Kent Haberleri

Galataport projesi için finansman kredisi sağlandı!

Doğuş Grubu’nun Bilgili Holding ile ortak olduğu Galataport projesi için 1 milyar 20 milyon Euro değerinde finansman sağlandı.

Türkiye’nin önde gelen bankalarından Garanti Bankası, Yapı Kredi, İş Bankası, Ziraat Bankası, Türkiye Sınai Kalkınma Bankası (TSKB) ve Finansbank’ın oluşturduğu konsorsiyumla imzalanan finansman anlaşması kapsamında, projenin 2018 yılının son çeyreğinde tamamlanması öngörülüyor.


Doğuş Grubu; inşaat, otomotiv, medya, gayrimenkul ve enerji sektörlerinin yanı sıra son dönemde turizm, yeme-içme ve perakende alanlarında gerçekleştirdiği başarılı yatırımları kapsamında önemli bir adım attı. Grubun turizm yatırımları arasında önemli bir yere sahip olan Galataport projesi; Doğuş Holding A.Ş. ve BLG Gayrimenkul Yatırımları ve Ticaret A.Ş. ortaklığında hayata geçirildi. Doğuş Holding A.Ş.’nin % 81 oranında ortak olduğu projenin temel adımlarından biri, şu anda halkın kullanımına kapalı olan ancak proje bitiminde tamamen halka açılacak sahil şeridini de kapsayan Galataport’un 2018 yılının son çeyreğinde tamamlanması olacak. İnşaat çalışmaları bu yıl hız kazanacak projenin finansmanında kullanılmak üzere Türkiye’nin önde gelen 6 bankasından rekor düzeyde kredi sağlanmış olması projenin ilerlemesi anlamında büyük katkı sağlayacak.


İstanbul’un tarihi değerlerinden Karaköy ve Tophane’yi birbirine bağlayan bölgede yer alan Galataport projesinin inşaat faaliyetlerinde kullanılmak üzere 1 milyar 20 milyon Euro değerinde, 14 yıl vadeli proje finansman sözleşmesi imzalayan Doğuş Grubu ve Bilgili Holding bu vadede sağladığı proje finansmanı ile gerek bölgesel, gerek makroekonomik açıdan Türkiye ekonomisine önemli ölçüde katkı sağlayacak.


Galataport projesinin finansmanının imza töreninde konuşan Doğuş Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ferit F. Şahenk, “Doğuş Grubu olarak, yarım asrı aşan süreçte tüm yatırımlarımızda stratejimizi ekonomiye katkı sağlayarak, ülkemize değer katmak üzerine şekillendirdik. Bu strateji ile de yolumuza devam ediyoruz. Galataport projesi bu kapsamda hayata geçirilen önemli yatırımlarımızın başında yer alıyor. Bölgesel ve makroekonomik açıdan Türkiye ekonomisine önemli ölçüde katkı sağlayacak bu kıymetli projeye inanan ve destek veren başta ülkemizin değerli bankalarının temsilcileri olmak üzere tüm taraflara en derin teşekkürlerimi sunuyorum. Doğuş Grubu olarak, ülkemize olan sonsuz güvenimizle yatırımlarımıza aralıksız devam ediyoruz. 2018 yılının son çeyreğinde tamamlamayı planladığımız Galataport projesinin ülkemize ve milletimize hayırlı olmasını diliyorum” dedi.


Doğuş Grubu CEO’su Hüsnü Akhan, “Ülke olarak önemli günlerden geçiyoruz. Böyle bir dönemde bankacılık sektörünün önemli temsilcilerinden Garanti Bankası, Yapı Kredi, İş Bankası, Ziraat Bankası, TSKB ve Finansbank’tan oluşan konsorsiyum ile 1 milyar 20 milyon Euro’luk proje finansmanına imza atmış olmanın gururunu yaşıyoruz. Bu ölçekte ve bu vadede bir proje finansmanının sonuca ulaştırılmış olması proje ve hissedar şirketleri için olduğu kadar, ülkemiz için de çok önemli bir başarı göstergesidir” dedi.


