okul ve sırt çantalarında farklı bir konsept ve tarz üzerinde ilerlediklerini belirten Dursun, "Bir tasarımcı grubuyla birlikte çalışarak ve kullanıcıların görüşlerini alarak, evini sırtında taşıyan Tosbağadan esinlendiğimiz `Tosbag' çanta serimizi yarattık. İlkokul öğrencilerinden gençlere kadar her kesime hitap eden bu ürünlerimizde kumaş cinsi ve kalitesinden ergonomik tasarıma en iyisini yapmaya çalıştık. Tüm ürünlerimizde olduğu gibi, çantalarda da ürün güvenliğini ön planda tuttuk ve uluslararası kabul görmüş laboratuvarlarda test ettirdik. Defterlerde ise kapak tasarımı, estetik ve fonsiyonellik ön planda tutularak 1.kalite Avrupa Hamur Kâğıt kullanıyoruz" şeklinde konuştu.
"Biz Faber-Castell ile kütlesel bir pazarın premium markasıyız. Kalite, ürün güvenliği, tasarım gibi unsurlarda, hep en iyisi ve farklısı olmak için çalışıyoruz" diyen ADEL Kalemcilik Genel Müdürü Taner Dursun, kırtasiye kanalında satılan okul ve sırt çantaları, defterler ve dosyalama ürünlerinin toplam pazar büyüklüğünün üretici/ithalatçı fiyatlarıyla 200 milyon TL'nin üzerinde olduğunu tahmin ettiklerini belirtti. Dursun, rekabetin oldukça yoğun olduğu bu segmentlerde 3 yıl sonunda toplam 10 milyon TL'lik bir satış hacmine ulaşmayı hedeflediklerini açıkladı.
Eberhard Faber ürünleri artık Faber-Castell çatısı altında...
249 yıllık bir geçmişi olan Faber-Castell'in tarihçesinde yeri olan Eberhard Faber markasını satın alıp, ADEL'in de bu markayı Türkiye'de temsil edecek olmasının kendilerini heyecanlandırdığını belirten Dursun, "Eberhard Faber'in boya kaleminden pastel boyaya, oyun hamurundan yüz boyasına kadar uzanan geniş ürün ailesinin portföyümüze katılmasıyla piyasadaki liderliğimizi pekiştireceğimize inanıyoruz" dedi.
Uluslararası Finansal Raporlama Sistemi bazındaki sonuçlara göre, 2009 yılında net cirosunu %17,4 büyüme ile 87,8 milyon TL'ye çıkaran ADEL'in net karı ise %21 artışla 16,6 milyon TL olarak gerçekleşti. 2009 yılında mevcut ürünlerdeki pazar payını yükselterek ve yeni ürünleri piyasaya sunarak büyümeye devam ettiklerini belirten Taner Dursun, 2010 yılında da kaliteden ödün vermeden büyüme çizgisini sürdüreceklerini söyledi.
Türkiye'de prestijli kalemlere olan ilgi artıyor
ADEL Kalemcilik'in Graf von Faber-Castell markası ile Türkiye pazarına sunduğu lüks yazım gereçleri, özellikle kalemi bir kültür olarak görenler tarafından giderek artan bir ilgiyle karşılanıyor. Her yıl, `Yılın Kalemi' adı verilen ve özel koleksiyon değeri taşıyan kalemin pazara sunulduğunu vurgulayan Dursun, "Türkiye'de prestijli kalemlere yapılan harcama diğer ülkelere göre oldukça düşük olmasına rağmen, yeni ürünlerimizle ilgiyi artırmayı hedefliyoruz" diye konuştu.
ADEL satış ekibi bir kez daha Anadolu yollarında...
ADEL Kalemcilik, her yıl olduğu gibi bu yıl da Mart ayında 13 ilde satış ve pazarlama aktiviteleri düzenleyecek. Toptancılar ve binlerce kırtasiyecinin bir araya geldiği bu faaliyetin ADEL açısından büyük bir önem taşıdığını ifade eden Dursun, "Bu yıl 20 gün sürecek bu aktivitelerde yeni ürünlerimizi doğrudan perakendecilere tanıtma ve karşılıklı iletişim kurma fırsatı elde ediyoruz" dedi. Dursun, yıllık iç piyasa satışlarının yaklaşık %40'ının sipariş olarak alındığı bu aktivitelerde müşterilerin isteklerinin dinlenerek gelecek planlarına dahil edildiğini kaydetti.
Hürriyet
Kalem devi 'çantacı' olacak
Yazım gereçleri ve boya ürünleriyle tanınan Alman Faber-Castell, okul ve sırt çantası, antibakteriyel silgi, spiralli lüks defter ve sunum dosyaları pazarına da giriyor.
