Genel

Forum İstanbul AVM'deki H&M mağazası dün açıldı!

'Türkiye önemli bir pazar, o yüzden dışarıda kalamazdık' diyen hazırgiyimin dev markası H&M'nin CEO'su, açılıştaki izdihamla şoke oldu. Uzun kuyrukların oluştuğu mağazaya 1 saatte 2 bin 500 kişi giriş yaptı

Binlerce modasever, H&M"in Türkiye"deki ilk mağazasının açılışında buluştu. Artık İstanbullu"lar markanın geniş kıyafet ve aksesuar koleksiyonuna kolayca ulaşma şansına sahip olacaklar. H&M, 2.300 metrekarelik, iki katlı mağazasında, moda ve kaliteyi uygun fiyatla sunacağı tüm koleksiyonunu modaseverlerle buluşturdu. H&M ikinci mağazısını ise Aralık ayında, İstinyePark"ta açıyor.

Basında çıkan diğer haberler:

Forum İstanbul AVM'deki H&M mağazası dün açıldı

Türkiye'deki ilk mağazasını dün Forum İstanbul AVM'de açan H&M, çıkış kapısına kadar uzanan yaklaşık 300 metrelik kuyrukta bekleyen müşteri ilgisiyle ihya oldu. 'Türkiye'nin muazzam bir büyüme potansiyeli var. Önemli bir pazar olduğundan kendimiz girdik, franchise'a burayı bırakamazdık' diyen CEO Karl-Johan Persson, 1 saatte 2 bin 500 kişinin kapıdan giriş yaptığı mağazada bebek arabalarıyla düşme tehlikesi geçiren kadınlarla bastonlu yaşlıları görünce 'şoke oldum' dedi. Bir kerede bin 500 kişinin girebildiği 2 bin 300 metrekarelik mağazaya belirli zaman dilimi aralıklarıyla müşteriler alınarak izdihamın da önüne geçilmeye çalışıldı. Kapıdaki güvenlik görevlilerinin girişleri kontrol altına aldığı mağazada 70 kişilik yerli ve yabancı ekip bir yandan reyonları düzeltirken bir yandan da mal tedarikini sağladı. Mağazadaki kasalar önünde de ödeme kuyrukları oluştu. Özellikle genç kızların kollarından dökülen kıyafetler markaya gösterilen ilgiyi gözler önüne serdi.

Kasa önünde uzun bekleyiş

Aldıkları ürünleri taşımakta zorlanan müşteriler kasalar önünde de uzun kuyruklar oluşturdu. Zaman zaman müşteriler kasa çalışanlarına tepki gösterdi.

CEO kalabalığı görünce şoke oldu
H&M'NİN CEO'su Karl-Johan Persson 'Bu kadar kalabalığa inanamıyorum. Böyle bir görüntü beklemiyordum' dedi. Türk insanının modaya olan düşkünlüğünü bildiğini ancak bu kadar ilgi göstereceklerini düşünmediğini dile getiren Persson, 'çok mutlu ve gururluyuz. Türkiye pazarının beklentilerimi karşılayacağından eminiz' dedi.

Kıyafet hırsızları güvenliğe takıldı

Ana kapının giriş için kullanıldığı mağazada diğer üç kapı sadece müşteri çıkışları için kullanıldı.

Etiketleri söküp mağazadan ürün çalmak isteyenler güvenlik ekipleri ve alarmlara takıldı.

'Açılışa 60 saniye' anonslarıyla çığlıklar duyuldu.

H&M'nin 2 katlı mağazasının yerli ve yabancı komşuları hem vitrinlerini hem girişlerini daha efektif kullanarak 'taksit, promosyon ve indirim' tavsiyelerini daha görünür hale getirdi.

2 kattan oluşan mağazanın kadın bölümü dolup taşarken, alışverişlerini tamamlayan kadınlar daha sonra da erkek ve çocuk reyonlarını doldurdu.

Mağazanın etrafındaki cafe ve restoranlar da alışveriş yorgunu müşterilerle sevindi.

