Sektörel

Füsun Kuran: Türkiye'de AVM sayısı artmalı!

Türkiye'de alışveriş merkezi sayısı 350'yi buldu. Tescilli Markalar Derneği Başkanı Füsun Kuran, Türkiye'deki tüketicilerin caddelerde alışveriş yapmaktansa alışveriş merkezlerini tercih ettiklerini ve o nedenle de AVM sayısının fazla olmadığını söyledi.

Türkiye'de alışveriş merkezi sayısı 350'yi buldu. Bu rakam kimileri için çok fazla ancak Tescilli Markalar Derneği Başkanı Füsun Kuran, Türkiye'deki tüketicilerin caddelerde alışveriş yapmaktansa alışveriş merkezlerini tercih ettiklerini ve o nedenle de AVM sayısının fazla olmadığını söylüyor. Kuran, Türkiye'nin bu konuda ABD'ye benzediğini ve Türklerin de Amerikalılar gibi yazın sıcakta, kışın da soğukta alışveriş yapmayı tercih etmediklerini söylüyor. Kuran, 'AVM'lerden caddelere dönüleceğini zannetmiyorum" diyor.

Amsterdam'da düzenlenen Perakende Liderler Konferansı'ndan hemen sonra bir araya geldiğimiz Füsun Kuran'dan, perakendedeki trendlerin, insanların artık 100 yaşına kadar yaşayacakları beklentisi ile nasıl değişmeye başladığını da dinledik.


Konferansta yaşam süresinin uzamasıyla değişen tüketici alışkanlıkları üzerine konuşma yapan bir uzmanın, salona dönerek; "Kimler 100 yaşına kadar yaşamak istiyor" şeklinde yönelttiği soruya, kimsenin parmak kaldırmaması ilgimi çekti. Kuran, perakende sektörünün insan ömrünün uzamasına ilişkin yapılan araştırmaları dikkate alarak stratejilerinde bir dizi değişiklik yapmaya başladığını öğreniyoruz. Öyle görünüyor ki kimse 20 yıl önce durduğu yerde duramayacak. Yenilenmek ve müşterinin yeni ihtiyaçlarına göre değişmek şart.


Füsun Kuran aynı zamanda Koç Holding Yönetim Kurulu Onursal Başkanı Rahmi Koç'un kişisel yatırımı olan RMK Classic'in de CEO'su. Edwards markası da bu şirketin çatısı altında. Rahmi Koç, 22 yıl önce İngiliz giyim kültürünü Rumeli Hisarı'nda açtığı ve adını Edwards koyduğu butik mağazaya taşımıştı ancak bu mağaza hiçbir zaman arzu edilen ciroya ulaşmamıştı. Koç'un bunu sorun ettiğini sanmıyorum tabii. Ne de olsa bu mağaza bir tutkusunun hayata geçirilişiydi. Zaten bir yıl önce yaptığımız sohbette, bu işleri için "para kazanmayan yatırımlarım" ifadesini bizzat kendi kullanmıştı.


Hali hazırda satın aldığı tersane ve otel yatırımlarıyla ilgili olarak zamanının bir bölümünü Miami'de geçiren Rahmi Koç, para kazanmayan işleri para kazanmaya başlasın diye Kuran'ı CEO'luk görevine getirmişti. O günden sonra da RMK'da bir dizi değişiklik arka arkaya yaşandı.


BJK'ya sponsor!

Kuran öncelikle bir yıl önce Akmerkez'de mağaza açan Edwards'ın konseptini komple değiştirmekle işe koyuldu. Yüksek fiyatlı satış politikasını terketti, erişilebilir ve genç bir yapıyla daha geniş kitleleri hedeflemeye başladı. Brooks Brothers gibi ünlü markalar da Edwards'ın içine girdi. Füsun Kuran bu değişimden memnun. İstanbul, Ankara ve İzmir'deki alışveriş merkezlerine girerek başladıkları büyüme trendini 5 yılda 25 mağazaya kadar çıkaracaklarını anlatıyor. Sadece içerde değil, şu sıralar Ukrayna, Azerbaycan, KKTC ve Kuzey Irak'ta da mağaza açmak için görüşme yaptıklarının altını çiziyor.

Son olarak, Edwards'ı daha da görünür kılmak için Rahmi Koç'u Beşiktaş sponsorluğu konusunda ikna ettiğini de Kuran'dan öğrendik. Son sezon Sarar'dan giyinen Beşiktaş Futbol Kulübü, 2017 yılında Brooks Brothers'ın meşhur blazer ceketleriyle farklı bir şıklığa bürünecekmiş. Bakalım Beşiktaş sponsorluğu, Edwards'ın cirosunu nasıl etkileyecek?




Şelale KADAK/Sabah