15 / 11 / 2024

Fatma Şahin: Gaziantep'te öncelik ulaşım!

Fatma Şahin: Gaziantep'te öncelik ulaşım!

Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, göreve geldikten sonra ulaşım ve konut sorununu çözmek için düğmeye bastığını söyledi.Şahin,Gaziantep’te kentsel dönüşüm uygulamasının çok zor olduğunu ifade etti.




Gaziantep’te kentsel dönüşüm uygulamasının çok zor olduğunu ifade eden Şahin, “Kentteki gecekondular üt üste,bitişik, iç içe. Kentsel dönüşümü hayata geçirirken dikkatli olup vatandaşı mağdur etmemeliyiz. İki katlı bir evi olan vatandaşa tek daire verdiğiniz zaman memnun olmuyor” dedi.


ÖNCELİK ULAŞIM VE KONUT


Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, göreve geldikten sonra ulaşım ve konut sorununu çözmek için düğmeye bastığını söyledi. “En fazla odaklanacağım konular” olarak değerlendirdiği ulaşım ve konut sorunu ile ilgili projeleri hayata geçirmeye başladığını belirten Şahin, “Ulaşımla ilgili öncelikle master planı hazırlatıyoruz. Kısa vadede ise akıllı kavşaklar ve sola dönüş yasakları ve yeni kavşaklarla sorunu çözmeye çalışıyoruz. Konut sorununu ise yapacağımız 50 bin konut projesi ile çözeceğiz. Belediye bütçemizin yarısı ulaşım ve alt yapıya harcayacağız” dedi.


TEK KARTLI SİSTEM ÖNEMLİ BİR ADIM


Tek kartlı sisteme geçerek önemli bir adım attıklarını belirten Şahin, bu sistem sayesinde hangi güzergahlarda ne kadar yolcu taşındığını tespit edebildiklerini dile getirdi. Gaziantep’e metro yapılacağının müjdesini de veren Şahin, “Asıl hedefimiz metrodur. Metronun saatte belirli bir yolcu kapasitesine ulaşması lazımdır. Tek kart sistemi ile biz nereye ne kadar yolcunun gidip geldiğini öğreneceğiz. Tramvayda 40 bin olan yolcu sayımız 60 bine çıktı. Asıl hedefimiz olan metro için güzergah tespitini yolcu sayısına bakarak tespit edeceğiz. Biz hep söylediğimiz gibi asıl hedefimiz metro olacak” ifadelerini kullandı.


ARAÇ SAYIMIZ 4 KAT ARTTI


Gaziantep nüfusunun hızla arttığına dikkat çeken Şahin, kentteki araç sayısının ise nüfusun iki katı fazla arttığını açıkladı. Şahin, “Araç sayımız Türkiye ortalamasından 4 kat daha fazla artıyor. Şehrimiz de dar alanda sıkıştırılmış durumda. Yüzde 85’imerkezde yer alan sıkışık bir kentiz. Bir de artan nüfus ve araç sayısı işleri iyice çıkmaza sokuyor. Bu yüzden göreve gelir gelmez Ulaşım ve İmar Master Planı çıkarmak için düğmeye bastık. Böylece önümüzü daha iyi göreceğiz ve projelerimizi ona göre hayata geçireceğiz. Elimizde verilerle hareket edeceğiz” şeklinde konuştu.


KISA VADELİ ÇÖZÜMLER ÜRETTİK


Ulaşım Master Planı hazırlanırken, kısa vadeli çözümler için de harekete geçtiklerini belirten Şahin, “Tek yöne geçilmeli ve sola dönüşlerin azalacağı bir yapılanmaya gidilmeli. Biz de bazı noktalarda sola dönüş yasağı uygulaması başlattık. Orta göbekleri kaldırdık. Araçlar o göbeklerin etrafında dönmek zorunda kalıyordu. Akıllı kavşak uygulamalarına geçtik. Kavşak ve yol çalışmalarına başladık. Şu anda bir tane tamamlanmış, bir tane inşaatı devam eden ve bir tane de yapılacak olan kavşağımız var. Geniş yollarla da trafiği rahatlatmak istiyoruz” diye konuştu.


