Sektörel

Fixkim, Irak ve Suriye'de fabrika kuracak!

Balcı Yönetim Kurulu Başkanı Yüksel Balcı, inşaat sektöründeki hareketliliğin Fixkim'e yaradığını belirtti  

Yapı harçları ve EPS (sert köpük) üretiminde çeyrek yüzyıllık deneyime sahip olan Fixkim'i 2004'te bünyesine katan Balcı Şirketler Grubu 2010'da Fixkim'le inşaat projelerinde söz sahibi olmayı hedefliyor. Balcı Şirketler Grubu'nun inşaat, madencilik, beton sanayi, ağır iş makineleri gibi sektörlerde konumlandığını belirten Balcı  Yönetim Kurulu Başkanı Yüksel Balcı, "Fixkim, başlangıçta 40'a yakın yapı harcı ürünü üretirken bugün yapı harcı ve kimyasallarında 100'e yakın ürün grubuna ulaştı" dedi.

Tüm Türkiye'ye yayıldı

Yüksel Balcı, devam eden yatırımların tamamlanmasıyla üçüncü üç ayda yapı harçlarında kapasite olarak Türkiye'nin en büyük 3 üreticiden biri olmayı hedeflediklerini söyledi. Balcı, bayi ağını genişleterek, Fixkim'i Türkiye'nin her noktasına aştırdıklarını belirterek "2010 büyüme planlarımız içinde en çok önem verdiğimiz konuların başında bayii yapılanması ile dev projelerde yer almak geliyordu. Bu yıl dev inşaat projelerinde önemli bir paya ulaşacağımızı öngörüyoruz" diye konuştu.

"Fixkim olarak ürünlerimizin yurtdışına ihracatından daha çok komşu ülkelerde fabrika kurmakla ilgileniyoruz" diyen Yüksel Balcı, bu kapsamda Kafkasya ve Türkiye'nin güneydoğusunda bulunan ülkelere odaklandıklarını söyledi. Balcı, "Bu ülkelerin başında Irak ve Suriye geliyor, İran'da ise temsilciliğimiz bulunuyor. Geçtiğimiz yıllarda beklentimizin altında gerçekleşen ihracat rakamlarımızı bu ülkelerde yapacağımız yatırımlarla daha gerçekçi bir noktaya ulaştıracağız" dedi.

Fixkim'in Türkiye'de özellikle inşaat sektöründe önemli ölçüde etkisini hissettiren krizden, yara almadan çıkmayı başaran sektördeki birkaç şirketten biri olduğunu belirten Yüksel Balcı şöyle konuştu:

"Geçen yıl yatırımlarımız devam etti. Krizden daha güçlü çıkmayı başardık. 2009'da istihdamı yüzde 4 artırdık. Alçı sektörüne girdik. Ürün çeşitliliğimizin en zengin dönemini yakaladık. Krizin etkisini en çok ihracatta hissettik. Onu da içinde bulunduğumuz dönemde yukarılara çıkaracağız."

İnşaat sektöründeki hareketliliğin Fixkim'e yaradığını belirten Yüksel Balcı, "Siparişlerde artış ve mal teslim süreçlerinde önemli ölçüde kısalmalar olarak bu hareketlilik karşımıza çıktı. İnşaat sektöründe, krizde yaşanan pasif çalışma süresince fabrikamızı tam kapasite olarak ve tüm riskleri göze alarak stokta çalıştırdık. Bunun olumlu sonuçlarını da gördük" diye konuştu.  Balcı, 2011 yılında üretim noktalarına Adana, Ceyhan ve Denizli ile Doğu Karadeniz'i eklemeyi planladıklarını  sözlerine ekledi.

En iddialı oldukları ürün grubunun mantolama olduğunu vurgulayan Balcı, "A'dan Z'ye mantolama paketi üreten birkaç şirketten biriyiz. Mantolama paketimize, bina ömrü kadar garanti veriyoruz" dedi. 2010'u marka yılı  ilan ettiklerini belirten Balcı şöyle konuştu: "Marka bilinirliğini ölçmek için marka araştırması yaptık. Marka bilinirliğimizin düşük olduğu bölgelerde bir yılda 12 seminer düzenledik. Bu seminerleri her yıl tekrarlıyoruz. Uzun zamandır her satış noktasmda Fixkim ürünleri usta dostu olmayı başararak tercih edilir hale geldi."
Posta