Sektörel

Ferroli kombi üretimine başlıyor

Isıtma ve soğutma sektörü firmalarından Ferroli üretimini çeşitlendirmeye başlıyor

Üretiminin büyük bir kısmı radyatörlerden oluşan Ferroli Türkiye, şimdi de uluslararası Ferroli'nin kombilerini üretecek. Dünyada 12 fabrikası olan Ferroli'nin her fabrikada farklı bir model üretme stratejisi çerçevesinde alınan bu karar uyarınca 2010'dan itibaren yeni kombi modeli Ferroli Türkiye bantlarından çıkacak. Ferroli Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Çetin Çakmakçı, Avrupa dışında yeni pazarlara açılmaya başladıklarını belirterek İran, Avustralya ve Yeni Zelanda gibi ülkelere ihracatın başladığını söyledi. Çakmakçı, Türkiye'de bir milyar dolarlık ısıtma pazarının krizde, geçen yıla göre 2009'da pazarda yüzde 25 daralma beklediklerini kaydetti. Çakmakçı, "Yılın ilk yarısında yüzde 30-35 daralma yaşandı. Sektörümüz zorunlu ihtiyaçlara cevap veren bir pazar olmasına rağmen, bulunduğumuz koşullarda hareketlenebilmesi için desteğe ihtiyacı var. Birçok sektöre uygulanan KDV indiriminin bize de acilen uygulanması gerekiyor. Biz bu indirimin hemen başlamasını istiyoruz'' dedi.

Kazan ve havlupan satışları hızlı arttı
ŞİRKET açısından yılın ilk altı ayını değerlendirdiğinde kombi satışlarıyla ilgili bir miktar düşüş, ancak kazan satışlarında, özellikle de yoğuşmalı kazan satışlarında yüzde 40'lara varan artışların söz konusu olduğunu bildiren Çetin Çakmakçı, radyatör ve havlupan satışında geçen yıla göre yüzde 25 artış olduğunu söyledi.
Sabah

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

İtalyan Ferroli, Düzce'de kombi üretecek

Ferroli Türkiye Genel Müdürü Çetin Çakmakçı, 2010 itibariyle Düzce'deki tesislerde kombi üretimine başlayacaklarını söyledi

Ferroli şu anda Türkiye'de havlupan ve radyatör üretimi yapıyor. Alınan bu kararla Türkiye'de kombi üretimi de başlayacak.
Markanın dünyadaki yeni modelinin Türkiye'de üretilip ihraç edileceğini bildiren Çakmakçı, yeni hattın üretim kapasitesinin 140 bin adet olduğunu ve bu orana 1.5 yıl içinde ulaşmayı hedeflediklerini açıkladı.
Düzce'de bulunan fabrikada yıllık 500 bin adet radyatör 100 bin adet havlupan üretimine devam ettiklerini dile getiren Çakmakçı, geçen yıl elde ettikleri 72 milyon euro ciroyu yıl sonunda yakalayacaklarını söyledi.
Krizle birlikte ihracat yaptıkları ülkelerin değiştiğini söyleyen Çakmakçı şöyle konuştu: "Geçen yıl Ukrayna ve Rusya önemli pazarlarımızdı. Bu yıl bu pazarlar ciddi ölçüde daraldı. 30 ülkeye ihracat yapıyoruz. Yeni rotamızda Yeni Zelanda, Avustralya, İran ve Çin var."

`Pazar yüzde 25 daralır'
1 milyar dolarlık ısıtma pazarının Türkiye'de krizden en çok etkilenen sektörlerden biri olduğunu söyleyen Çakmakçı, "Yılın ilk yarısında yüzde 30-35 oranında daralma gerçekleşti. Pazar yılı yüzde 25 daralmayla kapatacak" dedi.
Enerji verimliliği yüksek olan yoğuşmalı kombilerin 2007'de 48 bin adet satılırken, geçen yıl 70 bin adet olarak gerçekleştiğini belirten Çakmakçı, şöyle devam etti: "Ferroli'de yoğuşmalı ürünlerin payı yüzde 15-20'ye geldi. Yoğuşmalı ürün satışları 2008'de bir önceki yıla göre yüzde 40 seviyesinde arttı. Bu yıl da benzer bir gelişme bekliyoruz."
Milliyet