KÖPRÜLÜ KAVŞAK HAMLESİ


Köprülü kavşakların da ulaşımı rahatlatması açısından önem arz ettiğini belirten Şahin, Bedri İnce Tahtacı Kavşağı’nın Fevzi Çakmak Bulvarı’nın yoğunluğunu yarı yarıya azalttığını söyledi. Dedeman Otel önündeki kavşağın da hizmete girmesi ile kent giriş çıkışlarında da rahatlama olduğunu belirten Şahin, “Biz Bedri İncetahtacı Kavşağı biter bitmez Erdem Koleji yanında çalışmaya başladık. Okullar açılmadan tamamlanmasını istiyoruz. En geç üç ay içerisinde trafik akışı sağlanacak. Sürekli yapımcı firma ile görüşüp, kavşağın tamamlanması için görüşlerimizi belirtiyoruz. İller Bankası ve Kalyon Kavşağı ve 25 Aralık önünde de kavşak çalışmalarını hemen yapabiliriz. Ancak uzmanlar planlama olmadan yapılacak çalışmaların kardan çok zarar getireceğini söylüyor” dedi.


MERKEZ YOĞUNLUĞU AZALTILMALI


Şahin, Gaziantep’in merkeze yığılan yoğunluğunun da azaltılması gerektiğini bildirdi. Merkeze sıkışan kentin çevreye yayılmasının çözüm açısından önemine dikkat çeken Şahin, “Geneyik, Bayramlı, Polateli gibi bölgelere merkez yoğunluğunu yaymamız lazım. Çevreden merkeze doğru gelmeliyiz. Bugün kavşağı planlama yapmadan yaparsanız, şişeye benzer. Köprülü kavşaktan sonra yine yığılmalar olur. O yüzden çevreden merkeze gelerek çalışıyoruz. Aksi taktirde yarardan çok zarar görürsünüz. Bu nedenle öncelikle master planlarını çıkarıyoruz” ifadelerini kullandı.


GAZİRAY İHALESİ 24 TEMMUZ’DA


Gaziantep ulaşımına hayat verecek projelerden birisi olan Gaziray Projesi’nin 24 Temmuz’da ihale edileceğini belirten Şahin, “4 hatlı, 17 istasyonlu demir yolu hattını kullanan ve saatte 150 kilometre yapabilen hızlı treni faaliyete geçireceğiz. İşçileri taşıyacağız. Günde yaklaşık 130 bin kişinin şehir merkezinden sanayi bölgelerine hareket ettiği kentte, güvenli ve hızlı ulaşım sağlamak için “Gaziray” projesi çok önemli. Proje kapsamında banliyö hattı, planlanacak aktarma merkeziyle şehir içi raylı sisteme entegre edilecek” şeklinde konuştu.


SADECE GRAND OTEL ARKASINA İMAR


Devlet Demir Yolları (DDY) ile görüştüklerini belirten Şahin, DDY arazisine yapılacak olan 500 milyon liralık yatırımla ilgilide bilgiler verdi. Sadece Grand Otel arkasına imar verileceğini açıklayan Şahin, “Müze karşısı ve etrafı yeşil alan olacak. 500 milyon liralık bir yatırım olduğu için geri dönüşümü olmalı. En az dörtte biri karşılanmalı. Biz de proje kapsamında Grand Otel arkasına imar vereceğiz. DDY ile görüşmelerimizi yaptık. Gaziray Projesi de görüşüldü. Çok büyük bir alan olacak. Halkımızın istediği gibi yeşil alanlar yapacağız” dedi.


SARI HALK OTOBÜSLERİ SORUNU MASADA ÇÖZÜLECEK


Gaziantep’te minibüslerin halk otobüsüne dönüştürülmesi sonrası mahkemenin verdiği kararı da değerlendiren Şahin, “Hukuk devletinde yaşıyoruz ve mahkeme kararlarına uyarız. Minibüsçüler de otobüsleri alırken ciddi krediler kullandılar. Mahkeme kararını uygularken de esnafımızın zarar etmesini istemeyiz. 15 gün içinde halk otobüsleri sahiplerini de bir araya getirip protokol imzalayacağız. Sonra da meclisten geçireceğiz. Esnafımızın mağduriyetini en aza indirgemek isteriz. Bu işi de masada çözeceğiz” diye konuştu.