AVM'deki markalar H&M'ye yakın olmak için sıraya girdi

Bu arada H&M'nin ilk mağazasının müşteri bereketinden yararlanmak isteyen markalar da sıraya girdi. Forum İstanbul'un Genel Müdürü Joao Xavier, 'Bu hafta bizim için çok önemli. Ekimde 1.9 milyon olan ziyaretçi sayısının H&M ile birlikte yüzde 10 oranında artmasını bekliyoruz' dedi. Başka markaların H&M'nin yanında yer almak için AVM yönetimine ciddi anlamda talepte bulunduğuna dikkat çeken Xavier, yıl sonuna kadar AVM içindeki bütün alanların dolacağını yüzde 100 dolululuk oranıyla çalışacaklarını söyledi. Bu arada Türkiye'ye ilk giren ABD'li gelinlik firması Oleg Cassini H&M'nin karşısında, Tally Weijl ise bitişiğinde mağaza açarken yerli markalardan Desa da üst kattaki mağazasını kapatıp H&M'nin çaprazına mağaza açtı.
Sabah/Pınar çelik

300 metrelik kuyruğu içeri davet etti

İsveçli hazır giyim markası H&M dün Bayrampaşa semtindeki Forum İstanbul"da Türkiye"deki ilk mağazasının açılışını gerçekleştirdi

Markanın meraklıları sabah 7.30"dan itibaren Bayrampaşa"ya gelmeye başladı. Kadıköy"den Beylikdüzü"ne, Avcılar"dan Bebek"e İstanbul"un çeşitli yerlerinden gelen binlerce kişi saat 10.00"da alışveriş merkezinin açılmasıyla mağaza önünde 300 metrelik kuyruk oluşturdu.

Kapılar geri sayımla açıldı
Resmi açılış öncesinde mağaza çalışanları disco müzikleriyle coşup, Roman havasıyla göbek attı. Kurdele kesimli resmi açılışa dakikalar kala anonslar yapılırken, son 10 saniyede geri sayım yapılarak müşteriler mağazaya alındı.
1500 kişilik kapasiteye sahip 2 bin 300 metrekarelik mağazayı ilk bir saat içinde 2 bin 500 kişi ziyaret etti. Olası bir izdihamı engellemek için 10 parçaya bölünen kuyrukta bekleyenler içerideki müşteriler alışverişlerini tamamladıktan sonra içeri alındı. Böylece olası bir izdiham engellenmiş oldu. Yoğun ilgi karşısında şaşkınlığını gizleyemeyen H&M"in CEO"su Karl-Johan Persson œBu kadar kalabalığı ben de beklemiyordum. Türk tüketicilerinin modaya bu kadar düşkün olduğunu da bilmiyordum. En son trend ürünlerinin satılmasını bekliyorum. Bu ilgi karşısında çok gurur duydum dedi.

Rakipler hemen önlem aldı
Girdiği her pazarda olduğu gibi Türk perakendesini de hareketlendirmesi beklenen H&M"in rakipleri de çeşitli kampanyalarla önlem aldı. İki kattaki komşu mağazalar, promosyon, taksit ve indirim gibi özelliklerini vitrinlerinde daha görünür kıldı. Buna rağmen Forum İstanbul"daki diğer mağazalar, H&M"in açıldığı ilk saatlerde adeta ˜sinek avladı."

Herkes komşu olmak istiyor
Forum İstanbul Genel Müdürü Joao Xavier, H&M"in gelişiyle birlikte hem yeni markaların hem de H&M"in yakınında yer almak isteyenlerin arttığına dikkat çekerek şöyle konuştu: œ4 aydır mağaza açmak için çalışan H&M"le birlikte bu hafta AVM"de Oleg Cassini, Tally Weijl gibi 2 marka daha açıldı. Ekim sonu itibariyle 1.9 milyon müşteri AVM"yi ziyaret etti. H&M"in ziyaretçi sayısını yüzde 10 artırmasını bekliyoruz.

