Fatma Çelenk İtibar Yönetimi Konferansı’na katıldı!
Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü F. Fatma Çelenk 3 - 4 Ekim tarihleri arasında Kadir Has Üniversite’sinde düzenlenen 2. Uluslararası İtibar Yönetimi Konferansı’ na katıldı...
‘Sağlık, Finans ve İletişim Sektörlerinde Kurumsal İtibar Yönetimi’ ana başlığı çerçevesinde bu sene ikincisi düzenlenen konferansta, Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü F.Fatma Çelenk ‘Sosyal Sorumluluk ve İtibar Yönetimi’ panelinde oturum başkanlığı yaptı.
Gayrimenkul, enerji, çimento ve döküm sektörlerinde öncü projelere imza atan Soyak Holding’in Kurumsal İletişim Koordinatörü F. Fatma Çelenk, 3-4 Ekim tarihleri arasında düzenlenen 2. Uluslararası İtibar Yönetimi Kaonferansı’nda ‘Sosyal Sorumluluk ve İtibar Yönetimi’ oturumuna başkanlık yaptı.
Giresun Üniversitesi öğretim üyesi Dr. Murat Güreşçi, VİKO İnsan Kaynakları Direktörü ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kurul Başkanı Gülay Selki ve ERA Araştırma ve Danışmanlık Kurucu Ortağı Elvan Oktar’ın konuşmacı olarak katıldığı ‘Sosyal Sorumluluk ve İtibar Yönetimi’ konulu oturumda, Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü Fatma Çelenk yaptığı açış konuşmasında sosyal sorumluluk ve itibarın iç içe geçen kavramlar olduğunu belirterek “Biz bugün sosyal sorumluluk projelerinin hayata geçirildikten sonraki aşamalarından söz edeceğiz; ve işin üniversite, özel sektör ve araştırma boyutlarına değineceğiz” dedi. Çelenk, bu bağlamda Türkiye’nin 2023 hedeflerini katılımcılarla paylaşarak “Aslında bu hedeflerin hepsi, farklı birer sosyal sorumluluk projesi haline getirilebilir. Ülkemizde çoğu şirket sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştirme gayreti içinde. Tam da bu noktada sosyal sorumluluk projelerine topyekun olarak bakmak ve ihtiyaç olan alanları önceliklendirmek, hem ülkeye hem de şirketlere itibar anlamında daha fazla katma değer katacaktır. Ülke hedeflerinin içerisindeki ihtiyaç noktalarının belirlenerek Sosyal sorumluluk projelerinin kamuyu da içine alacak şekilde bir bilgi havuzunda izlenebiliyor olması önemli. Aksi takdirde herkes bir proje yapıyor ama ülkeye olan faydasını gözlemlemekte zorlanılıyor. Tüm projelerin faydasını gözlemlemek adına bir şemsiye altında toplanması için atılacak somut adımlar olabilir.” dedi.
Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü Fatma Çelenk, değişen dünya içerisinde Y kuşağının bugün iş hayatında yönetici konumunda olan X kuşağı değerleriyle yaşamayacağını söyledi. Bu yüzden sosyal sorumluluk projelerinin yeni mecralardan biri olan sosyal medya kapsamında on line yapılabileceğini ve geliştirilebileceğini söyleyerek katılımcılara bu konuda ufuk açıcı mesajlar verdi.
Fatma Çelenk, oturuma katılan konuşmacıların sunumlarından yola çıkarak sosyal sorumluluk projelerinin şirketlere itibar kazandırmalarında başta rol oynayan 3 unsuru şöyle sıraladı:
1-Sosyal sorumluluk projeleri uzun vadeli olmalıdır, sürdürülebilirlik itibarı etkileyen en önemli parametrelerden biridir.
2-Sosyal sorumluluk projelerinin şirketlerin kendi kurumsal değerleriyle örtüşüyor olması önemlidir.
3-Sosyal Sorumluluk projelerine Şirket üst yönetiminin inanması, şirketin iş süreçlerine entegre ederek içselleştirilmesi ve elbette ölçülebilmesi çok önemlidir.
Çelenk bu noktada hayırseverlik konusuna da değinerek, hayırseverliğin de itibara katkı sağlayabileceğini ancak bunun farklı bir alanda ele alınması gerektiğini de sözlerine ekledi.
‘Sosyal Sorumluluk ve İtibar Yönetimi’ oturumunun konuşmacıları arasında yer alan Giresun Üniversitesi öğretim üyesi Dr. Murat Güreşçi, şirketlerin üniversiteyle sosyal sorumluluk projelerinde işbirliği yapmalarının her iki kuruma da artı değer kazandırdığını belirterek “Bu durum her iki taraf için de yapılan işbirliğinin sağlam ve kabul edilebilir bir algı yaratmasını sağlıyor” dedi. ‘Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Kurumsal İtibar Yaratır mı? Bir örnekleme: Bir Usta Bin Usta’ projesini değerlendirdiği konuşmasında Dr. Güreşçi, Anadolu Sigorta’nın başlattığı bu sorumluluk projesinin kültürel miras, geleneksel değerler, kaybolmaya yüz tutan zanaatların tekrardan canlandırılması konusunda ve 10 yıllık bir sürece yayıldığı için değeri oldukça yüksek bir proje olduğunu anlattı.
Viko İnsan Kaynakları Direktörü ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kurul Başkanı Gülay Seki, 1990’ların sonundan bu yana sürdürdükleri sosyal sorumluluk projelerin hakkında geniş bilgi vererek, “KSS çalışmalarındaki başarının bütün kurumun sahiplenmesiyle istenilen düzeye inandıklarını söyledi. Yerelden başlayan çalışmalarla başta öğrenciler olmak üzere toplumun pek çok kesimine nasıl dokunur hale geldiklerini katılımcılarla paylaştı. Gönüllülük çalışmalarının sosyal sorumluluk projelerinin içselleştirilmesinde büyük önem taşıdığını belirtti.
ERA Araştırma ve Danışmanlık Kurucu Ortağı Elvan Oktar itibar konusunda yapılan ölçümlerden söz ederek, sürdürülebilir projelerin itibara önemli katkı sağladığını belirtti. Yapılan araştırmaların beğenisi yüksek kurumların sosyal sorumluluk projelerinde de performanslarının yüksek olduğunu, KSS indeksi yüksek kurumların tavsiye ve bağlılıklarının da yüksek olduğunu, paydaşları ilgilendiren bir konuda proje üretilmesinin yararlı olduğunu ortaya çıkardığını anlattı.
Cumhurbaşkanlığı himayelerinde, İtibar Yönetimi Enstitüsü ve Kadir Has Üniversitesi işbirliğiyle İstanbul Kadir Has Üniversitesi’nde düzenlenen 2. Uluslararası İtibar Yönetimi Konferansı’nda “Sağlık Sektöründe İtibar Yönetimi”, “Finans Sektöründe İtibar Yönetimi, “İletişim Sektöründe İtibar Yönetimi”, “Sürdürülebilirlik ve İtibar” , “Halkla İlişkiler ve İtibar”, “Sosyal Sorumluluk ve İtibar Yönetimi”, “Güven Kurumları ve İtibar Yönetimi”, “İtibar Ekonomisi”, “İtibar Araştırmaları” gibi ana oturumlar yer aldı.