İtalyan Ferroli Türkiye'de kombi üretimine de başlıyor
 
Düzce'de 25 milyon Euro yatırımla açtığı fabrikada yıllık 500 bin adet radyatör, 100 bin adet de havlupan üreten İtalyan Ferroli, 2010 yılı başından itibaren kombi üretimine başlayacak. Ferroli Türkiye Genel Müdürü Çetin Çakmakçı, "Ferroli'nin dünyadaki yeni modelini Türkiye'de üretip buradan ihraç edeceğiz" dedi


Isıtma ve soğutma sektörünün önde gelen firmalarından Ferroli, 25 milyon Euro yatırımla Düzce'de açtıkları fabrikalarında yıllık 500 bin adet radyatör, 100 bin adet havlupan üretimine, 2010 yılı başından itibaren kombi üretimine de ekleyecek. Ferroli Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Çetin Çakmakçı, Ferroli'nin dünyadaki yeni bir modelinin Türkiye'de üretilip ihraç edileceğini bildirdi.

Yeni Zelanda'ya ihracat
Çetin Çakmakçı, 2008'i kapatırken sermayesini yüzde 47 artıran Ferroli Türkiye'nin, Düzce'deki fabrikasında üretime son sürat devam ettiğini, radyatör ve havlupan üretiminin Ferroli Türkiye'ye önemli oranda ciro yarattığını belirterek, konuşmasını şöyle sürdürdü: "2009 hedefimiz geçtiğimiz yılki 72 milyon Euro'luk ciromuzu korumak. Fabrikada şu anda radyatör ve havlupan üretimine devam ediyoruz. Ferroli Grubu'nun satış yaptığı ülkeler başta olmak üzere İngiltere'den İran'a, Fransa'dan Pakistan'a, Romanya'dan Yeni Zelanda ve Avustralya'ya kadar toplam 30 ülkeye ihracat yapıyoruz. Toplam üretimimizin yüzde 40'ını ihraç ediyor, yüzde 60'ını ise iç pazarda satıyoruz. Yıl sonuna kadar 10 milyon avroluk bir ihracat gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Geçen yıl en çok ihracatı Ukrayna ve Rusya'ya yapmıştık. Şimdi ise İran, Avustralya, İrlanda, Yeni Zelanda ve Çin'e mal gönderiyoruz."
Sektörde yüzde 25 daralma
Çetin Çakmakçı, Ferroli Türkiye'nin yeni dönem stratejileri ve sektördeki gelişmelere ilişkin düzenlediği toplantıda, Türkiye'de yaklaşık bir milyar dolar büyüklüğündeki ısıtma pazarının krizden en çok etkilenen sektörlerden biri olduğunu ve geçen yıla göre 2009'da pazarda yüzde 25 oranında daralma beklediklerini kaydetti.

KDV bizde de inmeli
Çakmakçı, "Sektörde yılın ilk yarısında ise yüzde 30-35 oranında daralma yaşandı. Isınma, insanların en temel ihtiyacı. Sektörümüz temel zorunlu ihtiyaçlara cevap veren bir pazar olmasına rağmen, içinde bulunduğumuz koşullarda pazarın hareketlenebilmesi için desteğe ihtiyacımız var. Geçtiğimiz aylarda birçok sektöre uygulanan KDV indiriminin ısıtma sektörüne de acilen uygulanması gerekiyor. Biz bu indirimin hemen başlamasını ve yıl sonuna kadar devam etmesini istiyoruz" dedi. Doğalgazın her şeye karşın hala en ucuz ve en temiz yakıt olduğunu belirten Çakmakçı sözlerini şöyle sürdürdü: "Eğer bu indirim uygulanabilirse yılın sonunda sektörün beklediği yüzde 25'lik daralma daha az olur. Ferroli olarak, mayıs ayında yüzde 18'lik KDV indirim kampanyasını kendi imkanlarımızla uyguladık ve gerçekten kayda değer sonuçlar aldık. Devletin desteğiyle uzun soluklu düzenlenecek bir kampanya, böyle bir kriz ortamında ihtiyacı olan tüketiciyi satın almaya yöneltir. Bu durumun ısıtma sektörüne rahat bir nefes aldırır."