AçILIşžTAN NOTLAR...
Kadınlar erkeklerle yarıştı
-   2 bin 300 metrekarelik mağazanın sadece ana kapısından giriş yapılırken, diğer 3 kapıdan ilk güne özel olarak sadece çıkışa izin verildi.
-   Kadın giyim ve aksesuarına ayrılan alt katta ürün kapma telaşı yaşanırken üst kattaki çocuk bölümü daha tenhaydı.
-   Kalabalık için özel olarak stok yapan H&M"nin görevlileri, dağılan ürünleri hızla düzenledi ve boş kalan askı ve rafları doldurdu.
-   çocuk ve bebekleriyle gelen anneler ve hatıra fotoğrafı çektiren aileler dikkat çekti.
-   H&M"in Kış 2010 dergisi Türkçe olarak da yayımlanmaya başladı.
-   Açılışta ilk 200 kişiye özel H&M çantası ve tişörtü hediye edildi.
-   Kuyrukta bekleyenlerse H&M"in cep telefonu ve anahtarlıklarda kullanılan aksesuarının sahibi oldu.
-   Kuyruk akşam saatlerine kadar sürdü.
Milliyet/ Beste Önkol

H&M, VIP izdihama şaşırdı, Türkiye"yi heyecan verici buldu

Dünyanın en büyük perakendecilerinden İsveçli H&M"in CEO"su Karl-Johan Persson, sosyetenin izdiham yarattığı VIP açılışı karşısında şaşırdıklarını belirterek, œYurt dışında da ünlüler mağazamıza ilgili ancak Türkiye"deki ilginin yoğunluğu bizi çok şaşırttı yorumunu yaptı.

H&M, dün ilk mağazasını Bayrampaşa"daki Forum İstanbul alışveriş merkezinde açtı. Mağazanın kapısından AVM"nin dışına taşan kalabalık kurdela töreninin ardından reyonlara hücum etti.
İlgi tahminimizden fazla
Persson, mağazadaki ürünlerin yüzde 80"nin global olacağını yüzde 20"nin ise ülkenin ilgisine göre değişeceğini söyleyerek, œZaman içinde bunu belirleyeceğiz. Tüketicinin ilgisine iklimsel değerlerle bazı ürünleri daha fazla getirebiliriz diye konuştu. œVIP açılışından sonra merkezdeki iş arkadaşlarınıza ilk olarak ne söylediniz sorusu üzerine ise, œTürkiye"deki insanların modaya olan tutkusu tahmin ettiğimizden fazla yanıtını verdi.
Heyecan verici
Persson, tüketicilerle ilk buluşmayı ise sözlerle dile getirdi: œNihayet Türkiye"de olduğumuz için çok mutluyuz. Ülkeniz bizim için çok dinamik ve heyecan verici bir pazar. H&M olarak, İstanbul"daki moda tutkunlarına kendi stillerini yaratırken esin kaynağı olmayı sabırsızlıkla bekliyoruz.

İkinci mağaza İstinye Park"ta

H&M, 2 bin 300 metrekarelik, iki katlı mağazasında, moda severlere uygun fiyata ürünler sunmayı hedefliyor. H&M ikinci mağazasını ise Aralık ayında, İstinye Park"ta açacak. Marka, ilkbahar sezonunda Sapphire Alışveriş Merkezi ve Forum Marmara Alışveriş Merkezi ile mağaza açılışlarına devam edecek. Mağazada kadın, erkek, genç ve çocuklar için temel ürünlerin yanı sıra, œhigh fashion ürünleri de yer alıyor.
Hürriyet/çilem KAYA



İstanbul'un H&M görgüsüzlüğü

Hesaplı fiyat politikasıyla 'demokratik moda' akımını yaratan zincir mağazanın ilk halkası, Türkiye'nin 'seçkin olma' iştahıyla tanıştı

Malum, H&M"in Türkiye"ye gelişi hasretle bekleniyordu. Markanın varlığından bihaber olanlar bile furyaya kapılıp œBu kadar zamandır H&M olmadan nasıl yaşadık nidalarıyla zincir mağazanın açılışını iple çekti. Kitleler için kavuşma günü bugün, ama ˜ayrıcalıklı kişiler" grubu, iki gün önce bu sevinci yaşadı.

Davetiyeye bakar bakmaz ˜VIP açılışına davetlisiniz" ve ˜LCV yapmayı unutmayın" ibarelerinin kaosa neden olacağını anladım; ne de olsa Türk toplumunun kanayan yarası ˜diğerlerinden üstün görünme" arzusu. İşin içinde bir de yüzde 25"lik indirim olunca izdiham kaçınılmazdı. Yine de yaşanacakları bile bile merakımıza yenilip, İstanbul Forum"un yolunu tuttuk.

