Sektörel

Faturalarda gizli zamma son!

Elektrik, su, gaz, telefon gibi hizmetleri kapsayan yeni Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği ile gecikme zammına üst sınır getirildi, fatura dönemi değiştirilerek fiyat artırımına da set çekildi

Gümrük ve Ticaret Bakanı Nurettin Canikli, Resmi Gazete’de önceki gün yayımlanan ve üç ay sonra yürürlüğe girecek Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği’nin, elektrik, su, doğalgaz, sabit veya mobil telefon, internet gibi birçok mal veya hizmete ilişkin abonelik sözleşmelerinde tüketicileri daha fazla koruyacak düzenlemeler içerdiğini bildirdi. Canikli, “Böylece tüketicinin tam bilgilendirilmesini esas alan ve tüketicinin hakkını sonuna kadar gözeten düzenlemeleri hayata geçiriyoruz” dedi.


Yeni yönetmelikle satın alınan mal veya hizmete ilişkin olarak tüketicilerle abonelik sözleşmesi yapılacağını belirten Canikli, abonelik sözleşmelerinin bir örneğinin tüketiciye verilmesinin zorunlu hale getirildiğinin  altını çizdi. Faturalandırma dönemi değiştirilerek birim fiyatın artırılması gibi uygulamaların da önüne geçileceğine dikkati çeken Canikli, düzenlemeyle satıcı veya sağlayıcı tarafından uygulanacak faturalandırma dönemlerinin sözleşmede aksi kararlaştırılmadıkça bir ay olacağını bildirdi. Canikli, faturanın zamanında ödenmemesi durumunda uygulanacak gecikme zammı oranına da Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun’un ilgili maddesine göre belirlenen zam oranını aşmamak kaydıyla üst sınır getirildiğini belirtti. Yeni yönetmeliğe göre, tüketicilerin hakları, aldıkları mal veya hizmetin bedelleri, tüketicilerin katlanacağı maliyetlerin neler olduğu, satıcı ve sağlayıcının sorumlulukları, tüketicinin oluşan zararlarını nasıl ve ne kadar sürede tazmin edileceği ayrıntılı olarak bu sözleşmelerde yer alacak. Ön ödemeli hizmetler hariç ücretlendirme işlemi hizmetin tüketiciye fiilen sunulmasıyla  başlatılabilecek, böylece tüketiciye sunulmamış hiçbir hizmetin bedelinin tüketiciden talep edilemeyecek. Tüketicinin onayı alınmadan sözleşme uzatılamayacak.


Vatan