YÜKÜNÜ BEN ÇEKERİM


Kamil Ocak Stadyumu yeri ile ilgili iddialara da cevap veren Şahin, stadyumun yıkılmasının ardından meydan olması yönündeki kararının arkasında olduğunu vurguladı. Şahin, “Gaziantep Valiliği de bu alana katıldığında çok büyük bir alana kavuşacağız. Bu alanı yaşayan meydan haline getirmek istiyoruz.  TOKİ  ile ilgili oluşacak maddi yükü de ben çekmeye hazırım. Bu alana yıkılan AVM yerini de katacağız. Yıkılan AVM yerinin altına 150 araçlık bir otopark yapıp üstünü de meydana dahil edeceğiz. Söylediklerimin arkasındayım. Meydan konusundaki fikrim de değişmedi” şeklinde konuştu.


1.2 KATRİLYON BORÇLA DEVRALDIK


Büyükşehir Belediyesi’ni 1.2 katrilyon borçla devraldıklarını belirten Şahin, belediyeye yeni bir borç yükü getirmediklerini söyledi. ‘Kendi yağımızla kavruluyoruz’ diye sözlerine devam eden Şahin, belediye olarak yeni kaynaklar ürettiklerini ve borç yükünü artırmadıklarını dile getirdi. Projelerini hayata geçirirken yeni kaynak arayışlarına yöneldiklerini belirten Şahin, “Biz kendi yağıyla kavrulan bir belediye olmayı tercih ettik. İmkanlarımızı seferber ettik ve kaynaklar oluşturarak projeler yaptık” dedi.


YÜZÜNCÜ YIL DEVAMINDA KAMULAŞTIRMA BEDELİ ÇOK YÜKSEK


Yüzüncü Yıl Parkı’nın devamının yapılması yönünde istek olduğunu belirten Şahin, “Şu anda Rasaf yolu ile arasını kamulaştırmak için dahi 100 milyon liralık bir bütçe gerek. Kamulaştırma bedeli çok yüksek, Bunun devamını yapabilmek için yeni imar alanları açmak lazım. Oradan gelecek parayla da Yüzüncü Yıl Parkı devamı sağlanabilir. Çok önemli ve masraflı bir proje. Ama biz belediye olarak bu projeyi hayata geçireceğiz” ifadelerini kullandı.


KENTSEL DÖNÜŞÜMDE HALK MAĞDUR EDİLMEMELİ


Şahin, Gaziantep’in şehir modeli olarak da kentsel dönüşüm uygulamasında sıkıntılı bir kent olduğunu dile getirdi. Kentteki gecekonduların üt üste,bitişik, ve iç içe olduğunu belirten Şahin, “Kentsel dönüşümü hayata geçirirken dikkatli olup vatandaşı mağdur etmemeliyiz. İki katlı bir evi olan vatandaşa tek daire verdiğiniz zaman memnun olmuyor. Bir katında kendi oturuyor, diğerini ya kiraya veriyor ya da çocukları oturuyor. En altta dükkan varsa oradan da ekmek parası kazanıyor. Siz o vatandaşın evini alıp tek daire verdiğiniz zaman memnun olmuyor. Kentsel dönüşümü hayata geçirirken mutlaka vatandaş memnuniyeti dikkate alınmalı” şeklinde konuştu.


ÇARE UCUZ KONUT


Kentsel dönüşümün sağlıklı uygulanması ve sorunun çözümünün ucuz konut üretmekten geçtiğini belirten Şahin, “Ucuz arsalar üretip ucuz konut yapacaksın ve vatandaşa sunacaksın. Vatandaş da gönül rahatlığı ile bu konutları alacak. Zorlamayacaksın. Biz de belediye olarak ucuz konut üretmek için düğmeye bastık. 50 bin konutluk projemiz de vatandaşın bütçesine uygun olacak. Sadece vatandaşın ucuza alması ile sınırlı olmayacak. Şehir trafiğinin çözümü açısından da önemli bir adım olacak. 130 bin işçi çalışıyor. Ailelerini de kattığınızda büyük bir oran. Şehir merkezinden bu insanların yükünü aldığınız zaman şehir trafik yoğunluğu da azalır” dedi.


Gaziantep Telgraf


Geri Dön