H&M meydan muharebesi

Neyseki ne H&M"in ne de Bayrampaşa"daki alışveriş merkezinin ˜VIP" kavramıyla bağdaşmaması seçkin açılış bağımlılarını durdurmadı. 2 bin 300 metrekarelik mağazayı, 2 bin 500 civarında davetli ziyaret etti. Üç adımı geçmeyecek uzunluktaki kırmızı halının önünde kulağında mikrofonlarla CIA ajanını andıran koruma ordusu, ˜ince bandın ardındaki uzun kuyruğu, sert bakışlarla keserek bekletti. Bennu Gerede gibi bazı isimler, sıraya girmeyip ˜araya kaynak yapmaya" çalışsa da etten duvar yumuşamadı. ˜Jack Bauer"lar, kalabalığı belirtilen saatten 15 dakika sonra 20"şerli gruplar halinde içeri aldı. Bileklerimizde alışveriş merkezindeki ˜halk"tan olmadığımızı belirten ˜H&M" bantları, coşkuyla iki katlı mağazaya dağıldık.

Personel ve catering ekibi hariç, metrekare başına düşen 1.5 davetli, omuz omuza, fiyatları ortalama 9-169 TL arasındaki ürünlere iştahla saldırmaya başladı. Birkaç çaresiz bakışlı garson, tıpkı savaş meydanında yaralılara su vermeye çalışan hemşireler gibi, boğazı kuruyan VIP"lerimize şampanya ve şarap ikram ediyordu. Raflar ve teşhir ünitelerinden arta kalan bir yere sıkıştırılmış DJ, er meydanında marş çalıyor edasıyla izdihamı çoşturuyordu. Sanki alışverişte değil, H&M meydan muharebesindeydik.

VIP"lerden büyük kapışma

Takma kirpikler ve pür makyajla alışverişe gelen ve fırsattan istifade basına gülümseyen Demet Akalın"ı sollayıp, kendimi bir hayli dar ve kalabalık kabinlere doğru attım. Burada da rekabet sürdü. Atmaca gözler, diğelerinin üzerlerine olmayan parçaları keserek, œSon dakikada ne kapsam kardır mantığıyla ellerine geçirmeye çalıştı.
Kasa kuyruğunda farklı bir kapışma yaşandı; Zeynep Tunuslu kaderine teslim olmuş bir şekilde sırasını beklerken, Naz Elmas"ın elitist ruhu kabardı; oyuncu kendine özel kasa açtırdı. Ivana Sert bu ayrıcalıktan faydalanan başka bir isimdi.

Normalde servet değerindeki tasarımlar içinde görmeye alıştığımız ˜İkoncan takımı" da tam tekmil açılıştaydı. H & M"in fiyat politikasının ˜her keseye uygun olması" umurlarında değildi; onlar birer VIP"ydiler ve burada olmalıydılar. İstanbul Moda Haftası"nda ön sıraya oturmak için kavga eden zihniyet, demokratik moda markası H&M açılışında da işbaşındaydı. Ama paniğe gerek yok, eminiz ki H&M görgüsüzlüğünün ateşi aralıkta açılacak üç mağazalarıyla biraz yatışır ve marka dünya çapında ilerlediği rotasına yeniden sapar.
Radikal/ASLI BARIşž


Sanki bedava  

H&M"in Türkiye"deki ilk mağazasının açılışında izdiham yaşandı. İlk 1 saatte mağazaya giren kişi sayısı 2 bine ulaştı

H&M Türkiye"deki ilk mağazasını dün Bayrampaşa"daki Forum İstanbul Alışveriş Merkezi"nde açtı. Mağaza açılışı, H&M"in Üst Yöneticisi (CEO) Karl-Johan Persson, Türkiye Müdürü Leif Spang ve Mağaza Müdürü Ahu Saner"in kurdele kesme töreniyle gerçekleştirildi. H&M"den alışveriş yapan ilk bin müşteriye 10 liralık hediye alışveriş çeki verildi. İlk bir saatte mağazaya giren kişi sayısı 2 bine yakın oldu. Binlerce kişi alışveriş yapmak için kuyruk oluşturdu.

