Franchising emlak sektörüne fırsat sağlıyor!
Her yıl katlanarak büyüyen franchising sektörünün 2017'de 60 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşması bekleniyor. Ekonomistin gelenekselleştirdiği araştırması Franchise 100, bu açıdan her geçen yıl daha da değerleniyor
Her yıl katlanarak büyüyen franchising sektörünün 2017'de 60 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşması bekleniyor. Ekonomistin gelenekselleştirdiği araştırması Franchise 100, bu açıdan her geçen yıl daha da değerleniyor Bu yıl Türkiye'nin en büyük 100 franchise veren şirketi 11 bin 380 zincir işletmeye ulaştı. Bu markalar 2017 sonuna kadar 3 bin 503 franchise şube açmayı planlıyor. Listede gıda sektörü öne çıkarken yöresel lezzetlere yönelik konseptler dikkat çekiyor. Bu yıl atak yapan eğitim sektörü de hızlı büyümesiyle girişimcilere fırsat sunmaya hazırlanıyor.
2016 atak yılı oldu
2016'yı atak yılı ilan eden ERA Gayrimenkul Türkiye, ofis sayısını artırırken diğer taraftan eğitim yatırımlarına odaklanıyor. İK, altyapı ve teknoloji yatırımlarıyla rakiplerinden ayrılan, eğitime verdiği destekle sektörde fark yaratan ERA Gayrimenkul Türkiye, yeni yılda da yoluna hız kesmeden devam etme hazırlığında. 2015'te 29 olan ofis sayısını 41'e çıkararak yüzde 41 büyüme yakalayan şirket, 2017'de ofis sayısını 75'e taşıyarak yüzde 83'lük büyüme hedefliyor.
ERA Gayrimenkul 2016'da pek çok yeni projeye imza attı. Microsoft Office 365 ile yaptığı işbirliğiyle danışmanlarına mobil çalışma imkanı sağladı. Findeks ile gerçekleştirilen anlaşma doğrultusunda ise kredi kayıt bürosu bilgilerinin paylaşılmasıyla güvenli kiralamalar ve işlemler yapılmasının yolunu açtı. Eğitim konusunda da ciddi atılımlar yapan ERA Türkiye, büyümesini hızla sürdürürken bir yandan da ERA Akademi'de 'ERA Coaching' ve 'ERA Clinic' hizmetleriyle danışman ve broker'larının gelişimine katkıda bulunmaya devam ediyor.
Dünyaya açılıyor
1993 yılında bir hipermarket zincirine çiğköfte tedarik etmek için Erdoğan Güner öncülüğünde Güner Kardeşler tarafından kurulan Çiğköftem, bugün 345 şubeli dev bir zincir haline geldi. Son dönemde yurtdışına odaklanan şirketin dokuz ülkede 77 şubesi bulunuyor. Ekim ayında açılacak Kuveyt şubesiyle birlikte 10'uncu ülkeye adım atmaya hazırlanan şirket, 2017'de Rusya pazarına açılacak.
2017 sonuna kadar 40 yurtdışı şubesi açılması hedefleniyor.
Yılda 2 bin 500 ton çiğköfte satan şirket, kendi geliştirdiği üretici bayilik modeliyle çalışıyor. Markanın bulunduğu her şehirde en az bir adet üretici bayilik oluyor. Bu model ile bayilere gönderilen özel formüllü çeşni hammaddesi, bayide aynı gün içinde üretilerek taze ve günlük olarak müşteriye sunuluyor. Böylece bayilerin maliyetleri düşerken günlük taze çiğköfte satılabiliyor. Şirket, 2017 yılında açmayı planladığı bayilerin 50'sinin üretici bayi olmasını hedefliyor. Türkiye'de istanbul Anadolu Yakası, Ankara, İzmir, Kocaeli ve Antalya, şirketin büyümek istediği iller arasında yer alıyor.
Avrupa'ya odaklanacak
Türkiye'nin önde gelen restoran zincirlerinden biri olan Köfteci Ramiz, büyümesine hız kesmeden devam ediyor. 2006 yılında franchise sistemiyle büyümeye başlayan Köfteci Ramiz, bugün 31 ilde 150'ye yakın şubeye ulaştı.
