29 / 04 / 2024

Fi-Yapı ada alarak turizme giriyor

Ucuz konutlarla adını duyuran Fi-Yapı, Ege'de ada satın alıyor

Ucuz konutlarla adını duyuran Fi-Yapı Ege'de ada satın alıyor. Yaklaşık 400 bin metrekare alanlı ada için imza aşamasına geldiklerini söyleyen Fi-yapı Yönetim Kurulu Başkanı Fikret İnan, "Bu hafta içinde imzaları atıyoruz. Ege'nin en güzel adalarından birisinin sahibi olacağız. Adanın adını düzenleyeceğimiz basın toplantısıyla açıklayacağım" diye konuştu.

Yaklaşık 1 aydır devam eden görüşmelerin yeni sonuçlandığını anlatan İnan, "Almanların Yunanistan'a, adalarını satmasını önermesi bizi harekete geçirdi. Kendi kendimize `neden bir adada proje geliştirmiyoruz' diye sorduk. Satılık adaları araştırdık. İyi bir alternatif bulduk. Anlaşmayı sağladık. Dünyanın en güzel turizm tesislerinden birini inşa edeceğiz.  Projenin adı Fi-Island. İnşaatına bu yaz başlamayı ve en geç 2 yıl içinde bitirmeyi hedefliyoruz. Adanın imarı var. 1.000 odalı bir tatil köyü yapacağız. Türkiye'de ilk kez bir adada tatil köyü yapımı gerçekleştirmiş olacağız. Birkaç yıl işletmesini yaptıktan sonra iyi bir alıcı bulursak satacağız. Yoksa ilerde gayrimenkul yatırım ortaklığı kurduğumuzda portföyümüze koyarız. Ege'de satılık çok ada var. Umduğumuzu bulursak satın almak için yeni adalara bakarız"  dedi.

Uçak tamam, sırada helikopter var
Hawker Premier 1-A tipi uçağın siparişini geçtiğimiz günlerde verdiğini hatırlatan Fikret İnan konuşmasını şu şekilde sürdürdü: "7 milyon 200 bin dolar değerinde. Anlaşmayı imzaladık. Kasım ayında uçak gelecek. 2011 yılında en az 10 Anadolu kentinde başlayacağımız projelere ulaşım için kullanacağız. Adayı alırsak bir de helikopter sipariş etmeyi düşünüyorum. Uçakla adaya inilmez. Ada projesine başladıktan sonra uçak yetersiz kalacak. Önümüzdeki ay helikopter için görüşmelere başlayacağım" diye konuştu.

Sıfır peşinatlı kampanyaya başlayacak
Fi-Yaka Tuzla 2, Fi-Yaka Tuzla 3, Fi-Side ve Fi-Tower projelerinde ellerinde kalan 1.900 konuttan 1.000 adetini sıfır peşinat ile Nisan ayında satışa çıkaracaklarını söyleyen İnan, "Ev alanlar, ödemeyi evi teslim alırken yapacak. Ayrıca evle birlikte tapuları da vereceğiz. Dünya konut piyasasında böyle bir kampanya görülmedi. Bundan sonra da Fi-Yapı'nın yaptığı bu kampanyayı kimsenin yapabileceğini tahmin etmiyorum" dedi.
Geriye kalan 900 konutu ise halen devam eden kampanya şartlarında satacaklarını hatırlatan Fikret İnan, isteyenin yüzde 25'i peşin ödeyip geriye kalan kısmı aylık 0.99 faiz oranıyla 60 aya kadar taksit yaptırabileceğini veya yüzde 40'ını peşin ödeyip geriye kalanını ev tesliminde ödeyebileceğini belirtti.
 Türkiye'de en fazla tünel kalıp takımının Fi-Yapı'da olduğunu hatırlatan İnan konuşmasını şu şekilde sürdürdü: "Yeni siparişlerle beraber tünel kalıp takımımızın sayısı 13'e çıktı. Bizden sonraki şirketin 12.5 takımı var. Bu yıl sonuna kadar 500 bin metrekare imalat gerçekleştireceğiz. Türkiye'de hiçbir şirketin elindeki projeler bu kadar değil. Bu yıl inşaat yapımında rekor kıracağız."
Tebernüş Kireçci

Konu ile ilgili basında yer alan diğer haberler

Fi-Yapı ada alarak turizme giriyor
Ege'de ada satın almayı planlayan Fi-Yapı, burada Fi-Island adını vereceği bir turizm tesisi kuracak.Fi-Yapı, yaklaşık 400 bin metrekare alanlı adada 1.000 odalı tatil köyünü iki yılda tamamlamayı planlıyor
Ucuz konutlarla adını duyuran Fi-Yapı, Ege'de ada satın alıyor. Yaklaşık 400 bin metrekare alanlı ada için imza aşamasına geldiklerini söyleyen Fi-Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Fikret İnan, "Bu hafta içinde imzaları atıyoruz. Ege'nin en güzel adalarından birisinin sahibi olacağız. Adanın adını düzenleyeceğimiz toplantıyla açıklayacağım" diye konuştu.
Yaklaşık 1 aydır devam eden görüşmelerin yeni sonuçlandığını anlatan İnan şunları söyledi:
"Almanların Yunanistan'a adalarını satmasını önermesi bizi harekete geçirdi. Kendi kendimize `neden bir adada proje geliştirmiyoruz' diye sorduk. Satılık adaları araştırdık. İyi bir alternatif bulduk. Anlaşmayı sağladık. Dünyanın en güzel turizm tesislerinden birini inşa edeceğiz. Projenin adı Fi-Island. İnşaatına bu yaz başlamayı ve en geç 2 yıl içinde bitirmeyi hedefliyoruz. Adanın imarı var. 1.000 odalı bir tatil köyü yapacağız. Türkiye'de ilk kez bir adada tatil köyü yapımı gerçekleştirmiş olacağız. Birkaç yıl işletmesini yaptıktan sonra iyi bir alıcı bulursak satacağız. Yoksa ilerde gayrimenkul yatırım ortaklığı kurduğumuzda portföyümüze koyarız. Ege'de satılık çok ada var. Umduğumuzu bulursak satın almak için yeni adalara bakarız."

Uçak tamam, helikopter sırada
Hawker Premier 1-A tipi uçağın siparişini geçtiğimiz günlerde verdiğini hatırlatan Fikret İnan, "7 milyon 200 bin dolar değerinde. Anlaşmayı imzaladık. Kasım ayında uçak gelecek. 2011 yılında en az 10 Anadolu

Sıfır peşinatlı kampanyaya başlayacak
Fi-Yaka Tuzla 2, Fi-Yaka Tuzla 3, Fi-Side ve Fi-Tower projelerinde ellerinde kalan 1.900 konuttan 1.000 adetini sıfır peşinatla nisan ayında satışa çıkaracaklarını söyleyen İnan, "Ev alanlar, ödemeyi evi teslim alırken yapacak. Ayrıca evle birlikte tapuları da vereceğiz. Dünya konut piyasasında böyle bir kampanya görülmedi. Bundan sonra da Fi-Yapı'nın yaptığı bu kampanyayı kimsenin yapabileceğini tahmin etmiyorum" dedi.