Genel

Fulya Gösteri Merkezi önceki gece açıldı!

Beşiktaş Spor Kulübü'nün antrenman yaptığı futbol sahasının, dünya çapında 630 kişilik bir salona dönüştürülmesiyle ortaya çıkan Fulya Gösteri Merkezi önceki gece açıldı

Beşiktaş Belediyesi tarafından gerçekleştirilen mekanın daveti; iş ve sanat dünyasının ünlülerini bir araya getirdi. İstanbul Devlet ve Opera Balesi'nin gösteri yaptığı FGM'nin açılışına; Müjdat Gezen, Kadir İnanır, Serdar Bilgili, Mustafa Denizli, Tan Sağtürk ve Altan Erkekli gibi ünlü simalar katıldı. Mustafa Denizli ve geçtiğimiz yaz evlendiği Evin Elçi de ilk kez bu davette el ele görüntülendiler.
Sabah/Yüksel Yavuz

 
Konuyla ilgili basında çıkan diğer haberler

Opera ve balenin yeni merkezi Fulya’da açıldı

BEŞİKTAŞ Belediyesi tarafından hayata geçirilen Fulya Gösteri Merkezi, İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası ve İstanbul Devlet Opera ve balesine ev sahipliği yapacak.

Fulya Gösteri Merkezi’nin açılışını verdiği davetle yapan Beşiktaş Belediyesi başkanı İsmail Ünal, aralarında ünlü sanatçıların da bulunduğu davete ev sahipliği yaptı. Kadir İnanır, Müjdat Gezen, Halit Kıvanç, Müjde Ar ve Ercan Karakaş gibi tanınmış isimler geceye katılarak İsmail Ünal’a destek verdiler. Fulya Gösteri Merkezi, İstanbul Devlet Opera ve Balesi’nin gösterisi ile açıldı.
Hürriyet/Cenker TEZEL

Fulya’da yeni bir sanat merkezi

Beşiktaş Belediye Başkanı İsmail Ünal (CHP) geçen hafta, belediyenin Fulya’daki yeni sanat merkezini açtı. Böylece Beşiktaş Belediyesi’nin sanat merkezlerinin sayısı 5’e ulaştı. Mustafa Kemal (MKM), Akatlar, Ortaköy ve Levent Sanat merkezleri uzun süredir halka hizmet veriyor.  İsmail Ünal, Fulya Sanat Merkezi’nin yersizlikten, Kadıköy’de Süreyya Sineması’na sığınan İstanbul Devlet Opera ve Balesi’ne, İstanbul’un Avrupa yakası seyirci ve dinleyicilerine de ulaşmasını sağlayacağını söylüyor.  Fulya Sanat Merkezi’nin orkestra çukuru yok. İleride yapılacak. O nedenle opera temsillerine ev sahipliği yapamayacak. Çarşamba günleri cansız müzik ile bale gösterileri ve Devlet Opera ve Bale ve Orkestrası konserleri için kullanılacak. Cuma akşamları da İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası konser verecek.  İsmail Ünal salonun akustiğinin, ses ve müzik sistemlerinin sahne ve sahne gerisi imkânlarının çok iyi planlandığını anlatıyor.  Opera için sahne yok  Gelelim Atatürk Kültür Merkezi’nden 31 Mayıs 2008 tarihinde kapı dışarı edildikten sonra yersiz ve yurtsuz kalan İstanbul Devlet Opera ve Balesi’nin durumuna.  İstanbul Devlet Opera ve Balesi’nde 400 kadrolu (full time) sanatçı var. Bunların 90’ı orkestra elemanı. Bunların bir bölümü bale, bir bölümü opera sanatçısı, bir bölümü çocuk oyunlarında sahne alan sanatçılar. İşte bu koskoca sanatçı kadrosu, Kadıköy Belediyesi’nin himayesinde, Murat Katoğlu’nun genel sanat koordinatörlüğünde onarılan, pırıl pırıl olan eski Süreyya Sineması’nda seyirci ve dinleyici karşısına çıkabiliyor.  Süreyya Sineması’nın koltuk kapasitesi 600 dolayında. Temsiline göre öğrenciler 6.5 TL’den, öğrenci olmayanlar 13 TL’den başlayan bilet ücreti ödüyor. Yer bulmak çok zor. Geçen mevsim, Süreyya Sineması 155 opera, bale, çocuk oyunu için, 36 konser için kullanıldı.  Sahneye çıkamıyorlar  İstanbul Devlet Opera ve Balesi’nin Haliç Kongre Merkezi’nde temsil verme imkânı var. Sahnesi güzel, orkestra çukuruna sahip. Sadece sofitosu (sahne üzerinde, dekorların inip çıktığı boşluk) yetersiz. Seyirci Haliç’e ulaşmakta zorlanıyor. Kaldı ki Büyük Şehir Belediye Başkanlığı her temsil için  60 bin TL salon kirası istiyor.  İstanbul şimdilerde bir marka şehir oldu. Biz “Dünyanın Kültür Merkezi” olduğunu iddia ediyoruz. Ama bu marka şehrin, dünyanın kültür merkezi olduğunu iddia ettiğimiz şehrin opera binası yok. Konser salonu yok. Bolca kongre salonu inşa ediliyor. Kongre salonlarında konser veriliyor. Bir zamanlar Maksim Sineması ile Beyoğlu’ndaki bazı eski sinemalarda da sahne imkânı ile orkestra çukurları opera, operet temsilleri için kullanılabilir, buralarda orkestralar konser verebilirdi. Şimdilerde o imkânlar da yok oldu.  Beşiktaş Belediyesi Fulya Sanat Merkezi‘nin İstanbul Devlet Opera ve Balesi’ne ve de İstanbul Devlet Opera ve Bale Orkestrası’na izleyici önüne çıkma imkânı yaratması önem taşıyor. İşin tersliğine bakınız. Başkaları bina yapar, sahneye çıkacak sanatçı bulamaz. Bizde ise çok sayıda sanatçı var. Maaşlarını alıyorlar. Provalarını yapıyorlar. Kostümleri hazır. Dekorları depoda duruyor. İzleyici önüne çıkabilecekleri sahne bulamıyorlar. Milliyet/Güngör Uras