27 / 04 / 2024

Futboldaki rekabet AVM'lere taşındı, ilk sırayı Fenerium aldı!

Futboldaki rekabet AVM'lere taşındı, ilk sırayı Fenerium aldı!

Spor Toto Süper Lig'de şampiyon olan 5 takımın yeşil sahalardaki mücadelesi, lisanlı ürünler pazarıyla da AVM'lere taşındı. Satışlarda ilk sırayı Fenerium mağazaları alıyor



Her geçen gün büyüyen futbol ekonomisinden, ülkemizde 500 milyon avroyu bulan futbol gelirlerinin yarısı Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray arasında paylaşılıyor. Üç büyük kulübün gelirleri arasında, yayın hakları yüzde 32, stadyum gelirleri yüzde 31, reklam ve sponsorluklar yüzde 22, lisanslı taraftar ürünü satışları ise yaklaşık yüzde 15'lik paya sahip olurken, gelirler arasında lisanslı ürün satışlarının payının her geçen yıl artması dikkati çekiyor.
MAĞAZA BAŞKENTİ İSTANBUL

Fenerbahçe'nin 'Fenerium', Galatasaray'ın 'GS Store', Beşiktaş'ın 'Kartal Yuvası', Trabzonspor'un 'TS Clup', Bursaspor'un ise 'Bursastore' çatısı altında lisanslı ürünlerini sattığı mağazalar için genellikle büyük alışveriş merkezleri (AVM) tercih ediliyor. 600 farklı lisanslı ürünü satan takımların mağaza sayıları şu şekilde: Fenerbahçe'nin 36 tanesi İstanbul'da olmak üzere 71 mağazası, Galatasaray'ın 25 tanesi İstanbul'da olmak üzere 41 mağazası, Beşiktaş'ın 19 tanesi İstanbul'da olmak üzere 29 mağazası bulunuyor. Trabzonspor'un 9 tanesi Trabzon ve 8 tanesi İstanbul'da olmak üzere 17 mağaza, Bursaspor'un ise hepsi Bursa'da olan 5 mağazası var.

İKİNCİLİK BEŞİKTAŞ'TA

Forma, tişört, anahtarlık, şapka ve atkının sırasıyla en çok satılan 5 ürün olduğu pazarda, Fenerbahçe bir yılda yaklaşık 2 milyon ürün satarak birinci oldu. Sarı kanaryaları 600 bin ürünle Beşiktaş, 450 bin ürün satışıyla da Galatasaray takip etti. Fenerbahçe'nin 795, Galatasaray'ın 595 liraya sattığı saatler, Beşiktaş'ın 699, Bursaspor'un 575 liraya sattığı akülü arabalar ile Trabzonspor'un 189 liraya sattığı eşofman takımları en pahalı ürünler olarak dikkati çekiyor.
Yeni Şafak


Geri Dön