Kent Haberleri

Galataport için ÇED süreci yeniden başladı!

Daha önce ÇED Olumlu belgesi verilen, kamuoyunda Galataport projesi olarak bilinen Salıpazarı Kruvaziyer Limanı için ÇED süreci yeniden başlatıldı..

İstanbul'un Beyoğlu İlçesi Kılıçalipaşa Mevkiide yapılan ve kamuoyunda Galataport projesi olarak bilinen Salıpazarı Kruvaziyer Limanı projesi için ÇED süreci yeniden başladı.

Daha önce 11 Eylül 2015 tarih ve 3982 karar no ile ÇED Olumlu belgesi verilen Salıpazarı Kruvaziyer Limanı için dip tarama projesinin yapılması gerekli oldu. Bu uygulama bir önceki ÇED Olumlu kararı alınan raporda yer almadığı için yeniden ÇED'e başvuruldu.

İnşaat çalışmaları devam eden Salıpazarı Kruvaziyer Limanı projesi kapsamında proje alanı içerisindeki platformların altında kalan 500 bin metreküp denizel kökenli malzemenin dip taranması yapılacak ve Marmara Denizi açıklıklarında bulunan uygun bir dökü alanına taşınacak. Bu uygulama 9 milyon 700 bin TL'ye mal olacak.

Söz konusu denizel kökenli malzemenin döküm izni için Çevre ve Şehiricilik Bakanlığı (ÇŞB)’nın Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü’ne (ÇYGM) başvuru yapıldı.

Proje kapsamında günde 3 bin metreküp malzemenin taranması planlanıyor. Dip tarama, ekskavatör tipi tarak gemisi veya kesici-emici tarak gemisi ile yapılacak. Bu iki yöntemden birisinin kullanılmasına, zaman ve maliyet açısından değerlendirmeler yapıldıktan sonra karar verilecek.

8-16 ayda tamamlanacak

Projenin, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’ndan tarama döküm izni alındıktan sonra, yaklaşık olarak 8-16 ay içerisinde tamamlanması planlanıyor.

Salıpazarı Kruvaziyer Limanı tamamlandıktan sonra yeni inşa edilecek kruvaziyer gemilere yönelik terminal eskisinin iki katından daha büyük olacak. Proje kapsamında terminal de yerin altına alınacak. 

Galataport bittiğinde İstanbul limanına 6 binden daha fazla yolcu kapasiteli dev yolcu gemileri yanaşabilecek. Tophane Meydanı, İstanbul'un en büyük meydanı olacak.

Proje alanı


Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com