Projenin finansman süreci ve planlamasıyla ilgili de bilgi veren Hüsnü Akhan sözlerine şöyle devam etti: “Finansman, 3,5 yıl anapara geri ödemesiz yatırım dönemi olmak üzere toplam 14 yıl vadeli olarak imzalandı. Proje finansman tutarı, Özelleştirme İdaresi’ne yapılan işletme hakkı ödemesinin kredi bölümünü içerdiği gibi projenin inşaat ve geliştirmeye yönelik harcamalarında da kullanılacak. Galataport’un, bir liman sahası olmasının yanı sıra İstanbul’da her kesimden ziyaretçiye açık yepyeni bir yaşam alanı olması ve projenin gerçekleştirilmesi için 4.5 milyar TL civarında yatırım planlıyoruz. Proje tamamlanıp hayata geçtiğinde ise 4 bin 500 kişiye istihdam sağlanacağını öngörüyoruz. Galataport projesi, içeriğinde barındırdığı pek çok farklı faaliyet alanı ve yatırım ile sadece Türkiye ekonomisine değil ülke turizmine de önemli katkıları olacak bir girişim.


Galataport’ta liman sahasının tamamlanarak hayata geçmesinin ardından ise kruvaziyer terminalinin yanı sıra şehrin ve bölgenin dokusu ile uyumlu bir planlama ile yerel ve dünya lezzetlerini sunan kafeler ve restoranlar, ulusal ve uluslararası birçok markaya ev sahipliği yapacak mağazalar yer alacak. Galataport projesinin, kruvaziyer terminal planlamasından, peyzaj düzenlemesine kadar her aşaması Türkiye’den ve dünyadan uzman danışmanların titiz çalışmalarıyla devam ediyor.”


Hüsnü Akhan, tamamlandığında şehre yeni bir yaşam ve kültür sanat alanı sunacak proje ile ilgili şu bilgileri de verdi: “Tophane Saat Kulesi ve Nusretiye Camii’nin yer aldığı İstanbul’un en güzel meydanlarından biri tarihi mirasa uygun olarak yeniden İstanbulluların kullanımına sunulacak. Bunun yanı sıra İstanbul Modern ile Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’ne bağlı ve yapımı süren Çağdaş Sanat Müzesi ile bir kültür-sanat alanı haline gelecek olan bölgede, bu dönüşümü destekleyecek olan çeşitli projeler planlıyoruz. Galataport projesi tamamlandığında yaklaşık 200 yıldır halkın kullanımına kapalı olan sahil şeridi bir yürüyüş yolu haline getirilerek halkın kullanımına açılacak.”


The Peninsula Hotels Türkiye’de ilk kez Karaköy’de


Yaklaşık 150 yıllık geçmişiyle, dünyanın önde gelen lüks otel zincirlerinden biri olan The Peninsula Hotels ile yapılan anlaşmaya da değinen Hüsnü Akhan, “Galataport projesi kapsamında yapılacak restorasyon çalışmaları ile bir yandan tarihi binaları koruyarak şehre geri kazandırırken; bir yandan da çok önemli bir yabancı sermaye yatırımını hayata geçiriyoruz. The Peninsula Hotels ile Karaköy tarafındaki tarihi binalar için anlaşma yaptık. Bu ortaklık kapsamında sadece işletme değil aynı zamanda Salıpazarı Liman İşletmeciliği ve Yatırımları A.Ş. ile birlikte 300 milyon Euro’luk bir yatırım yapacaklar. Diğer bir deyişle proje ile doğrudan yabancı yatırım da söz konusu olacak. Böylelikle, dünya turizm sektöründe hizmet kalitesiyle en üst sıralarda anılan bu marka, ilk kez Türkiye pazarına girmekle kalmayıp yatırıma da ortak olacak” dedi.