Yıl sonunda 2008 cirosunu yakalarız

Yılın ilk 6 ayını değerlendiren Çetin Çakmakçı, kombi satışlarının bir miktar düştüğünü ancak kazan satışlarında, özellikle de yoğuşmalı kazan satışlarında yüzde 40'lara varan artışların söz konusu olduğunu söyledi. Çakmakçı, Düzce'de ürettikleri radyatör ve havlupan satışlarının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 arttığını böylece bir denge oluştuğunu belirtti. Çakmakçı, Fortune Dergisi'nin 500 sıralamasında 400'üncü olduklarını da hatırlattı.

Tasarruflu kazana ilgi büyük

Tüketicinin artık verimi yüksek cihazları tercih ettiğini, pazardaki talepte bu yönde ciddi bir değişiklik olduğunu belirten Çetin Çakmakçı, enerji verimliliği yüksek olan yoğuşmalı ürünlerin 2007'deki yaklaşık satış adedi 47-48 bin civarındayken 2008'de bu rakamın 70 bin olarak gerçekleştiğini tahmin ettiklerini kaydetti. Çakmakçı, "Şu ana kadar gerçekleşen satışlar üzerinden tahminimiz yoğuşmalı ürün satışlarının 2009'da da kayda değer bir oranda yükseleceği yönünde. Pazarın daralması dışında artış gösteriyor. Biz bu gelişmeyi öngörerek 2009-2010 sezonu için yoğuşmalı ürün gamımızı yeniledik. Bu yıl pazara sunduğumuz yedi yeni farklı modelle şu anda Türkiye'de yoğuşmalı ürünlerde en geniş gama sahip olan firmayız" dedi. çakmakçı, yoğuşmalı ürünlerin tüm dünyada yükselen bir taleple karşı karşıya olduğunu, Enerji Verimliliği Yasası ve toplumdaki bilinçlenmenin artmasıyla beraber Türkiye'de de benzer bir tablonun ortaya çıkacağını düşündüklerini kaydetti.
Hürriyet

Ferroli, Türkiye'de kombi üretecek

Düzce'deki fabrikalarında yıllık 500 bin adet radyatör, 100 bin adet de havlupan ürettiklerini söyleyen Ferroli Türkiye Genel Müdürü Çakmakçı, '2010'dan itibaren Türkiye'de kombi üretip, tüm dünyaya satacağız' dedi

Isıtma ve soğutma sektörü firmalarından Ferroli'nin Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Çetin Çakmakçı, Ferroli Türkiye olarak 2010 yılı başından itibaren kombi üretimine başlayacaklarını ifade ederek, Ferroli'nin dünyadaki yeni bir modelinin Türkiye'de üretilip ihraç edileceğini bildirdi.
Çetin Çakmakçı, Ferroli Türkiye'nin yeni dönem stratejileri ve sektördeki gelişmelere ilişkin düzenlediği toplantıda, Türkiye'de yaklaşık 1 milyar dolar büyüklüğündeki ısıtma pazarının krizden en çok etkilenen sektörlerden biri olduğunu ve geçen yıla göre 2009'da pazarda yüzde 25 daralma beklediklerini kaydetti.
Çakmakçı, "Sektörde yılın ilk yarısında ise yüzde 30-35 daralma yaşandı. Isınma, insanların en temel ihtiyacı. Sektörümüz temel zorunlu ihtiyaçlara cevap veren bir pazar olmasına rağmen, içinde bulunduğumuz koşullarda pazarın hareketlenebilmesi için desteğe ihtiyacımız var. Geçtiğimiz aylarda birçok sektöre uygulanan KDV indiriminin ısıtma sektörüne de acilen uygulanması gerekiyor. Biz bu indirimin hemen başlamasını ve yıl sonuna kadar devam etmesini istiyoruz" dedi.

