Ferzan Çelikkanat: Yabancı turizmciler için Türkiye'nin cazibesi arttı!
Turizmin dünyadaki büyük oyuncuları pazara girmek için yarışıyor. Er Yatırım Genel Müdürü Çelikkanat "Avrupa piyasaları, çok uygun kredilerle turizm yatırımcılarına kaynak sağlayarak Türkiye'ye giriyor" dedi...
Turizmin dünyadaki büyük oyuncuları pazara girmek için yarışıyor. Türkiye'nin cazibesini artırdığını söyleyen Er Yatırım Genel Müdürü Çelikkanat "Avrupa piyasaları, çok uygun kredilerle turizm yatırımcılarına kaynak sağlayarak Türkiye'ye giriyor" dedi.
TÜRKİYE dünya turizm pazarında büyüyor. Dünyadaki büyük oyuncular pazara girmek için birbiriyle yarışıyor. Yerli ve uluslararası otel zincirleri bir yandan bünyelerindeki otel sayılarını arttırıp yaygınlaşırken diğer yandan müşteri profilinin değişen yapısına paralel yeni alt markalar geliştirerek Anadolu'daki otel yatırımlarına hız veriyor. Yaşanan global ve politik olayların artık Türk turizm sektörünü etkilemediğini söyleyen Er Yatırım ve Turizm Genel Müdürü Ferzan Çelikkanat, "Turizmdeki çeşitlilik Avrupalı yatırımcının gözünde Türkiye'nin cazibesini arttırdı.
Turizm yatırımları 2013'de dünyadaki krizlere rağmen hız kesmeden devam etti. Aynı zamanda gelen kisi sayısı oranları da artış gösterdi. Özellikle güvenli müşteri arayan Avrupa piyasaları ic piyasanın da altında cok uygun krediler ile turizm yatırımcılarına kaynak sağladı" dedi.
İş seyahatleri arttı Son bir yıl içinde dünya genelinde is seyahatlerinin toplam seyahatler içerisindeki payının yüzde 15 oranında arttığını vurgulayan Çelikkanat, 2012'de ticari amaçlı seyahat harcamalarının 1.7 trilyon dolara ulaştığını vurguladı. Dünya turizm gelirlerinin yüzde 30'unun is amaçlı seyahatlerden elde edildiğini hatırlatan Çelikkanat, su bilgileri verdi: "Türkiye artık turizmde deniz, kum, güneş üçlemesinden ve her sey dahil sisteminden uzaklaştı. İs amaçlı seyahatlerin, alternatif, kültür ve kongre turizmi gibi diğer faaliyetlerin de yükselen trendi ile doğru orantılı olarak dünya turizm pazarında büyüyor. 2012'de 4.5 milyon turist, kongre ve etkinlik için İstanbul'a geldi. Diğer illeri de kattığımızda bu rakam 6.5 milyon kişiye çıkıyor. Bu sirkülasyondan Türkiye'nin sağladığı net gelir ise 2.5 milyar dolar ve bu rakamın 5 milyar dolara çıkması hedefleniyor. Türkiye'nin turizmdeki yeni trendi ve otel yatırımları da bu yöne doğru kayıyor." 12 ay katma değer Turizm sektöründeki yükseliş ile şehir ici otelciliğinin ülke ekonomisine sezonluk değil 12 aylık katma değer yarattığına işaret eden Çelikkanat, konusmasına Söyle devam etti: "Şehir otelciliğindeki gelişim Türkiye ekonomisinin kazandığı ivmeyi gösteriyor. İstikrarlı büyümeyle İstanbul, İzmir, Ankara, Antalya gibi büyük şehirlerin yanında Anadolu'daki şehirler de gelişiyor ve buralara otel yatırımları yapılıyor. 2013 yılının ilk yarısına baktığımızda Anadolu'nun 47 ilinde 161 proje için 1,8 milyar liralık teşvik sağlandığını görüyoruz. Bu projelerden 131 tanesi komple yeni yatırım ve yatak kapasitesi 30 bin adet. Bu yatırımlar içinde yüzde 34'lük pay ile Antalya birinci sırayı alırken onu yüzde 16 ile İstanbul, yüzde 5 ile Muğla ve Mersin izliyor.
Yatırımlarda Hatay, İzmir, Gaziantep, Kocaeli ve Konya gibi illerin de ilk yüzde 10'luk dilimde yer alıyor. Yerli ve uluslararası otel zincirleri de bir yandan bünyelerindeki otel sayılarını arttırıp yaygınlaşırken diğer yandan müşteri profilinin değişen yapısına paralel yeni alt markalar geliştiriyorlar. Otel zincirleri artık Türkiye'nin tüm bölgelerinde sadece üst segment markaları ile değil, 3-4 yıldızlı ve budget markalarıyla da yer alıyor." Yabancılar iştahlı Er Yatırım olarak geliştirdikleri otel projelerinde, uluslararası cok büyük otel zincirlerinden ciddi ortaklıklar, equity fonlar ve joint-venture'lar gibi işbirlikleri teklifleri aldıklarını söyleyen Çelikkanat, "Bu da uluslararası zincirlerin kendi uluslararası müşteri portföyüne de güvenerek ne kadar iştahlı olduğunu gösteriyor. Markalar ellerindeki tüm alt markalarıyla birlikte pazara girme konusunda cok istekli; Hilton'dan Marriot'a, Sheraton'dan Accor'a kadar turizmin global oyuncuları ile birlikte pazara henüz girmemiş yeni markalar da Anadolu'ya geliyorlar" dedi.
3 ve 4 yıldıza talep var Devam eden ve yeni başlayacak olan yatırımlarla birlikte 2016 yılına kadar 3 ve 4 yıldızlı otellerin sayısında artış olacağını ve özellikle de otel yatırımlarının Anadolu'da artış göstereceğine işaret eden Ferzan Çelikkanat, konusmasını söyle sürdürdü: "Yeni acılan havaalanları, şehirlerarası ulaşım imkânlarının kolaylaşması, ucak şirketlerinin uygun ve ekonomik maliyetleri insanların seyahat ivmelerini hızlandırdı. Bunun yanında son dönemlerde arazi fiyatlarının artması ve inşaat maliyetlerinin yükselmesi, yapılan islerin ölçeklerinin küçülmesi zorunluluğunu getirdi. Yatırımcı az maliyetli yatırımlara doğru yöneldi." turizmde butik private dönemi Ferzan Çelikkanat, bakanlığın ana stratejik hedefinin: her sey dahil sistemde konaklayan yüzde 80'deki büyük çoğunlukla, gelir düzeyi ve kişisel harcama seviyesi cok yüksek olan yüzde 20'lik dilimin yer değiştirilmesi olmalıdır. Böylelikle gelir düzeyi yüksek, bilinçli ve diğer sektörlere de yüksek katma değer sunabilen bir kitleyi kazanmış oluruz. Turizm politikalarımızı kitle turizmden, butik-private turizme dönüştürmemiz gerekmekte" dedi.
Star Turizm