Hüsnü Akhan sözlerine şöyle devam etti: “Dünyada ilk kez uygulanacak ve zemin altında çalışacak gemi körük sistemi çalışmalarının devam ettiği yeni terminalde, üstün teknoloji ve yüksek standartlarla planlanmış bekleme alanları, yolcu kayıt masaları, devlet otoriteleri için kullanım alanları, duty free mağazaları, hizmet birimleri, teknik alanlar ve terminal fonksiyonu için gerekli tam donanımlı teknolojik sistemler yer alacak. Bir mahalle dokusu içerisinde yeme-içme ve perakende noktaları, meydanlar, etkinlik alanları ve yeşil alanlar, otel ve ofis alanları da projenin şu anda netleşen diğer detayları arasında. Projenin tamamlanmasıyla birlikte Galataport, İstanbulluların ve turistlerin dünyanın eşsiz manzaralarından birine karşı tüm günlerini geçirebilecekleri bir destinasyon ve liman haline gelecek. Bünyesinde bulunacak müzeler, perakende ve yeme-içme alanları, ofisler ve meydanları ile Galataport projesi şehre yepyeni bir soluk getirecek.”


Doğuş Grubu’nun 2016 yılı yatırım stratejilerine de değinen Akhan; “Büyüme stratejimizin ve yatırım kararlarımızın oluşturulmasında her zaman konjonktürel gelişmelerden ziyade daha uzun vadeli unsurlar belirleyici olmuştur. Doğuş Grubu’nun iş stratejilerini üstüne inşa ettiği temel amaç, ülkemiz için yurt içinde ve yurt dışında değer yaratmaktır. Türkiye’de istihdam oluşturmakla birlikte dünya ölçeğinde saygın markalar inşa ederek ya da uluslararası ortaklıklar vasıtasıyla ülkemizi küresel ölçekte temsil etmek öncelikli hedeflerimiz arasında yer almaktadır. Bu doğrultuda da İstanbul için tarihi açıdan eşsiz bir lokasyonda yer alan Galataport projesinin Grubumuzun iş hedefleriyle örtüşmesi, İstanbul’un bu önemli değerini geliştirebilme ve halkla buluşturabilme imkanı sunması yatırım kararı almamızı sağlayan öncelikli faktörler arasında” şeklinde konuştu.


Bilgili Holding Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Bilgili de, “İstanbul’un siluetini ve sosyal yaşantısını değiştirecek, halkın denizle buluşmasını sağlayacak bu denli önemli bir projede Doğuş Grubu ile ortaklık yapmaktan gurur duyuyoruz. Bilgili Holding olarak geçmişte şehrimize kazandırdığımız projelerde her zaman tarihimize, şehrin kültürel dokusuna saygılı olmaya ve sadık kalmaya özen gösterdik. Şu anda Holding’imizin içerisinde bulunduğu en önemli proje olan Galataport ile İstanbul’un merkezinde yıllardır atıl kalmış olan bu bölgenin bir an evvel dönüştürülüp, halkın kullanımına kazandırılması en büyük hedefimiz. Ülkemiz için çok önemli olan bu dev yatırımda bizlere inanan ve destek veren, Türk bankacılığının gücünü bu proje ile tekrar herkese kanıtlayan konsorsiyum üyesi bankalara ve değerli yöneticilerine gönülden teşekkür ederiz” diyerek düşüncelerini ifade etti.


Haber Hürriyet'te şu şekilde yer aldı


Doğuş Grubu ve Bilgili Holding ortaklığında yapılan Galataport projesinde finansman için imza töreni yapıldı.


Törende konuşan Doğuş Grubu CEO'su Hüsnü Akhan şunları söyledi: "Ülkemizin potansiyeline inanan bir grup olarak uzun vadeli bir bakış açısıyla projeleri hayata geçiriyoruz. Özel sektörün canlılığı ve ekonominin güçlü potansiyeli gibi avantajlara odaklanan hızlı büyüme ve yatırım sürecimiz bu yıl da devam ediyor. Öncelikli stratejimiz yurt içi ve yurt dışında değer yaratmak.


2018'İN SON ÇEYREĞİNDE TAMAMLANMASI HEDEFLENİYOR

Altı yerli bankanın katılımıyla 1,02 milyar euro finansman sağlandı. Galataport projesinn finansmanı 3,5 yıl anapara ödemesiz toplam 14 yıl vadeli olacak şekilde imzalandı. İstanbul'un tarihi açıdan en önemli noktalarından birinde yer alan projenin 2018'in son çeyreğinde tamamlanmasını hedeflemekteyiz. Bir liman sahası olmasının yanı sıra yepyeni bir yaşam alanı olması için toplam 4,5 milyar liralık yatırım yapacağız.