Firma Türkiye'ye özel bir de çanta tasarladı. Çantalara tosbağadan esinlenerek Tosbag ismi verildi. Şirketin Türkiye distribütörü Adel Kalemcilik, Genel Müdürü Taner Dursun, "Bir tasarımcı grubuyla birlikte çalışarak ve kullanıcıların görüşlerini alarak, evini sırtında taşıyan tosbağadan esinlendiğimiz 'Tosbag' çanta serisini ürettik. Ürünlerimiz ilkokul öğrencilerinden gençlere kadar her kesime hitap ediyor." dedi.
Faber-Castell ile kütlesel bir pazarın 'premium' markası olduklarını iddia eden Dursun, kırtasiye kanalında satılan okul ve sırt çantaları, defterler ve dosyalama ürünlerinin toplam pazar büyüklüğünün 200 milyon TL'nin üzerinde olduğunu tahmin ettiklerini belirtirken, "Rekabetin yoğun olduğu bu segmentlerde 3 yıl içinde toplam 10 milyon TL'lik bir satış hacmine ulaşmayı hedefliyoruz." sözlerine yer verdi. Perakende fiyatı 40-80 lira arasında değişen 'Tosbag'dan yıl sonuna kadar 50 bin adet satılması bekleniyor.
Kenan Mehmetzade/Zaman
Adel, Tosbag'le çanta pazarına girdi
Anadolu Grubu ile Faber Castell'in ortaklığında faaliyet gösteren Adel, Tosbag adıyla okul çantası yaptı. Tosbag çantalar beğenilirse yurtdışına ihraç edilecek
Anadolu Grubu ve dünyaca ünlü yazım gereçleri firması Alman Faber-Castell'in ortaklığında faaliyet gösteren Adel Kalemcilik, ürün gamını genişletti. Türkiye'de yazım, çizim ve boyama ürünlerinde faaliyet gösteren firma, ürün kategorisini okul çantası, defter ve dosyalama ürünleriyle büyüttü.
Kaplumbağadan esinlendi
Özellikle Faber-Castell Tosbag markası ile okul çantası kategorisine hızlı bir giriş yapan firma, burada da evini sırtında taşıyan tosbağadan esinlendi. Faber Castell markası altında üretilicek olan Tosbag çantaları, Türkiye'de tutması halinde Faber - Castell'in faaliyette olduğu diğer ülkelerde de kullanılacak. Faber - Castell dünyada 120 ülkede faaliyet gösteriyor. Faber-Castell okul ve sırt çantalarında farklı bir konsept ve tarz üzerinde çalıştıklarını belirten Adel Kalemcilik Genel Müdürü Taner Dursun, "Faber - Castell Tosbag okul çantaları ilk bizimle ortaya çıkmış oldu. Markanın hitap ettiği gruba uygun bir ürün. Türkiye bir nevi pilot uygulama olacak" diye konuştu.
Türkiye'de kırtasiye kanalında satılan okul ve sırt çantaları, defterler ve dosyalama ürünlerinin toplam pazar büyüklüğününü 200 milyon TL'nin üzerinde olduğunu belirten Dursun, "Rekabetin oldukça yoğun olduğu bu segmentlerde üç yıl sonra toplam 10 milyon TL'lik bir satış hacmine ulaşmayı hedefliyoruz" diye konuştu. Dursun, sadece Tosbag markası ile satışa sunacakları çantadan ilk yıl 50 bin adet satmayı hedeflediklerini anlattı.
40-80 liradan satılacak
Dursun, sözlerini şöyle sürdürdü: "Çantaların fiyatları 40-80 TL arasında değişecek. Üretimi Çin'de yaptırıyoruz. Çantaların yanında kalemliklerimiz de var."
Adel Kalemcilik'in Graf von Faber-Castell markası ile Türkiye pazarına sunduğu lüks yazım gereçlerinin 2009 yılında krizden önemli ölçüde etkilendiğini kaydeden Dursun, "Adel olarak 2009 yılınde net ciromuz yüzde 17.4 büyüme ile 87.8 milyon TL'ye çıktı. Bu dönemde Adel'in net kârı ise yüzde 21 artışla 16.6 milyon TL oldu. Krize rağmen bu önemli bir başarı. Fakat krizde lüks tüketim ürünlerimizde bir gerileme yaşandı. Lüks segmentteki ürünlerimizin fiyatları 200-2.200 avro arasında değişiyor" diye konuştu.
Bu arada Adel Kalemcilik, tam 15 yıldır sektörde ürünlerini tanıtmak üzere bir fuar düzenliyor. Kuruluş satışlarının yüzde 40-45'ini bu fuarda yapıyor. (Radikal)