Dış Piyasalar

Frédéric Biousse otel yatırımlarına devam edecek!

Fransız perakendesinin ağır toplarından Frédéric Biousse otel yatırımlarına devam edecek...


Fransız bir perakende kralı lüks konaklama için vizyonunu şöyle açıklıyor; Daha küçük, daha sürdürülebilir ve daha hedefli bir yapı. Amaç hiç bir zaman altı ay içinde dört otel açmak değildi. Ancak Fransız perakendesinin ağır toplarından Frédéric Biousse projelerinin devasa çaplara ulaştığını görmeye alışık. "İnşaatlarda izin prosedürlerinin uzamasından dolayı gecikmeler vardı ve biz bu sarkmaları bilmemizden önce de zaten hepsini hemen aynı zamanda açmaya hazırlanıyorduk" diyor 50 yaşındaki Fransız iş insanı, Torre Vella'nın terasında mum ışığında, hayat arkadaşı Guillaume Foucher ile yenilen akşam yemeğinde. Burası İspanya'da Minorca'nın güney ucunda geçen yıl açılan samimi ortamlı, ekolojik otellerinden biri. Fortune'da yer alan habere göre, aslında devasa bütçelerle ve müşteri gereksinimleriyle uğraşmak Biousse'un alışık olduğu bir durum ama ciddi oteli, şarap üreticisi ve hatta çiftçi olacağı bir hayata kendisi için çok yeni bir alandı. Otelcilik işine girişinin nedeni perakende işinin yol açtığı aşırı yorgunluğun ardından hayat değişikliği arayışıydı. Biousse, Sandro Maje Clauie Pierlot Group (SMCP) kurucusu ve eski CEO'su olarak Sandro ve Maje'nin giyim birimleriyle uluslararası büyümelerini hızlı bir şekilde rayına oturtarak 2007 yılında iflas etmelerini engelledi; tüm dünyada butikleriyle karlı, ulaşılabilir lüks markalara dönüştürdü. Ancak 2015 yılına gelindiğinde aynı zamanda Uniqlo yönetim kurulunda da görev üstlenmişti ve en sevdiği iş olan potansiyele sahip markaları inşa etmek ve büyütmekten çok bir küresel toplantıdan diğerine koşmak zorunda kalıyordu. "Tüm bunların ne kadar boş olduğunu bir toplantı sırasında birdenbire anladım" diyor. "Etrafımdaki insanlar sanki dünyayı değiştiriyorlamış gibi davranıyorlardı. Artık sinirlerime hakim olamadığım bir noktaya gelmiştim" sözleriyle yaşadığı gerilimi çıkıyor. Böylece grubu küresel yatırım şirketi KKR'ye sattı ve farklı bir yaşam için hazırlanmaya başladı.

İlk başta bu hayat eski bir şaraphaneyi canlandırmak ve aynı arazide yer alan 18. yüzyıla ait malikaneyi restore etmekle sınırlıydı; söz konusu mülk Fransa'nın güneyinde, Luberon'da keşfedilmiş muhteşem izole bit bölgedeydi. Burası çiftin daha yavaş bir yaşam temposu için seçtiği yuvalarıydı. Bir ziraatçi ailenin yedinci kuşağı olan Foucher yeniden zirai geçmişe dönmek istedi. 20 yılda 23 kez yer değiştiren, sabit kalmaktan hoşlanmayan Biousse ilk kez bir yere kök salma fikrinden hoşlanmıştı. Ancak projenin ölçeği ihtiyaçlarından kat be kat büyüktü. "İki kişi ve bir köpek için 3 bin metrekarelik alan çok fazla büyüktü. Bu mülkün alanının yeniden düzenlememiz gerektiğini anladık; bunun için de ticari bir projeye dönüştürmemiz gerekiyordu ve bu bağlamda, otel yapmak da en doğal formattı."

Böylece ikili emlağın yeniden düzenlenmesine 15 milyon dolardan fazla yatırım yaptı ve 2016 yılında Domaine de Fontenille olarak açtı; burası bağlarla, meyve, sebze bahçeleriyle, mükemmel şarap mahzeni ve tek Michelin yıldızlı restoranıyla tamamlanmış butik bir oteldi.

Bu restoran harcanan zaman ve paraya değmişti. Böylece Fontenille Parislilerin popüler online seyahat sitelerinin ve şarkıcı Vanessa Paradis, Fransa eski başbakanı Manuel Valls gibi ünlü isimlerin tercih ettiği bir mekan oldu.

Biousse ve Foucher otelci olarak geleceklerini, ticari bir fırsata yatırım yapmak kadar hayatlarını dönüştürmek üzerine de kurgulamışlardı. Biousse, "Yoldayken dünyada çok güzel ama gerçek bir kişiliği ya da vizyonu olmayan farklı otellerde kalıyordum" diyerek anlatıyor. Bunlar olurken yaratmayı düşündüğü oteller içi ideal müşterilerin kimlerden oluşacağını da çoktan kafasında tasarlamştı: Daha önce tasarlayıp, geliştirdiği orta sınıf lüks otellerini seven müşteri portföyü. Ona göre, 2019 yılındaki tek fark, lüksün içerdiği anlamdı. "Yarının lüksü para ya da tanınmışlıkla değil anlam ve amaçla ilgili olarak. Ve bu özellikle de seyahat için geçerli. Yerel mirası, tarımı ve sürdürülebilir tarımı korumakla ilintili. Yerele öncelik tanıyan bir lüks anlayışı"

Biousse ve Foucher geçen yıl bu vizyonu Marsilya'da plaja kuşbakışı konuşlanmış, ikonik Art Deco bir villada yer alan 19 odalı butik otel Les Bords de Mer'e, Hossegor'daki Les Hortensias du Lac adlı restore edilmiş küçük bir otele ve Minorca'da, üzerinde yerel restoranların ihtiyacını karşılamak için zeytin yağı, aromatik yağlar ve organik sebzelerin üretildiği toplamda 3 bin dönümlük zirai alanla tarım turizmi olarak değerlendirilen iki tarihi bölge Torre Vella ve Santa Ponsa'ya uyarladı. Gelecek iki yılda otel işini büyütmek için iddialı planları var: Normandiya'da bir mülk; Siena'da 10 odalı bir han ve Yunanistan'da bir ada. Bununla birlikte, bu otel projeleri Biousse'u tamamen perakende dışında bırakmadı. 2016 yılında LVMH Yönetim Kurulu Başkanı Bernard Arnault grup dahilinde bütçeye uygun lüks bir firma projesi için ona başvurdu. Biousse bu teklifi reddetti ancak yine de yükselen yıldızlara kendi anlayışı doğrultusunda destek verme ihtiyacı hissetti; bu, büyük grupların sunamayacağı türde bir destekti. Dört yıllık girişim sermayesi kuruluşu Experienced Capital aralığıyla o ve ekibi sağlam fikirleri olan, yeni kurulmuş Fransız markaların yükselmesine yardımcı oldu. Bunlar arasında hızla büyüyen erkek giyim markası Balibaris, ev mobilya ve aksesuar markası NV Gallery; Jimmy Fairly güneş gözlükleri ve Oh My Cream gibi cilt bakım ürünleri vardı.

Biousse "Şu an yaptığım her şeyde var olmamın amacı tamamen zevk almamla ilgili" diyor. "Eğer başarımı anlamlı markalar ve deneyimler ortaya koymak için kullanabilirsem, o halde bir şeyleri doğru yaptım demektir."