Sektörel

Fatma Çelenk: İtibar, hatalarını nasıl yönettiğinle ilintilidir!

Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü Fatma Çelenk 17-19 Ekim 2012 tarihleri arasında Cumhurbaşkanlığı himayelerinde Kadir Has Üniversitesi'nde düzenlenen Uluslararası İtibar Yönetimi Konferansı’na konuşmacı olarak katıldı

Bu sene ‘Kurumsal İtibar Yönetimi ve Sosyal Medya’ ana başlığı çerçevesinde düzenlenen konferansta, Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü F.Fatma Çelenk ‘Tüm Paydaşların Katılımıyla İtibarı Yönetmek’ başlıklı konuşmasıyla Soyak Holding’in kurumsal itibar yönetimine dair de bilgiler paylaştı.



Gayrimenkul, enerji, çimento ve döküm sektörlerinde öncü projelere imza atan Soyak Holding’in Kurumsal İletişim Koordinatörü F. Fatma Çelenk, 17-19 Ekim tarihlerinde düzenlenen Uluslararası İtibar Yönetimi Konferansı’na konuk konuşmacı olarak katıldı. ‘Kurumsal İtibar: Farklı Bakış Açıları’ adlı oturumda ‘Tüm Paydaşların Katılımıyla İtibari Yönetmek’  başlıklı konuşma yapan Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü F.Fatma Çelenk, Soyak Holding’in bünyesinde başarıyla yürütülen itibar yönetimi süreçlerini örneklendirerek katılımcılara sundu.


Fatma Çelenk konuşmasında, önce itibarın kriterleri üzerinde durarak itibara; yerel, ulusal ve uluslararası boyutta bakmanın gerekli olduğunu belirtti. Çelenk, yerelde ihtiyaç, ulusal boyutta toplum değerleri uluslar arası boyutta da standartların itibarı etkilediğini vurguladı. Fatma Çelenk “Bir fabrika istihdam sağladığı için yerel boyutta itibarlı olabilir çünkü ihtiyaca cevap veriyordur. Ulusal boyuttaysa toplumun değer yargılarını içine alan uygulamalara sahip olması bir şirketin itibar kazanmasında önemlidir. Uluslararası düzeydeyse artık işin içine standartlar girer” şeklinde konuştu. Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü Fatma Çelenk konuşmasında itibarın sadece rasyonel değil duygularla da ilintili olduğunu belirterek, “İtibar yapılan tek bir hatayla yitirilmez. İtibarın zedelenmesi, yitirilmesi benzer hatanın ya da hataların tekrarına bağlıdır. Burada şunu da belirtmekte fayda var. İtibar deyince kurumlar öne çıkıyor. Ama kurumları da yöneten insanlardır. Yani tıpkı insanların da hata yapma olasılığı gibi, kurumlar da hata yapabilir ama itibarın zedelenmemesi açısından bu hataların tekrar edilmemesi gerekir” dedi. 


Çelenk, Y kuşağına da konuşmasında değinerek, artık değer yargılarının ifadesinde farklılaşmalar olduğunu söyledi. “Saygı göstermek, samimiyet bu kuşakta da önemli bir değer, ama onlar bu değerleri başka türlü ifade ediyorlar. Dolayısıyla itibar kavramına artık yeni neslin bakış açılarıyla da bakmak ve belki de yeniden tariflemek gerekli” dedi. 


Tüm buralardan hareketle Soyak Holding bünyesinde itibar ve risk yönetimi görev takımları kurulduğunu belirten Çelenk “Bu takımlar 5 yıl boyunca yapılan çalışmaları içselleştirdikten sonra şirketin karşılaşma olasılığı bulunan risklerini ve dolayısıyla itibarını yönetmeye destek oldular” dedi. Üç gün süren konferansta 18 Ekim’de sunumunu gerçekleştiren Fatma Çelenk, yönetimde paydaşların önemiyle ilgili ipuçlarını katılımcılarla paylaştı. 


Cumhurbaşkanlığı himayelerinde, İtibar Yönetimi Enstitüsü ve Kadir Has Üniversitesi işbirliğiyle İstanbul Kadir Has Üniversitesi’nde düzenlenen Uluslararası İtibar Yönetimi Konferansı’na 10 ülkeden 70 farklı konuşmacı katıldı. Konferansa Gülben Ergen, Fatih Terim, Şenes Erzik ve Cüneyt Çakır gibi popüler isimlerin yanı sıra çok sayıda akademisyen ve sektöre damgasını vurmuş profesyoneller itibar yönetimi hakkında konuşmalar yaptılar.




Uluslararası İtibar Yönetimi Konferansı siyaset, kamu yönetimi, uluslararası ilişkiler, işletme yönetimi, insan kaynakları, iletişim, yeni medya, halkla ilişkiler, pazarlama, sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik araştırma alanlarını kapsayan disiplinler arası bir çerçevede, itibar kavramı ve ilişkili alanları tartışmak amacıyla, akademik çevre ile iş dünyasını bir araya getirmeyi amaçlıyordu.