Perakende

Federico Caruncho ekmek markası UNO'ya yatırım yaptı!

23 yıldır ekmek sektöründe çalışan Federico Caruncho, Türkiye'deki UNO markasına yatırım yaptı. Güney Avrupa ve Çin'de yıllarca ekmek operasyonlarını yöneten İspanyol girişimci, "Türkiye hem çalışmaktan hem yaşamaktan keyif aldığım bir ülke" diyor

Bir süre önce Hasip Gençer'in UNO'daki hisselerini devralarak şirketteki payını yüzde 60'a çıkaran Yıldız Holding, UNO'nun büyük ortağı oldu. Şirketin geriye kalan yüzde 40 hissesi ise ekmek sektörünün deneyimli ismi İspanyol Federico Caruncho'ya ait.


Caruncho, 23 yıldır ekmek ve unlu mamul sektöründe uzmanlaşan İspanyol bir girişimci. ABD'de eğitim alan Caruncho, mezun olduktan sonra Güney Avrupa pazarının önde gelen unlu mamul şirketi Panrico'da çalışmaya başlamış. Bir süre sonra şirketin uluslararası işlerinde hissedar ve yönetici ortak olan Caruncho, Çin'de ekmek şirketi kurarak başına geçmiş.


Çin'de 15 yıl kaldı

15 yıl Çin'de yaşadığını söyleyen Caruncho, "Burada Panrico China adlı bir şirket kurduk. Zamanla  büyük bir operasyon haline geldi. Ekmeğin ana besin öğesi olmadığı bir ülke için oldukça başarılı bir girişimdi. Çünkü Çinliler Türkler kadar ekmeğe düşkün değil. Ülkenin güneyinde ağırlıklı olarak pirinç tüketiliyor. Ekmek daha çok kuzeyde talep görüyor" diyor.

Çin'deki şirketini 2009 yılının sonunda dünyanın en büyük unlu mamul şirketlerinden Bimbo'ya sattığını belirten Caruncho, "Sahibi olduğum Vedanta Equity adlı şirket kanalıyla Çin/Hong Kong ve ABD'de yatırımlarım var. Yunanistan'da ekmek, Sri Lanka'da ise organik gıda üretimi yapıyorum" diye anlatıyor.


'Güçlü potansiyel var'

Türkiye'ye ilk defa 2000 yılında geldiğini anlatan Caruncho, "Türkiye pazarını uzun zamandır izliyordum. Ekonomisi ve potansiyeli güçlü bir ülke. Türkiye hem çalışmaktan hem yaşamaktan keyif aldığım bir ülke" diyor.

Geçen yılın sonunda UNO'daki hisse pozisyonunu artırdığını ifade eden Caruncho, "UNO'nun yönetici ortağı olarak bu şirkete sadece paramı değil, tecrübemi de koyacağım" diye belirtiyor.


Yılda 2.5 mİlyar dİlİm ekmek satıyorlar

UNO olarak paketli ekmek pazarını büyütmek istediklerini anlatan Federico Caruncho, "Geçen yılki ciromuz 200 milyon TL idi. 2013 ciro hedefimiz ise 310 milyon TL. Bu, yüzde 55 büyüme demek. UNO olarak yılda yaklaşık 2.5 milyar dilim ekmek satıyoruz" diyor.


'Türkiye, Mısır'dan sonra en çok ekmek tüketen ülke'

Türkiye'de kişi başı yıllık ekmek ve unlu mamül tüketim oranlarının yüksek olduğunu söyleyen UNO Yönetici Ortağı Federico Caruncho, şu bilgileri veriyor:

"Türkiye, dünyada en yüksek ekmek ve unlu mamül tüketimine sahip olan ülkelerden biri. Hatta Mısır'dan sonra en çok ekmek tüketen ülke. Ancak, Türkiye ekmek pazarı içerisinde paketli ekmek pazarı toplam pazarın sadece yüzde 1'ini oluşturuyor. Bu oran Kuzey Avrupa'da yüzde 75'lerde iken, iklim, hayat tarzı ve beslenme alışkanlıkları olarak Türkiye'ye daha çok benzeyen Güney Avrupa'da yüzde 15 civarında seyrediyor. UNO'nun amacı, Türkiye gibi Avrupa ortalamasının çok üstünde ekmek tüketen bir pazarda bu rakamları yakın bir gelecekte yüzde 7 seviyesine çıkarmak. Yatırımlarımıza ve çalışmalarımıza bu yönde

devam edeceğiz."


Eylem Türk/Milliyet Gazetesi