Fuar İzmir Kavşak projesi neden gecikti?
Fuar İzmir'de 250 bin kişinin ziyaret ettiği Tarım ve Hayvancılık Fuarı, bölgeye geçici bağlantı yollarının yetmediğini bir kez daha kanıtladı. Bu durum gözleri Fuar İzmir'e bağlantı için bir türlü yapılamayan kavşak düzenlemesine çevirdi.
Fuar İzmir'de 250 bin kişinin ziyaret ettiği Tarım ve Hayvancılık Fuarı, bölgeye geçici bağlantı yollarının yetmediğini bir kez daha kanıtladı. Bu durum gözleri Fuar İzmir'e bağlantı için bir türlü yapılamayan kavşak düzenlemesine çevirdi. Geçtiğimiz günlerde basında yer alan haberlerde Büyükşehir'in kavşak projesinin Karayolları Bölge Müdürlüğü'nde onay beklediği yönünde ifadeler yer aldı. Konuyu değerlendiren İmar Avukatı Mustafa Kemal Turan, projeyi geciktirenin Büyükşehir olduğunu dile getirdi. Fuar alanına paralel geçen otoyolun kuzeyinde yer alan mahallelerin kentsel dönüşümü ile ilgili planlama çalışması yapan Büyükşehir'in "Kentsel Tasarım Ve Mimari Fikir Projesi Yarışması" düzenlediğini hatırlatan Turan, "Ancak Büyükşehir, bu yarışma öncesi bu kavşak önerisi hakkında bir çalışma yapmadı ve yarışmaya katılanlara bu kavşak önerileri hakkında bilgi vermedi. Bu yarışma öncesi Karayolları ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın ve kendisinin kavşak önerilerini sunmaması Büyükşehir'in planlama sürecinde konuyu geciktiren kurum olduğunun en büyük ispatıdır" dedi.
"Anafor yaratmaya çalıştı"
Bu bölgenin Türkiye'nin en büyük fuarını ve Türkiye'nin en büyük kentsel dönüşüm alanını içermesi nedeniyle ulaşım açısından çok detaylı incelenmesi gereken bir alan olduğunu dile getiren Turan, "Büyükşehir, Bakanlık ve Karayolları Müdürlüğü'nün kavşak önerisini bertaraf edip kendi yanlış kavşak önerisini empoze etmek için önce konuyu hiçbir şey yapmayarak bekletmiş ve son bağlamda basında anafor meydana getirerek yanlış kavşak önerisini dikte etmiştir. Büyükşehir aynı uygulamayı kaçak Konak Alt Geçidi'nde de yapmıştı" diye konuştu.
"Yanlış yatırımlarla halka zarar veriyorlar"
Kentin özellikle ulaşım planlamasının bütüncül olarak ele alınması gerektiğini dile getiren Turan, "Büyükşehir yanlış kamu yatırımları yapıyor, kent halkına zarar veriyor" dedi. Büyükşehir'in Göztepe Sahil Yolu'na ve Karşıyaka Tramvay hattına ciddi harcama yaptığını hatırlatan Turan, "Bu tür makyaj yaklaşımlarından ziyade ulaşım konusunu kökten çözen bütüncül planlama disiplini ve bilimsel ve etik kamu yatırım anlayışını hakim kılmak gerekiyor. Planlama hukukuna ve kamu yatırım projesi disiplinine keyfilikten ziyade hesap sorma sisteminin getirilmesi adına Büyükşehir Belediyesi'ne süreçteki planlama aksaklığına neden olmasından dolayı bölge halkı olarak 500 bin TL tazminat davası açacağız" dedi.
Yeni Asır