TÜRKİYE"YE GÜVENİYORUZ

H&M Ceo"su Karl-Johan Persson, Türkiye"deki ilk mağazalarını açmaktan çok mutlu olduklarını belirterek œTürkiye pazarına H&M olarak çok güveniyor ve inanıyoruz dedi. Persson ˜"İkinci mağazamızı aralık başında İstinye Park"ta açacağız. İlkbahar-yaz sezonunda açacağımız diğer mağazalarımız ise Sapphire Alışveriş Merkezi ve Forum Marmara Alışveriş Merkezi dedi. Persson, H&M fiyat politikasının tamamen müşteri odaklı olduğunu belirtti.
Star


H&M'de VIP izdiham

H&M"in önceki gün düzenlenen VIP açılışında mağaza 2 binden fazla kişiyle doldu taştı

2 bin 300 m2"lik mağazaya 2 bin kişi geldi.

Türkiye"deki ilk mağazasını Forum İstanbul"da bugün açacak olan H&M"in önceki gün düzenlenen VIP açılışında mağaza 2 binden fazla kişiyle doldu taştı. 2 bin 300 metrekarelik 2 katlı mağazada VIP açılışa özel yüzde 25 indirim de yapılınca kasalarda kuyruklar oluştu. Türkiye Müdürü Leif Spang, izdihamlı Media Markt açılışlarıyla yarışabileceklerini belirtti.

TÜRKİYE"DEKİ ilk mağazasının kapılarını bugün açacak olan İsveçli moda devi H&M"in açılışta göreceği ilginin ˜öncü" bilgileri VIP"ten geldi. Forum İstanbul"daki mağazasının resmi açılışını bugün saat 11.00"de yapacak olan H&M, önceki gece iş, sanat, moda ve medya dünyasına özel bir ˜VIP" açılış gerçekleştirince 2 bin 300 metrekarelik mağazaya 2 binden fazla kişi akın etti. VIP açılışta yaşanan ilgi, H&M Türkiye Müdürü Leif Spang tarafından, œBugün Media Markt açılışlarıyla yarışabiliriz şeklinde yorumlandı. Teknoloji marketi Media Markt, Türkiye pazarına girerken ilk mağazasını Ümraniye"de açmış, geceden insanlar sıraya girmiş ve trafik kilitlenmişti. İzdiham sırasında 4 günlük ürün stoğu da birkaç saat içinde tükenmişti.

Talep şaşırttı

19.30"da başlayacak açılış partisi için hazırlanan mağazanın girişine yapılan kırmızı halılı 3 girişte erken saatlerde onlarca metrelik kuyruk oluşurken, yüzde 25 indirimli alışverişin yapılabildiği mağaza adeta yağmalandı.
Açılış için Türkiye"ye gelen H&M CEO"su Karl-Johan Persson ise talebe hem şaşırdı hem de bunu bekledikleri mesajını verdi. 2 bin 300 metrekarelik alana kurulu mağaza büyüklüğüne rağmen ˜iğne atsanız yere düşmez" sözünün vuku bulduğu bir yer haline geldi. 2 katlı mağazada 15 kasa birden hizmet vermesine rağmen kasaların önünde uzun kuyruklar oluştu.

Her çıkanın elinde alışveriş poşeti vardı

Gecenin sonunda açılışa katılanlara özel tasarımlı H&M çanta hediye edildi. Gecenin gözde ürünleri ceketlerdi.

VIP açılışa Demet Akalın, Atiye, Sedef Avcı, Kıvanç Kasabalı, Özge Özpirinçci, Eda Taşpınar, Deniz Akkaya, Deniz Berdan gibi ünlü isimler de geldi ve alışveriş poşetleriyle geceden ayrıldı.

H&M için 2 açılış yapılırken markanın gelişi çevre dükkanlara da yansıdı. H&M"in komşuları izdiham ve müzik sesi nedeniyle şikayetçiydi.

Açılışta bol şampanya ikram edilirken izdiham nedeniyle onlarca şampanya bardağı da kırıld
Vatan/Hale TÜZÜN