Galata Köprüsündeki tasarımları 35 bin kişi gezdi!
Tarihi Galata Köprüsü yerli, yabancı tasarımcıları ve eserlerini konuk ediyor bu hafta. İstanbul Design Weekin bu yıl 6ıncısı yine eski Galata Köprüsünde gerçekleşiyor
Tarihi Galata Köprüsü yerli, yabancı tasarımcıları ve eserlerini konuk ediyor bu hafta. İstanbul Design Weekin bu yıl 6ıncısı yine eski Galata Köprüsünde gerçekleşiyor.
Hatırlarsınız geçen sene ünlü tasarımcı Karim Rashid gelmişti bu yıl yine ünlü tasarımcılar ve trend uzmanları Desing Week için İstanbul geldi. Sergi dışında seminerler ve konferanslar da düzenleniyor.
Trend tasarımcısı Lidewij Edelkoort, İngilterenin nin en ünlü mimarlarından Amanda Levete, endüstriyel ürün tasarımcısı Tomoko Azumi, ünlü mimar Melkan Tabanlıoğlu, uzman trend danışmanı Zuzanna Skalaska, dünyaca ünlü marka yaratıcıları Paul Van Ravestein & Monique Mulder (Mattmo), endüstriyel tasarım eleştirmeni Nathan Shedroff, İF Design Awards Başkanı Ralph Wiegman, Singapurlu Juju Studiodan Timo Wong & Priscilla Lui, endüstri ürünleri tasarımcısı Ronen Kadushin ve yaratıcı endüstriler uzmanı Eberhard Schrempf da bu etkinlik kapsamında seminerlere ve konferanslara katılıyor.
Design Weeki gezdim. Öncelikle gençlerden çok etkilendiğimi söyleyebilirim. Yeditepe Üniversitesi ve Doğuş Üniversitesi öğrencilerinin yaptıkları özellikle çok dikkatimi çekti. Üniversite öğrencisi gençler dünyanın en ünlü tasarımcılarıyla tanışmanın heyecanını da yaşıyordu.
Design Weekin arkasında deneyim ve emek var. Türkiyenin tanıtımını üstlenen dDfin kurucuları ve yöneticileri Esra Ekmekçi, Arhan Kayar ve Doğan Ekmekçi uzun zamandır İstanbulun dünyada sanat ve kültürel etkinliklerle cazibesini artıran bir şehir olması için çaba harcıyor. Arhan Kayar sorularımı yanıtladı, kısaca burada onun anlattıklarına yer vermek isterim:
Arhan Kayar;
- Türkiye son 10 yılda büyük bir ivme kazanarak uluslararası rekabette ön saflara geçti. Özellikle uluslararası tanıtım faaliyetlerini binlerce yıllık tarihi zenginliğimizin yanı sıra güncel yaşam tarzımız ve bunun sanat, moda, tasarım, kent kültürü gibi güncel faaliyetler ile destekliyor. Bunun en büyük kanıtlarından biri giderek bir dünya trendi haline gelen İstanbulu örnek olarak alabiliriz. Son yıllarda tasarım kültürü gündelik yaşantımıza gerçekten girmeye başladı.
Türkiyenin imajındaki olumlu gelişmeler her alanda güçlü tasarımlarla desteklendiği sürece bu süreç tamamlanacak.
- Biz tasarım bilincinin ve kültürünün küçük yaşlarda verilen eğitimle geliştirileceğine inanıyoruz. Türkiyede 36 adet güzel sanatlar fakültesi var. Sağlam bir genç kuşak yetişiyor. Biz İstanbul Design Weekte 22 üniversiteye karşılıksız olarak sergileme ünitelerini veriyoruz. Geçen sene Karim Rashid, Massimilliano Fuksas, bu sene de Lidewij Edelkoort, Amanda Levete ve Anthony Burill gibi dünyaca ünlü isimlerin konferanslarına ücretsiz giriş imkanı sağlıyoruz. Bu da dDf olarak bizim sosyal sorumluluk projemiz.
- Tasarım markalaşma sürecinin olmazsa olmaz unsuru. Özgün tasarım olmadan önemli marka olamıyorsunuz. Dünya rekabetinde markalaşma, rekabetin en önemli silahıdır. Yani eğer imajınız ve markalarınız varsa ürünleriniz daha değerli pazarlanabiliyor. Markalaşmak da fiyat politikalarının belirleyicisi katma değer oluşturuyor. Türkiye artık kendi ürünlerini tasarım ve markalarının gücüyle daha pahalı satabilmeli, Türk ürünleri daha değerli olmalı, zaten Türkiyede bu konuda önemli adımlar atılıyor.
Tüketici ya da turist bir yabancının gözünde ülkenizin imajı ne kadar değerliyse onlara sunacağınız ürünler de o derece değer kazanır.
Dolayısıyla ülkenin imajı, turizmi ve turizm gelirlerini doğrudan etkiler. Daha üst gelir profiline sahip turiste ulaşmanın yolu da bu süreçleri tamamlamaktan geçiyor.
- Bir ülkenin tanıtımı o ülkenin imajıyla doğrudan bağlantılı. O ülkenin imajının oluşmasında da ülkenin değerleri büyük rol oynuyor. Ülkeler tasarımcıları, sanatçıları, edebiyatçıları, modacıları, bilim adamlarıyla değer oluşturuyor. Tabii ki sanayicisi, işadamları ve politikacıları bu süreci güçlendiriyor. IDW ile amacımız Türkiyenin dünyada tasarım ve tasarımcılarıyla yerini alması, tasarım aracılığıyla uluslararası bir network oluşturmak, farklı tasarımın gücüyle Türkiyeyi algıda daha güçlü ve daha farklı konumlanmasına katkıda bulunmak. Örneğin; Japonya yenilikçi ve teknolojik kimliğiyle, Fransa lüks konusundaki gücüyle, İtalya moda ve estetikteki birikimiyle dünyada ülkeler arasındaki konumunu hissettiriyor.Kültürlerin beşiği olan Türkiye hak ettiği bu yere ulaşacaktır. İstanbul, dünyada en fazla turist çeken ilk 10 şehir arasında son yıllarda yerini koruyor. Dünyanın ilgisini üzerine çeken, New York, Paris gibi dünyaya yön veren şehirlerle bir arada ismi geçen bir metropol. Hatta Avrupa ve Asyayı birleştirmesi, Doğu ile Batının mükemmel sentezi oluşu, içinden deniz geçen tek şehir olması, 8 bin yıllık tarihi ile eşsiz bir kent. İnanıyoruz ki IDW ve benzeri etkinliklerle uluslararası sanat ve tasarım camialarının ajandalarında vazgeçilmez bir yer ediniyor.
Elif Ergu/Vatan