Genel

FETÖ'nün hedefi mega projelerdi!

Limak Holding Başkan Vekili Sezai Bacaksız başarısız darbe girişimine ilişkin, "Darbecilerin arkasındaki yabancı güçler Türkiye’nin geri kalmasını, mega projelerin durmasını istiyordu. Başka bir ülkede böyle bir olay yaşansaydı bu kadar kısa zamanda atlatılamazdı" dedi.

FETÖ’nün başarısız darbe girişiminin hedeflerinden birinin de, Türkiye’yi büyütecek mega projeleri engellemek olduğu biliniyor. Eğer darbe girişimi başarılı olsaydı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü açılamayacak, Kanal İstanbul, nükleer santral, Avrasya Tüneli ve 3. Havalimanı gibi projeler de durma aşamasına gelecekti. Bu süreci değerlendiren Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanvekili Sezai Bacaksız, “Darbe girişimi başarılı olsaydı, Türkiye ekonomisi büyük zarar görürdü. Türkiye on yıllarca geriye giderdi" ifadelerini kullandı.


GERİ KALMAMIZ İSTENDİ

Bacaksız, bir grup gazeteciyle bir araya gelerek son gelişmelere ilişkin soruları yanıtladı. Darbecilerin arkasındaki yabancı güçlerin, Türkiye’nin geri kalmasını, mega projelerin durmasını istediklerini belirten Bacaksız, "Ama darbecilerin esas niyeti bu değildi. Devleti ele geçirmekti. Hükümeti devirmek, siyaseti yeniden dizayn etmek olduğunu düşünüyorum" dedi.


ÜLKE BİR DAHA DÜZELMEZDİ

Darbenin başarılı olması durumunda ekonominin her türlü geriye gideceğini düşündüğünün altını çizen Bacaksız, “İhtilal olan bir ülkenin normale dönmesi yıllar sürer. Hele bu kötü adamlarla beraber bir daha düzelmeyeceğini düşünüyorum. Her şeyi kendine yontan, her şeyi paraya çevirerek kendilerine mal varlığı yapmaya çalışan bu adamlarla bir daha normale döneceğini düşünmezdim. Ülke onlarca yıl geriye giderdi. Allah korudu" diye konuştu.


EKONOMİ RAYINDA

15 Temmuz’un ardından normalleşme olup olmadığı konusunda ise Bacaksız, “Dünyanın herhangi bir ülkesinde böyle bir olay olsaydı, bu şok bu kadar kısa zamanda atlatılamazdı. Bence şok atlatıldı. Hem de çok kısa sürede atlatıldı. Bence ekonomi rayında gidiyor. Her şey güzel" ifadelerini kullandı. 


HANGi PROJE HANGi AŞAMADA?

FETÖ'nün hain darbe girişimi eğer başarılı olsaydı, çok sayıda mega projenin akıbeti de belirsiz hale gelecekti. İşte o mega projelerden öne çıkanlar: 


Ekonomiye 560 milyon lira

Kazlıçeşme-Göztepe hattında yapılan Avrasya Tüneli Projesi'yle günde 100 bin aracın geçiş yapması bekleniyor. Söz konusu hatta, yolculuk süreci 15 dakikaya kadar inecek. Bölgeye yıllık ekonomik katkısı yaklaşık 560 milyon lira olacak. 2016 yılı sonunda açılması planlanıyor.


Keçiören bitiyor 

Keçiören'den Tandoğan'a (Yeni Gar Binasına) kadar yapılacak olan hat sırasıyla; Şehitler (Gazino), Dutluk, Kuyubaşı, Mecidiye, Belediye, Meteoroloji, Dışkapı, ASKİ, AKM istasyonlarından geçecek. Geçici Kabul çalışmaları devam ediyor. 2016 yılı sonunda hizmete açılması hedefleniyor.


Hopa-Borçka 12 km kısalacak

Artvin-Ardahan-Kars-Erzurum aksı üzerinde bulunan Cankurtaran Tünelinin proje uzunluğu 7,3 km. Yapımının tamamlanmasıyla birlikte Hopa-Borçka yolu 12 km kısalacak. 2010 yılında başlanmış olan tünelin 2016 yılı aralık ayında bitirilmesi hedefleniyor.


Yeni havalimanı Şubat 2018'de

İlk etabı Şubat 2018'de hizmete girecek olan projenin yüzde 20'si tamamlandı. İnşaatta toplam 15 bin kişi çalışıyor. İlk fazında 70- 90 milyon yolcu kapasitesi olan havalimanının maliyeti 10.2 milyar euroyu bulacak. 


İş dünyasında temizlik sürer

İŞ dünyasındaki FETÖ yapılanmasının devre dışı kalıp kalmadığı da sorulan Bacaksız, “Devlet hâlâ uğraşıyor. Daha uzun müddet de uğraşacak gibi geliyor” dedi. Yaşın yanında kurunun da yandığı eleştirilerini değerlendiren Bacaksız, “Bunlar zaman içerisinde yargı tarafından düzeltilecektir. Türkiye’de artık bağımsız bir yargının var olduğuna inanıyorum. 1 sene evveline kadar yoktu” dedi.


3 milyon yolcu taşıyacak 

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'nda hattın işletmeye alınmasıyla 1 milyon yolcu ve 6,5 milyon ton yük taşıma kapasitesi olacak. Orta vadede ise hattın 3 milyon yolcu ve 17 milyon yük kapasitesine ulaşması bekleniyor. 2016 yılı sonunda Gürcistan'daki işlerin tamamlanması planlanıyor. 


Yıl sonunda ışığa kavuşuyor

Çankırı- Kastamonu yolunda yapımı sürdürülen Ilgaz Tüneli'nin yapımına 2012 yılında başlanmıştı. Tünelin 2016 yılı Aralık ayında bitirilmesi hedefleniyor.


Akşam