Perakende

Flo 2019'da 75 yeni mağaza açacak!

2018’de toplam 82 yeni mağazayı bünyesine katan Flo, gelecek yıl da 75 yeni mağaza daha açmayı planlıyor...

Flo Mağazacılık, Türkiye’nin en büyük ayakkabı perakende markası. 68 yaşındaki şirket, 15 ülkede toplam 557 mağazayla faaliyet gösteriyor. 9 bin 700 kişiye istihdam yaratıyor. Bu yılı 3,5 milyar TL ciro ile kapatmaya hazırlanan Flo, gelecek yıl da yüzde 30 büyümeyle cirosunu 4,5 milyar TL’ye çıkarmak hedefinde.

Bunu da hem yurt dışında hem yurt içinde büyüyerek ve üretimdeki gücünü pekiştirerek gerçekleştirmek niyetinde. 2018’de toplam 82 yeni mağazayı bünyesine katan Flo, gelecek yıl da 75 yeni mağaza daha açmayı planlıyor.

Capital’deki habere göre; satışlarının yüzde 92’sini Türkiye’de üreten şirket, Şanlıurfa’da ikinci fabrikasını hayata geçiriyor. Flo Mağazacılık Urfa’daki ilk fabrikasını 4 yıl önce açmıştı. Halihazırda 900 kişinin istihdam edildiği bu fabrikayla birlikte ilin ayakkabı yapımında uzmanlaşmaya başladığını ifade eden Flo Mağazacılık CEO’su Burak Övünç, şimdilerde bölgede 13 ayakkabı fabrikasının daha kurulmasının hedeflendiğini, kümelenme yöntemiyle Şanlıurfa’nın Türkiye’deki tüm ayakkabı üreticileri için merkez haline gelmesi için çalıştıklarını dile getiriyor. Övünç, “Yeni fabrikamız üretime başladığında fabrikalardaki toplam istihdamımız da 1.500 kişiye çıkacak” diyor.

Flo üretimin yanında yurt dışına yönelik de yoğun bir ajandaya sahip. Yurt dışında 14 ülkede, 80 mağaza ile 292 milyon TL’lik ciroya ulaşan şirketin yol haritasında 2023’te 47 ülkede, 300 mağazada yer almak var. 2018’de 50 milyon dolar olan ihracatlarını 2023’te 300 milyon dolara çıkaracaklarını söyleyen Burak Övünç, bunu nasıl yapacaklarını da şöyle anlatıyor: “Bir yandan açtığımız yurt dışı mağazalarla dağıtım kanallarımızı genişletirken bir yandan da kendi markalarımız ve bünyemize kattığımız yeni markalarla yurt dışında büyümeyi sürdürüyoruz. İtalya’nın en çok satan ilk 3 ayakkabı markası arasında yer alan Lumberjack, 2018 yılında uluslararası pazarda yüzde 40 büyüme sağladı. Lumberjack markamızı Rusya, Orta Doğu ve diğer Avrupa pazarlarına da açmaya hazırlanıyor, ülkemizin ayakkabı ihracatına katkı sağlamayı hedefliyoruz. Bununla birlikte başta Rusya olmak üzere yakın coğrafyadaki ülkelerde ve Afrika’da yeni mağazalar da açmayı planlıyoruz.”

GLOBAL HEDEF

Ayakkabı sektörü bir süredir sıkıntılı bir dönem yaşıyor. Ancak sektörün dünya ligindeki konumuna baktığımızda oldukça önemli bir yeri olduğu da dikkat çekiyor. Bugün Türkiye 400 milyon çift ayakkabı üretimiyle dünyada 7’nci büyük üretici. Üretilen iki çift ayakkabıdan birini de ihraç ettiğimizi belirten Burak Övünç, ihracatta da ilk 5 ülke arasında yer aldığımızı söylüyor. Üretimde gerçekleştirecekleri atılımla niyetlerinin global arenada da güçlü bir oyuncu olmak olduğunu dile getiren Övünç, “2023’te Türkiye’den çıkacak 10 global markadan biri olmak istiyoruz” diyor.