Ticari

Fiyatlar artıyor, lüks konuta ilgi azalmıyor

Knight Frank'ın yaptığı araştırmaya göre, dünyada lüks konut fiyatlarının artmasına rağmen bu konutlara ilgi azalmıyor.

Gayrimenkul danışmanlık firması Knight Frank tarafından hazırlanan araştırmaya göre, lüks konut fiyatlarının küresel ortalaması bir yıl içinde yüzde 11 arttı. En yüksek artışlar Çin ile Merkez ve Doğu Avrupa'da gözlemlendi.

Knight Frank tarafından yayımlanan "Küresel Zenginlik Raporu 2008"in sonuçlarına göre, lüks konut fiyatlarında artışlar sürüyor. İncelenen bölgelerde 2006 - 2007 yılları arasında yüzde 11 artış gözlemleniyor.

En pahalı konutlar metrekaresi 46 bin Euro ile Londra'da bulunuyor. Bunu metrekaresi 43 bin 750 Euro ile Monaco izliyor. Raporda rakamların yüksekliğine rağmen lüks konutlara ilgi ve yatırımların devam ettiği belirtiliyor.

Sonuçlar lüks konutlara en fazla küresel finans merkezlerinde ve vergi avantajı taşıyan bölgelerde ilgi gösterildiğini ortaya koyuyor.

Yüksek gelir grubunun konut seçimi

Araştırmada birden fazla lükse konut alım gücü bulunan yüksek gelir grubunun tercihlerinin hangi faktörlerden etkilendiği de inceleniyor.

Sonuçlara göre, bu gelir grubunun mensupları sahip olduğu konutlar arasında yazlık, kışlık veya birincil, ikincil gibi ayrımlar yapmıyor. Örneğin New York, Cenevre, Ibiza ve Singapur'da konutları bulunan bir ailenin her evde neredeyse eşit derecede vakit geçirdiği ve tümünde "kendini evinde hissettiği" gözlemleniyor.

Farklı şehirlerde konut sahibi olanlar içinde ağırlıklı olarak yer alan bir diğer grup ise iş gereği aynı bölgelere sürekli seyahat etmek zorunda olan iş adamları.

Bu grubun konum tercihleri özellikle fiziksel güvenlik ve mahremiyet arayışından etkileniyor. Latin Amerika, Doğu Avrupa ve özellikle Rusya'da konutlarda izinli geçiş ve elektronik takip sistemleri ve güvenlik elemanlarının bulunması önem taşıyor. Bu faktörleri politik, finansal ve ekonomik istikrar arayışı takip ediyor.

Tercihleri etkileyen bir diğer önemli faktör ise aileden uzaklaşma adına da olsa temasta olunan iş ve sosyal çevre mensuplarına yakın olma isteği.

Araştırmanın İngilizce orijinal metni için: Tıklayın!

Gayrimenkul Türkiye