Konut

Fer Yapı IstWest, İTower, Mai Residence'ta ticarilere yöneldi!

İki yıl içinde hayata geçirdiği dört markalı projeyle konut satışlarında sektörün üstünde bir grafik yakalayan FerYapı ticari ünitelere yöneldi...

2010 Nisan'da kurulan ve iki yıl içinde hızlı bir büyüme gösteren FerYapı, sektörün en önemli oyuncuları arasında yerini aldı, iki yıl içinde dört büyük markalı projeye başlayan şirket projelerin tamamım merkezi yerlerde hayata geçiriyor. Şişli Bomonti’deki iTovver Bomonti, Bahçelievler Basın Ekspres Yolu üzerinde bulunan IstWest, İstanbul Anadolu Yakası’nm en önemli merkezlerinden biri olan Kartal’da Mai Residence ve Merter’deki Parima Residence projelerinin ortak özellikleri İstanbul’un en iyi merkezlerinde konumlanıyor olması.


Şehrin yeni buluşma noktaları

FerYapı Yönetim Kurulu Üyesi Ramadan Kumo- va, “Oyle projeler yaptık ki lokasyonu, projelerin ken­disi, kullanılan malzeme, her şekilde büyük beğeni kazandı” dedi. Projelerde konut kadar ticari yapıla­ra da önem verdiklerini kaydeden Kumova, “Konut satışları çok iyi gidiyor. Sıra bulundukları bölgelere değer katacak, bölgeye hizmet edecek olan meydan ve çarşılarda” diye konuştu. FerYapı projelerinin en büyük başarısının önünden her gündüz binlerce ara­cın geçtiği, etrafında on binlerce konut ve işyeri olan bölgelerin kesişme noktalarında yükseliyor olmasın­dan kaynaklandığını söyleyen Kumova, “Projelerimizi korunaklı duvarların arkasına saklamak yerine, proje ölçeklerine bağlı olarak, binalarımızı içinde bulunan meydan ve çarşılarla şehin kendisine karışır şekilde geliştirdik. Böylece bulundukları bölgenin buluşma noktalarını hayata geçirmeyi hedefliyoruz. Bu mey­danlar, çarşılar bölgelerine hizmet edecek ve değerini artıracak” diye konuştu. ÖnümüzdeftTikı yıl içerisin­de yeni geliştirilen projeler, hizmete açılacak oteller ve iş merkezleriyle birlikte bölgelerin yaşayan nüfu­sunun iki katına çıkması hedefleniyor. Kumova, “Bu kadar çok kişiye kaliteli hizmeti sağlayacak, sosyalle­şebilecekleri, buluşabilecekleri bir ortak nokta ihtiya­cı var. işte biz bu potansiyeli görerek, bölgeye değer katacak, bölgelerde yaşayan insanların sosyal hayat­larını renklendirecek meydan ve çarşılar geliştirmek istedik” diye konuştu.


Bekleme listesi oluştu

Konutlarda satışların iyi gitmesiyle birlikte ticari ünitelerin satışına yönelen FerYapı’mn îstWest Mey­dan projesinde 17 bin metrekare, Mai Residence pro­jesinde 6 bin metrekare ve iTovver Bomonti projesin­de 1.500 metrekare ticari alan bulunuyor. Kumova, “Meydan ve çarşıların konseptlerini, mağaza karma­larını oluşturduk. Mağaza karmalarını oluştururken özellikle tekstil olmamasına dikkat ettik. Ağırlıklı olarak hizmet ve gıda sektörü üzerinde yoğunlaştık. lstWest’te bulunacak olan bir anaokulunun yanı sıra, Volvo’dan Media Markt’a, Chocolate’tan Mado’ya, kendi alamnda isim yapmış birçok markayla görüşü­yoruz. Bir kısmıyla el sıkıştık, kontratlarımızı imzala­dık. Şimdilik sadece kiralama yapıyoruz ancak daha once de belirttiğimiz gibi o kadar değerli lokasyon- lar ki, yatırımcıların ilgisini bir hayli çekiyor. Elimiz­de uzun bir bekleme listesi oluştu” dedi.


îstWest Meydan, iTower Çarşı ve Mai Çarşı, İstan­bul’un önemli ana arterlerinde, iş dünyası, kpnut ve otel olarak baktığımızda bölgenin popülar noktala­rında bulunuyor, özellikle lstWest Meydan, Ata­türk Havalimanı’na yakınlığı sebebiyle önemli bir ihtiyacı da karşılayacak. 2011’de Atatürk Havali­manı iç ve dış hatlar olmak üzere yaklaşık 34 milyon yolcu kapasitesine ulaşaması da projenin potansiye­lini ortaya koyması açısından önem taşıyor. Kumo­va, “Bu yolcuları karşılamaya gidenler, uçağı rötar yapanlar, uçuşunu bekleyenler şu anda sadece hava­limanında veya havalimanına giden ana yol üzerinde vakit geçiriyorlar. lstWest Meydan’m havalimanına yalnızca 3 dakikada ulaşılabilecek mesafede olması çok önemli. Meydan’a yerleştireceğimiz iniş kalkış ekranları ve shuttle servisi sayesinde, IstWest Mey­dan, yolcular ve karşılayacak kişiler için önemli bir ara durak olma özelliği taşıyor” dedi. Her üç proje de, sadece konutlarda yaşayan veya önünden geçen araçların değil, aynı zamanda bölgedeki yoğun iş ve ofis hayatının, öğlen iş yemekleri, iş toplantıları gibi ihtiyaçlarını karşılamayı da hedefliyor. Tüm proje­lerin ticari birimlerinde gıda sektörünün en önemli ihtiyaçlarından biri olan açık alanlar planlandı. Tüm kafe ve restoranların, müşterilerinin isteklerini kar­şılamak üzere açık alanda yer alacak.