Sektörel

G-YOO Inspired by Starck projesi mimarisi ile kullanıcı profilini tanımlıyor!

İstanbul toplu konut projeleri içinde öyle bir yarış içinde ki, bu yarış içinde memleketin doğusundan batısına tüm kültürel, yerel değerler kullanıldı, kullanılmaya devam ediyor...

İstanbul toplu konut projeleri içinde öyle bir yarış içinde ki, bu yarış içinde memleketin doğusundan batısına tüm kültürel, yerel değerler kullanıldı, kullanılmaya devam ediyor. Konsept geleneksel bir projeye giydirilmeye çalışılınca olmuyor. Oysa farkı ortaya çıkaracak olan senaryo konseptler değil mimari çizginin kendisinin ortaya koyduğu anlatımdır. Tıpkı Suyabatmaz Demirel Mimarlığın Mar Yapı için Güneşli'de tasarladığı "G - YOO Inspired by Starck" isimli projesindeki çizgi gibi ayrıca konsept yapıştırmaya gerek olmayan mimarisi ile kendi kullanıcı profilini tanımlayan ve çevresine etki eden yalın iki üçgen kuleden oluşuyor. 


ÜÇGEN KULE AVANTAJLARI 

G Plus, G Marin Managed by Divan ve Tri G Rotana gibi gayrimenkul geliştirme projeleri Cityscape, WAF, MIPIM Architectural Review gibi uluslararası yarışmalarda ödüller alan Mar Yapı, geleneksel yapı firmaları gibi olmak istemediğinin altını G-YOO projesi ile bir kez daha çizmiş. 

Güneşli'de G Plus'a komşu yükselen, G - YOO Inspired by Starck, üçgen tasarımı sayesinde gün ışığını daha fazla alabiliyor. 35 katlı iki kulede toplam 721 konut bulunuyor. İki kuleyi bağlayan yatay blokların birinde 60 birimden oluşan bir otel konumlanmış. Diğer yatay blok ise 47 metrekare stüdyo dairelere ait. Kulelerde yer alan 1+1 ve 2+1 daireler 70 ile 109 metrekare arasında değişiyor. Araziyi üçgen formun getirdiği geometri ile parçalayan Demirel, orta avlu ile ışığın içeri taşındığı az katlı kütleleri kulelerin uzantısı şeklinde çok amaçlı kullanılabilecek nitelikte çözmüş. Arazi eğiminden tüm kütlelerin altını dolaşan mağaza katı ve kule önü geniş meydan sınır çizgisi olmayan projeyi yakın çevresine açıyor. 


'SATIN ALINABİLİR KALİTE' 

G-YOO kulelerin SPA, fitness, çok amaçlı eğlence alanları, açık kapalı havuzları, Business Lounge gibi tüm ortak alanlar ile satılabilir birimlerin tüm iç mimari tasarımları G-Yoo kurucu ortağı ve kreatif direktörü Philippe Starck ve ona bağlı tasarım ekibi tarafından yapılmış. Genç insanlar için, kalite ve rahatlığı ulaşılabilir rakamlara, demokratik ve modern tasarımlar ile sunduk diyen Starck, "Doğru yerde, doğru kişilere, lüks değil satın alınabilir kaliteyi öne çıkaran bir dikey köy" olarak tanımlıyor projeyi. 

 

CEPHELER PROJE ÖYKÜSÜNÜ YAZIYOR

G-YOO üçgen kulelerinin iki kenarı konutlar, hipotenüs kenarı ise merpen ve sirkülasyon için ayrılmış. 

Starck perdeleri ile satılan, dolu bir duvarda ufak yırtıkları andıran bu cepheye inat merpen cephesi 35 kat boyunca şeffaf, cam giydirme bırakılmış. Amaç, gösteriş ile değil mütevazilik ile yaşam. 


nedir?


'MIŞ' GİBİ DEĞİL 'ASLI' GİBİ MALZEME 

Malzeme sektörü uçsuz bucaksız. Piyasada mermer görünümlü seramik, ahşap görünümlü plastik gibi binlerce ürün var. 

Yapı firmaları fizibiliteleri doğrultusunda zemin duvar kaplamaları seçiyor. 

Lakin mermer, granit gibi doğal kaplamalar banyoların ömrüne ömür katar ve "mış" gibi olanlar yerine de şüphesiz daha sağlıklı ve dayanıklı. 


öneri 


PROJEDE ALICI PROFİLİNE DİKKAT 

Her proje her alıcı grubu için değil ise o projeye bir kez daha odaklanmak gerekir. Her satış koşuluna adapte olabilen projeyi müteahhit çok sevebilir lakin bu tarz projelerin ileriki yıllarda yaşayacağı sorunlar unutulmamalı. 


Esin Tümer-Habertürk