Sektörel

Fuar İzmir, Marble 2015 ile hizmet vermeye başlayacak!

İzfaş Genel Müdür Yardımcısı Hasan Tunçağ, Fuar İzmir'in kentte fuarcılığı yeni bir aşamaya taşıyacağını ifade ederek, "Gaziemir'deki Fuar İzmir, 25 Mart'ta gerçekleştirilecek. Marble 2015 ile hizmet vermeye başlayacak'' dedi.

Hasan Tunçağ, ''İzfaş tarafından işletilecek olan yeni fuar alanı, İzmir'in fuarlar ve kongreler kenti olma hedefi yolundaki en önemli yatırım anlamını taşıyor" dedi. Yeni fuar alanı için yatınm maliyetinin 500 milyon TL olacağını ifade eden Tunçağ, İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin yatırımı özkaynaklan ile hayata geçireceğini açıkladı. 


Hasan Tunçağ, geçen yılı yeni fuar alanının hazırlıklarıyla geçirdiklerini belirterek, "2014, İzfaş için kabuk değiştirme yılı olarak nitelendirilebilir. Çünkü yeni fuar alanına geçmeye hazırlanıyoruz. Dünya konjonktürü açısından da 2014 zorlu bir yıldı. Savaşlar ve toplumsal olayların gölgesinde geçti. Bunların büyük bölümünün çevremizde gerçekleşmesi durumu Türkiye için daha da zorlaştırdı. Ekonomide çok iniş-çıkış yaşandı" diye konuştu. Bu durumdan fuarların da etkilendiğini ifade eden Tunçağ, "Türkiye'de ekonomide zorluk yaşandığında şirketler önce tanıtım ve pazarlama harcamalarım kısıyor. Oysa firmaların bu dönemlerde kendilerini daha çok göstermeleri gerekiyor" görüşünü dile getirdi. 

Yıl sonuna doğru fuarlara katılım ve ziyaretlerin ciddi şekilde arttığına dikkat çeken Tunçağ, "Kent Expo'ya katılım iki kat arttı. Travel Turkey'de ziyaretçi rekorları kırıldı. Son fuarımız olan Ayakkabı Fuarı çok iyi geçti. Katılımcılar senelerden beri ilk kez bu kadar verimli bir fuar yaşadıklarım söylediler. 13 fuar gerçekleştirdiğimiz 2014, İzfaş açısından başarılı bir yıldı. Zor bir yıl olacağı şimdiden görünen 2015'e de çok iyi hazırlandık" dedi. 


İzfaş'ın düzenlediği fuarların yanı sıra fuar alanını da işlettiğini hatırlatan Hasan Tunçağ, "Fuar İzmir ile birlikte çok daha büyük bir alanı, çok daha elverişli olarak kullanacağız. Çüııkü oradaki bir hol, mevcut fuar alanının tamamı büyüklüğünde. Fuar İzmir ile aynı zaman düiminde birden fazla fuar düzenleme olanağına kavuştuk. Fuar organizasyonları ağırlıklı olarak eylül-haziran döneminde gerçekleştirilir. Şimdi bu sezonu daha verimli kullanabileceğiz, ve çok daha fazla fuar yapabileceğiz. Şu an işletme senaryoları hazırlanıyor. Mart 2015'te Mermer Fuarı üe yeni alanda hizmete başlayacağız" açıklamasını yaptı. 4-7 Şubat'ta IF Wedding'i son kez mevcut alanlarında yapacaklarını bildiren Tunçağ, "Misafir fuarlarımız da burada devam edecek" diye konuştu. 



Fuar İzmir'i kentin geleceğine yapılmış bir yatırım olarak nitelendiren Hasan Tunçağ, "Kentin önümüzdeki 50 senesinin yatırımı var orada. Bina yapmak önemli değil. Asıl mesele onu yaşatmak ve ruh katmak. Fuar İzmir, 340 bin metrekarelik alana kuruluyor, genişleyecek bir yapısı davar. Otoparklarıyla birlikte 240 bin metrekare inşaat alanına sahip. 110 bin metrekare kapalı ve açık sergi alanımız var. Ayrıca kongre ve sempozyumlar için dört büyük salon yapılıyor" dedi. 


"Yeni fuar alanı İzmir'i tekrar liman kenti yapacak" 

İzmir'in tarihte hep bir'liman kenti olarak anıldığını düe getiren Hasan Tunçağ, sözlerini şöyle sürdürdü: "Liman kentleri, kültürlerin bir araya gelerek kaynaştığı yerlerdir. Fuar İzmir, İzmir'in tekrar liman kenti olmasını sağlayacak. Limanlarda olduğu gibi dünyanın her yerinden insanlar gelecek, alışveriş yapacaklar, yemek yiyecekler, taksiye binecekler, konaklayacaklar, kısacası buradaki insanlarla iletişime geçecekler. Bu da ticaret yanında kültürel alışverişi beraberinde getirip, tekrar İzmir'in o liman kenti kimliğine kavuşmasını sağlayacak. Marka şehn- hedefi için İzmir'in dünyaya açüması, kendini tanıtması gerekiyor. Fuar sayesinde, insanlar İzmir'e gelirlerse hem işlerini yapacaklarını, hem de dinlenip,keyifli zaman geçireceklerini görecekler." Mevcut fuar alanının 25 bin metrekare üzerine kurulu olduğunu ve İzmir'in kapasitesini yansıtmadığını ifade eden Tunçağ, 'Teni fuar alanı ile birçok uluslararası fuarcılık şirketinin gözü İzmir'e döndü. İstanbul'un kaosundan, trafiğinden, pahalılığından kurtulup buraya gelmek istiyorlar. Bu firmalarla görüşüyoruz. En sön Frankfurt Fuarcılık ile konuştuk. Birkaç İngiliz firması üe görüşme halindeyiz" dedi. 


"Ayakkabı Fuarı'nı, artık uluslararası boyuta taşıyacağız" 

Bu yıl kasım ayında Kırtasiye Fuarı'nın ilkini gerçekleştireceklerini belirten Hasan Tuııçağ, "Ama esas sürprizimiz Shoexpo olacak. 38'incisini gerçekleştireceğimiz Ayakkabı Fuarı'nı artık uluslararası boyuta taşıyacağız. Uluslararası reklam ayağına girmek ve oradan gelecek uluslararası ziyaretçi ve katüımcüarı İzmir'e çekmek istiyoruz. O yüzden fuarın ismini de daha uluslararası hale getirmek için Shoexpo olarak değiştirdik" bilgisini verdi. İzmir'de ayakkabı sektörünün güçlü olduğunu ifade eden Tunçağ, "Kent, iç pazarda ayakabbı üretiminin yaklaşık yüzde 40'ını yapıyor. Ona yakışır bir fuar düzenlemek de bizim görevimiz. İşi uluslararası boyuta taşıyoruz. İhracat boyutunun ağırlık kazanmasını istiyoruz" diye konuştu. 


Dünya Sektörel Ek