Fenerbahçe Ülker Sports Arena'da neler oldu
7 Ocakta yapılacak açılış ertelenmişti. Çünkü Ülker ve işletmeci firma AEG arasında, Arena çevresindeki yiyecek içecek satışı yapacak işletmelerle ilgili sorun çıkmıştı. Neyse ki anlaşmaya varıldı
‘Fenerbahçe Ülker Sports Arena’... 13 bin 500 kişilik Arena, 2 bin 500 kişilik küçük salon ve 44 locasıyla Fenerbahçelilerin yeni, çok amaçlı spor kompleksi. Ataşehir’deki Arena; 67 bin metrekare üzerine kurulu. 28 metre yüksekliği ve içine TIR alabilme özelliğiyle uluslararası dev prodüksiyonlara; gösterilere ve konserlere de ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. Fenerbahçe Ülker Sports Arena’nın işletmesini dünyada 100’den fazla arenanın etkinlik yönetimini üstlenen AEG firması yapıyor. Bu arenaların arasında TT Arena, Staples Center, O2 London ve O2 Berlin de var. AEG, bu yıl içinde 100’ü aşkın spor dışı etkinliğe imza atmaya hazırlanıyor Arena’da. En son resmi açılışın 7 Ocak’ta yapılacağını yazmıştık. Fenerbahçe Ülker-Anadolu Efes karşılaşması orada oynanacaktı. Ancak son dakikada ertelendi açılış. Eğer yine son dakikada bir aksilik olmazsa Fenerbahçe Ülker Sports Arena’nın resmi açılışı, bu çarşamba FB Ülker-EA7 Emperio Armani maçıyla yapılacak. Maçın bilet satışı bugün başladı. Gelelim asıl meseleye... Peki, neden bu kadar gecikti açılış 7 Ocak’taki açılış neden ertelendi son dakikada Sorun; Arena çevresinde yiyecek ve içecek satışı yapacak işletmelerle ilgili. Bir süre öncesine kadar bu küçük dükkanların çeşitli firmalara kiraya verilmesi yetkisi Ülker’deydi. Çok amaçlı salonda alkollü içki olur mu Bildiğiniz üzere spor müsabakalarında alkollü içki satışı yasak. Ancak Fenerbahçe Ülker Sports Arena çok amaçlı bir kompleks. Diğer bir deyişle orada yapılacak konserlerde, gösterilerde alkollü içki satışı yapılmasının önünde herhangi bir engel yok. Ancak Ülker, kiraya verme yetkisine sahip olduğu bu işletmelerde alkollü içki satışı yapılmasını istemedi. AEG de dedi ki; “Sizinle bir sözleşme yaptık, böyle bir madde eklenmesini talep etmediniz; spor karşılaşmaları dışındaki etkinliklerde alkollü içki satışı olacak!” Ülker, alkollü içki satışıyla kendi markasının yan yana gelmesini kesinlikle kabul etmedi. AEG geri adım atmadı ve iş çıkmaza girdi. Bir süredir toplantı üzerine toplantı yapılmaktaydı sorunu çözmek için. Ülker’in de, AEG’nin de Arena’yı bırakması mümkün değildi. Dolayısıyla bir orta yol bulmaları gerekiyordu. Sonunda o yol bulundu... Ülker, sırf adı alkollü içki satışıyla anılmasın diye işletmelerin sorumluluğundan vazgeçti ve bu yetkiyi AEG’ye devretti. Ne şiş yansın ne kebap! Yani spor müsabakaları dışındaki etkinliklerde alkollü içki satışı yapılacak Fenerbahçe Ülker Sports Arena’da. Yiyecek, içecek satışı yapacak dükkanları Ülker değil AEG kiralayacak. Ne şiş yanacak ne de kebap... Olaya iyimser bakacak olursak bir firmanın ilkesel nedenlerle bir ticari faaliyetten vazgeçmesi ayıplanacak bir şey değil. Öte yandan koskoca Fenerbahçe... Koskoca Ülker... Dünya çapında bir şirket AEG... Büyük konser prodüksiyonlarına ev sahipliği yapabilecek ayarda, NBA kriterlerine uygun çok amaçlı bir arena... Büyük resme bakınca olanlar size de komik gelmiyor mu HAVAŞ-HAVATAŞ MUHAREBESi İETT Genel Müdürlüğü 2010 Yılı’nın ekim ayında İstanbul’da havalimanları-şehir merkezi arası yolcu taşımacılığı hizmeti için bir ihale açtı. İhaleyi; Günaydın Turizm-Çimen Turizm ortaklığı olan HAVATAŞ firması kazandı. HAVATAŞ, kendini şu cümleyle tanımlıyor: “İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin havalimanları ve IDO Yenikapı arasındaki resmi anlaşmalı ilk ve tek şehir içi yolcu servisi.” Otobüslerinin üzerinde İBB’nin devasa bir logosu var. İlk bakışta Büyükşehir Belediyesi’nin bir hizmeti gibi algılanıyor bu yüzden. HAVATAŞ, 2011 Temmuz’dan beri HAVAŞ Otobüs işletmelerinin yanı sıra yolcu taşıyor havalimanlarına ve şehir merkezine. İBB’ye peşin olarak 3 milyon TL kira ödemişler. Mahkeme kararı olmasına ve ilgili yerlere gerekli tebligatları yapmış olmalarına karşın HAVAŞ’ın yolcu taşımaya devam ettiğini ve 10 milyon TL zarar ettiklerini söylüyorlar. TAV Havalimanları Holding, İş Girişim ve HSBC Principal Investments ortaklığı olan HAVAŞ; 1983’ten beri İstanbul’da havalimanları-şehir merkezi arası yolcu taşıyor. Ulaştırma Bakanlığı’ndan alınmış ve halen geçerli bir ruhsatı ve yasal izinleri var. Ancak HAVAŞ’ın vermekte olduğu hizmet 16 Ocak 2012 tarihinde İBB’nin aldığı karar doğrultusunda durduruldu. Şimdi HAVATAŞ, ‘resmi servis’ olarak tek başına yolcu taşıyor. HAVAŞ, hakkını yasal yollarla arıyor. Bakalım Ulaştırma Bakanlığı’nın ruhsatı mı yoksa İBB’nin ihalesi mi daha yetkili Tolga Akyıldız / MİLLİYET