Folkart Yapı'dan İzmir'e 1.5 milyar TL'lik yatırım!
Mesut Sancak, "Türkiye ve Avrupa'nın en yüksek binasını Bayraklı'da yapacağız. Narlıdere, Mavişehir ve Bayraklı'da 700 milyon lira yatırım yaptık. Son iki yatırımla İzmir'e 1.5 milyar lira harcadık" dedi
Önümüzdeki yıl Bayraklı'ya Avrupa'nın en yüksek gökdelenini kazandırmak için kolları sıvayan Folkart'ın patronu Mesut Sancak ile kentin geleceğini konuştuk. İzmir'in bir turizm ve tarım kenti olması gerektiğini kaydeden Sancak, yeni projelerinin müjdesini verdi.
Folkart Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak, Bayraklı bölgesine önümüzdeki 10 yılda 16 milyar dolar yatırım geleceğini söyledi. Sancak, 2015'te Avrupa'nın en yüksek gökdeleninin temelini atacaklarını belirterek, "İzmir-İstanbul otoyolunun tamamlanmasıyla İzmir daha farklı bir kimliğe bürünecek. Bayraklı şantiyeye dönecek ve Folkart gibi 125 yapıya sahip olacak. Önümüzdeki 10 yılda kentsel dönüşüm ve inşaat sektörü dinamizm katacak. İzmir'e ilgi daha da artacak. İzmir'de yeni projelerin karşılığını daima aldık" dedi.
* Folkart'ın yeni yatırımlarını öğrenebilir miyiz?
2015'in ilk yarısında asıl projemiz start alacak. İzmir'e damga vuracak projemizin hazırlığını yapıyoruz. Türkiye'nin ve Avrupa'nın en yüksek binasını Bayraklı'da yapacağız. 375 metre yüksekliğinde 550 milyon liralık bir yatırım. Gökdelen yeni kent merkezi sınırlarında olacak. Bornova'daki konut projemiz için 40 milyon liraya arsa satın aldık. Şu ana kadar Narlıdere, Mavişehir ve Bayraklı'da toplam 700 milyon lira yatırım yaptık. Son iki yatırımla birlikte İzmir'e 1.5 milyar lira harcadık.
* İzmir'in vizyonu ne olmalı? kendini nasıl tanımlamalı?
İzmir, doğası ve coğrafik yapısı gereği kendini turizm kenti olarak tanımlamalı. Sahip olduğu özellikler bu yönde olması gerektiğini ifade ediyor. İzmir-İstanbul otoyolu ile kent İstanbul'un tek alternatifi olacak. Çünkü artık İstanbul doldu ve taşıyor. Kendisine en yakın kent yaşam tarzı ve rahatlığıyla İzmir'dir. Ankara, Antalya, Mersin olamaz. Otoyol bitince İzmir turizminin adeta patlama yaşayacağını düşünüyorum. Otoyolun Çeşme, Foça, Karaburun ve turizm bölgelerine büyük katkısı olacak. Çeşme, kaliteyi temsil ediyor. Önümüzdeki 5 yılda Çeşme'nin limanının ıslah edilmesi, özelleştirilmesi ve ilçenin liman kenti olması sağlanmalıdır.
'Fabrika başka yerde olsun'
* Teşvikle ilgili ısrar edemiyorum çünkü herkes istiyor. Van'da istiyor, İstanbul'da. Gönül İzmir'in de Manisa gibi olmasını ister ancak İzmir'in kendisini teşvik etmeli. Alt yapısı, tarıma, sanayiye ve turizme uygun. Turizmi başa alarak Türkiye'nin ihtiyaçlarına daha fazla yanıt vermeli. Sanayi birçok yerde yapılabilir. İzmir'de niye fabrika olsun? Denizin kenarında baca tütmesine gerek yok, deniz kenarında tatil yapılır.
* Peki turizmi nasıl geliştirebiliriz?
Turizmin gelişmemesinin nedeni yatak kapasitesinin az olmasıdır. Çeşme'de yaklaşık 7 bin yatak var. Bu rakam Antalya'da 3 otelin kapasitesi neredeyse. Çeşme'de sezon, okul kapanınca başlıyor okul açılınca bitiyor. Sezonun uzamasının tek çözümü yatak kapasitesinin artması. Yoksa ağzımızla kuş tutsak uzamaz. Turizm arazilerini imar sorunu çözülmeli. Turizm arazileri üretilmeli. Un var, şeker var, yağ var ama helva yapılamıyor. İzmir'de Allah her şeyi vermiş.
"Sorular vardı icraat yoktu!"
* İnşaat sektörü İzmir'e neler kazandırdı?
İzmir bana göre kabuğunu kırmaya başladı inşaat sektörünün gelişmesiyle. Önceki dönemlerde "İzmir'e yatırım yapılır mı" yönünde yatırımcının aklında soru işaretleri olurdu. Kente karşı defans, korku vardı. Sorular vardı, icraat yoktu. Biz bunu denedik, önemli projelere imza atmaya çalıştık ve iyi sonuçlar aldık. İzmir'in nitelikli ofis ihtiyacını görerek 160 metrekarelik alana ihtiyacı karşılamaya yönelik yatırımımızı yaptık.
İlçe şantiye gibi olacak
* Bayraklı'nın geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Yeni kent merkezi olan Bayraklı'da 20 milyon metrekare alana inşaat yapılacak. Yani önümüzdeki 10-15 yıllık süreçte 125 adet Folkart gibi proje bu ilçede yer alacak. İlçe şantiyeye dönecek. Minimum 16 milyar dolarlık yatırım demek bu. Şehrin ekonomisine dinamizm kazandıracak. Kentsel dönüşüm çalışmaları da ciddi anlamda devreye gidecek. Şu anda 320 bin konut var kentsel dönüşüme girmesi planlanan. Bu yapılar 20 yılda 800 bin konut olarak geri dönecek.
Yeni Asır