`En ucuz doğalgaz'
Doğalgazın her şeye karşın hala en ucuz ve en temiz yakıt olduğunu belirten Çakmakçı, "Eğer söz konusu indirim uygulanabilirse bu yılın sonunda sektör olarak beklediğimiz yüzde 25'lik daralmanın daha az olacağını düşünüyoruz. Ferroli olarak, mayıs ayında yüzde 18'lik KDV indirim kampanyasını kendi imkanlarımızla uyguladık ve gerçekten kayda değer sonuçlar aldık. Devletin desteğiyle uzun soluklu düzenlenecek bir kampanya, böyle bir kriz ortamında ihtiyacı olan tüketiciyi satın almaya yöneltecektir. Bu durumun ısıtma sektörüne rahat bir nefes aldıracağını düşünüyorum" şeklinde konuştu. Şirket açısından yılın ilk 6 ayını değerlendirdiğinde kombi satışlarıyla ilgili bir miktar düşüş, ancak kazan satışlarında, özellikle de yoğuşmalı kazan satışlarında yüzde 40'lara varan artışların söz konusu olduğunu bildiren Çakmakçı, buna ek olarak Düzce fabrikalarında üretimini yapmakta oldukları radyatör ve havlupan ürünlerinin satışında geçen yıla göre  yüzde 25 artış olduğunu söyledi.
Ferroli Türkiye'nin, Düzce'deki fabrikasında üretime son sürat devam ettiğini belirten Çakmakçı, konuşmasını şöyle sürdürdü: "2009 hedefimiz geçtiğimiz yılki 72 milyon avroluk ciromuzu korumak. Fabrikada şu anda radyatör ve havlupan üretimine devam ediyoruz.  30 ülkeye ihracat yapıyoruz. Toplam üretimimizin yüzde 40'ını ihraç ediyor, yüzde 60'ını ise iç pazarda satıyoruz. Yıl sonuna kadar 10 milyon avroluk bir ihracat hedefliyoruz."
Yıllık 500 bin adet radyatör ürettiklerini, havlupan üretimlerinin ise bu yıl 100 bin adet olacağını bildiren Çakmakçı, Ferroli Türkiye olarak 2010 yılından itibaren kombi üretimine başlayacaklarını, Ferroli'nın dünyadaki yeni modelini Türkiye'de üretip buradan bütün dünyaya ihraç edeceklerini kaydetti. Çakmakçı, klima üretimi düşünmediklerini söyledi.

Tüketicinin tercihi verimlilikten yana
Tüketicinin artık verimi yüksek cihazları tercih ettiğini, pazardaki talepte bu yönde ciddi bir değişiklik olduğunu ifade eden Çakmakçı, enerji verimliliği yüksek olan yoğuşmalı ürünlerin 2007'deki yaklaşık satış adedi 47-48 bin civarındayken 2008'de bu rakamın 70 bin olarak gerçekleştiğini tahmin ettiklerini kaydetti.
Çakmakçı, "Şu ana kadar gerçekleşen satışlar üzerinden tahminimiz yoğuşmalı ürün satışlarının 2009'da da kayda değer bir oranda yükseleceği yönünde. Pazarın daralması dışında artış gösteriyor.
Biz bu gelişmeyi öngörerek 2009-2010 sezonu için yoğuşmalı ürün gamımızı yeniledik. Bu yıl pazara sunduğumuz yedi yeni farklı modelle şu anda Türkiye'de yoğuşmalı ürünlerde en geniş gama sahip olan firmayız" dedi. Ferroli Türkiye Genel Müdürü Çetin Çakmakçı, Ferroli'de yoğuşmalı ürünlerin payının yüzde 15-20'ye geldiğini, yoğuşmalı ürün satışlarının ise 2007'den 2008'e yüzde 40'lar seviyesinde arttığını, bu yıl da benzer bir gelişme olduğunu anlattı.
Radikal