Köfteci Ramiz Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Taşkınlar, önümüzdeki dönemde yurtdışına ağırlık vereceklerini söylüyor. Taşkınlar, yurtdışı hedefleri konusunda şöyle konuşuyor: "Azerbaycan Bakü'de ilk yurtdışı şubemizi master franchising sistemiyle açtık. Al manya da ise Köln'de et işleme tesisi kurduk ve yörenin lezzetli helal kesim etleriyle Avrupa'da şube açarak büyümemizi devam ettireceğiz. Almanya, Hollanda, Belçika, Körfez ülkeleri ve Kıbrıs büyümeyi hedeflediğimiz ülkeler arasında. Yurtdışında açılacak olan şubelerimizden bazıları merkeze bağlı, bazıları ise franchise ve master franchise olarak işletilecek" Bülent Taşkınlar, franchise sisteminin markalaşma süreçlerine olumlu katkısı olduğunu söylüyor. Şirketin franchise koşullan diğer markalardan biraz daha farklı. Başlangıçta alınan franchise bedeli ile aylık cirodan alınan katkı payı lokasyona göre değişim gösteriyor. Yeni açılacak şubelerin yerini AVM ya da cadde konsepti olarak belirlemektense, araç ve yaya trafiğinin yoğun olduğu, markayı değerli kılabilecek bölgelerde açmak şirketin öncelikleri arasında yer alıyor.
EMLAKTA FIRSAT SUNUYOR
Türkiye'nin ilk franchising veren şirketi Turyap, portföy kapılarını tüm temsilcilerine sonuna kadar açıyor. Markalı emlak projelerini ve bankaların elinde bulunan ihtiyaç fazlası gayrimenkulleri temsilcilerle paylaşıyor. Emlak pazarlama ve aracılık hizmetlerinde geliştirdiği farklı yöntemlere her gün bir yenisini daha ekleyen şirket, şehirler arası en fazla paslaşma işlemine ve en yüksek ortak portföy sayısına sahip.
TURYAP Yönetim Kurulu Başkanı Azmi Sarıbay, dönüşümün çok hızlı olduğu sektörde temsilcilerin çoğunun 10 yılın üzerinde hizmet verdiğini ifade ediyor. Sarıbay, bu konuda şunları söylüyor:"31 yılı geride bırakırken ilk günkü temsilcimizin bile yanımızda olması bizim için onur verici. Markamızı temsil edecek kişileri seçerken adli ve mali sicili temiz, referansları iyi, kurum kimliğine uygun çalışacak, girişimci ruha sahip kişilerle yola çıkıyoruz. Yeni ve eski tüm temsilcilerimizi düzenli eğitimlerle besliyor, onlar için sürekli yeni projeler üretiyoruz. Ayda iki kez düzenlediğimiz grup toplantılarıyla temsilcilerimiz birbirleriyle portföy paylaşma, tecrübelerini aktarma, sektör sorunlarına çözüm arama ve tecrübeli eğitimciler tarafından verilen eğitimlere katılma şansı buluyorlar.
'Bayim Olur musun' için geri sayım başladı
MedyaFors Fuarcılık organizasyonu, UFRAD işbirliği ve Coldvvell Banker Türkiye Ana Sponsorluğunda düzenlenecek 14'üncü Bayim Olur musun Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı bu yıl 13-16 Ekim tarihleri arasında, CNR Fuar Merkezi 5-6-7V1Cİ Haillerde gerçekleştirilecek. 2015 yılında 13'üncüsü düzenlenen fuarı 29 bin 326 kişi ziyaret etti. 330'u yerli, 35'i yabancı olmak üzere toplam 365 markanın yer aldığı fuar yerli ve yabancı birçok girişimcinin ziyareti ve bayilik anlaşmalarıyla sonuçlandı.
Yurtdışı katılımlarının da yoğun yaşandığı 2015 fuarına Ortadoğu, Balkanlar, ABD, Avrupa Birliği ve Türki Cumhuriyetler başta olmak üzere birçok ülkeden yatırımcılar katıldı. Fuar, artan m2 alanı, katılımcı ve ziyaretçi sayısıyla her geçen yıl dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. Fuara bu yıl yerli ve yabancı 400'ün üzerinde firma katılacak.
Ekonomist