Galataport Ekim ayı sonunda kapılarını açıyor!
Peninsula’nın yanı sıra Paket Postanesi, ofis ve AVM alanı ile 1.7 milyar dolarlık yatırım değeri olan Galataport, Ekim'in sonunda kapılarını açıyor. 200 sene sonra halkın ziyaretine açılacak olan limanda perakende ve restoran alanlarında doluluk oranı yüzde 80’i geçti.
İstanbul’un yanı sıra dünyanın da önemli ticaret merkezleri arasında bulunan fakat son senelerde işlevini yerine getiremeyen Galataport Limanı’nda 2014 yılında start verilen yenileme çalışmalarında sona gelindi.
Dünya Gazetesi'nden Yener Karadeniz'in haberine göre; 200 yılı aşkın süredir halka kapalı olan ve Karaköy'ün Boğaz’a bakan kıyısında 1.2 kilometre boyunca uzanan alan, dünyanın en lüks limanlarından biri olma amacıyla bu ay sonunda kapılarını açacak. İhalesi 2013 yılında Doğuş Holding tarafından 702 milyon dolar ile alınan ve sonrasında Bilgili Holding'in de ortak olduğu 1,7 milyar dolarlık yatırım değeri bulunan Galataport’taki mağazalar ve yeme-içme alanlarında doluluk oranı yüzde 80’i geçti. 52 bin metrekarelik alanda hayata geçirilen alışveriş mahallesi içinde her gruba hitap eden markaların yanı sıra Türkiye’ye ilk kez bu noktadan girecek gruplar da bulunuyor. 5 bine yakın kişinin istihdam edilmesi planan alanda Vakko’dan Beymen’e Nusret’ten Sait’e kadar birçok ünlü lüks marka yer alıyor. Bölgede senelik 1 milyar dolara yakın ticari hareketlilik oluşması öngörülüyor.
Yıllık 25 milyon ziyaretçi bekleniyor
Galataport’un alışveriş ve restoran alanının bir mahalle kurgusu ile hayata geçirildiğini dile getiren Galataport Genel Müdürü Tolga Engin, projenin etrafında bulunan tarihi yapılar ile bir bütünlük oluşturduğunu dile getirdi. Tolga Engin, projenin en önemli bölümlerinden birinin dünyada ilk kez hayata geçirilen ve özel bir kapak sistemi ile yerin altında kurgulanan 29 bin metrekarelik kurvaziyer terminali olduğuna dikkat çekti. Engin, “Tarihi yarım adanın karşısında konumlanan proje, dünyanın en lüks oteli, meydanı, sokak arası lezzet durakları, mağazaları ve müzeleriyle Karaköy’ün devamı niteliğinde zenginleştirilmiş seçeneklerin yer aldığı bir mahalle olarak hayata geçti. Alışveriş alanında yüzde 80 doluluğa ulaşıldı. Yılsonuna kadar alışveriş alanında yer alan markaların tamamının açılmasını bekliyoruz” açıklamasında bulundu.
The Peninsula İstanbul 2022 sonunda açılıyor
Projenin bölümlerine ilişkin bilgi paylaşan İş Geliştirme ve Kiralama Genel Müdür Yardımcısı İrem Yücel Kaymak, projede bulunan Merkez Han, Karaköy Yolcu Salonu ve Çinili Han gibi tescilli binaların dünyanın en lüks otel gruplarından biri olan The Peninsula İstanbul oteline ev sahipliği yapacağına dikkat çekti. 300 milyon Euro’luk yatırım değeri bulunan projeye Peninsula Grup’un aynı zamanda yüzde 50’lik oran ile ortak olduğunu da dile getiren İrem Yücel Kaymak, “Dünyada sadece 10 seçkin lokasyonda yer alan Peninsula Hotels markasının bir halkası olan otel, 65-70 metrekare büyüklüğünde 177 odası ile tarihi yarımadanın tam karşısında yer alıyor. Her bir bina zeminden tüneller ile birbirine bağlı. Otelin 90 saniyede açılan özel giyotin cepheli balo salonu, İstanbul’un önemli etkinlik lokasyonlarından biri olacak. Şu an iç dizayn işlemleri devam eden The Peninsula İstanbul, 2022’nin sonunda hizmet vermeye başlayacak” ifadelerini kullandı.
Paket Postanesi çarşı oldu
Projede The Peninsula İstanbul’un hemen yanında bulunan ve yapımı 1911 yılında tamamlanan Paket Postanesi binası bulunuyor. Arduvaz çatısı ve galeri şeklindeki yapısıyla bir çarşı imkanı sunan yapının geleneksel ve moderni birleştirecek özellikte bir alışveriş alanı olarak değerlendirildiğinin altını çizen Yücel Kaymak, “İçinde iki adet büyük perakende grubunun yanı sıra ortalama 50 metrekare büyüklüğünde dükkanlarda konumlanan kuyum markaları, Türkiye’ye özgü aksesuar ve tasarım markaları, hediyelik eşya, halı, baklava ve şekerleme dükkanları gibi bir kurgu oluşturuldu. Amacımız Paket Postanesi adı ile bir imza bina olmak. Toplamda 6 bin 200 metrekarelik kiralanabilir alana ev sahipliği yapıyor ve 70 mağazadan oluşuyor” diye konuştu.
Kiralamalar döviz üzerinden
Projede bulunan binalar, şehrin yapısına uygun şekilde tasarlandı. Daha önce yüksekliği 23 metreye ulaşan binalarda deniz tarafında 15,5, yol tarafında ise 18,5 metre yükseklik ile yapılaşma izni alındı. Manzarayı tam anlamıyla kullanmak amacıyla bu yüksekliği kimi alanda kullanmadıklarını belirten İrem Yücel Kaymak, açık alan alışveriş sokaklarına ilişkin şu açıklamaları yaptı:
“Bu alan Paket Postanesi ile birlikte 52 bin metrekarelik perakende ve yeme içme alanı, 43 bin metrekare de ofis kiralanabilir alanı bulunuyor. Yaklaşık 200- 250 arasında bir mağaza adetimiz var. Yüzde 35-40’ı yeme içme alanı. Hemen yanında da denizden ulaşımı sağlamak için liman yer alıyor. Kiralamalar özel anlaşma nedeni ile döviz üzerinden olacak. Ama şu an yine salgın nedeniyle iş ortaklarımıza destek veriyoruz. Salgın sonrasında lüks bir AVM benchmark olacak şekilde kiralama gerçekleşecek.”
New Yorklu Vandal da geliyor, Nusret’ten Saltbae de
Kiralama operasyonu JLL tarafından sürdürülen proje yüzde 40’a ulaşan yeme içme alanı ile oldukça iddialı. New Yorklu Vandal da projede bulunan markalardan olurken, hangi konsept ile projede bulunacağı merak konusu olan Nusret ise Saltbea ile yer alacak. Galataport’taki diğer önemli restoran markaları arasında ayrıca Happy Moons İkon, Sait, Gina, The Popülist, Cook Shop, Big Chef ve Fasuli gibi markalar bulunuyor. Doğuş Grubu ayrıca kendi diğer restoran markaları ile de projede bulunacak. Moda markaları arasında ise Vakko ‘dan Beymen’e, Fratelli Diamanti’den Gucci’ye, Under Armour’dan Adidas’a, Damat’tan Kiğılı’ya Inditex grubu markalarından SuperStep’e kadar onlarca marka mevcut. Perakende ve yeme-içme alanındaki markaların tamamı sene sonuna kadar faaliyete geçecek.
Atatürk Kültür Merkezi'ndeki son rötuşlar tamamlandı!