9 BİN 500 KİŞİYE İSTİHDAM

Galataport projesi içinde barındırdığı faaliyet alanı ve yatırım ile ülke turizmine de önemli katkılar yapacak. Yılda 3 millyon kruvaziye olmak üzere 7 milyon yabancı ziyaretçiyle turizm gelirine 5 milyar liralık turizme katkı sağlamasını bekliyoruz. 20-25 milyon yerli ziyaretçinin Galataport'a gelmesini bekliyoruz. İnşaat süresince 5 bin kişiye, proje bittiğinde 4 bin 500 kişiye istihdam öngörüyoruz.


Binaların cephelerinde şehir siluetini bozacak yapısal değişiklik olmayacak. Tophane Saat Kulesi ve Nusretiye Camii'nin olduğu bölge tarihi dokuya uygun olarak yeniden kullanıma sunulacak. 250 yıldan bu yana halkın kullanımına kapalı olan rıhtım halka açılacak. 


HONG KONG'DAN 500 MİLYON LİRALIK YABANCI YATIRIM

Hong Kong kökenli Peninsula Hotels ile Karaköy tarafındaki tarihi binalar için bir anlaşma yaptık. Otel projesinde tarihi binalar korunacak ve aslına uygun halde yenilenecek. Peninsula grubu yüzde 50 hissedar olarak otel projesinde yer alacak. Projeye 500 milyon TL tutarında doğrudan yabancı yatırım söz konusu olacak. Bu marke ilk kez Türkiye pazarına girmiş olacak. 


Liman tarafında dünyada ilk kez uygulanacak ve zemin altında çalışacak gemi körük sistemi hedeflemekteyiz. Terminal alanına yolcular tünel aracılığıyla ulaşacak. Pasaport ve gümrük işlemleri zemin altında çözülecek. Galataport 112 bin metrekarelik planlama alanına, 10 bin metrekarelik rıhtım alanına, 20 bin metrekarelik terminal inşaat alanına sahip. 30 bin metrekarelik alan yeşil alan olacak."


BİLGİLİ: İSTANBUL'UN SOSYAL YAŞANTISI DEĞİŞECEK

Bilgili Holding Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Bilgili törendeki konuşmasında şöyle konuştu: "Doğuş Holding turizm yatırımlarında yiyecek içecek ve eğlence sektöründe en büyüklerden bir tanesi. Galataport İstanbul'un en önemli gayrimenkul projesi. İstanbul'un tüm sosyal yaşantısını değiştirecek."


ŞAHENK: TÜRKİYE'NİN EN ÖNEMLİ GAYRİMENKUL PROJESİ


Doğuş Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk konuşmasında şunları söyledi: "Bu projenin Türkiye için çok büyük önemi var. Türkiye'ye katacağı değer bakımından çok önemli. Galataport belki de Türkiye'nin en önemli gayrimenkul projesi. Projenin finansmanı altı güzide Türk bankası tarafından sağlanması bu dönemde çok önemli. Finansmanın ölçeği, vadesi bizlerin ve finans sektörünün gücünü göstermesi bakımından önemli. Bugünkü imza töreni Türk iş alemi olarak nereden nereye geldiğimizi göstermesi açısından bir gurur vesilesidir.


Projenin iki hedefini vurgulamak istiyorum. İlk olarak 200 yıldır İstanbul halkının erişimine kapalı liman sahası kullanıma açılacak. İkinci olarak kruvaziyer turizminde İstanbul hak ettiği yere yükselecek. Galataport tamamlanma sürecinde ve hayata geçtiğinde yaratacağı binlerce iş olanağına ek olarak 500 milyon TL doğrudan yabancı yatırıma vesile olacak. "


BANKA MÜDÜRLERİ NE DEDİ?

Ziraat Bankası Genel Müdürü Hüseyin Aydın konuşmasında "Elimizden gelen gayreti gösteriyoruz. İstanbul'a Türkiye'ye güvenen herkese biz de güveniyoruz. Böyle bir projede Ziraat olarak bulunduğumuz için mutluluk yaşıyoruz" dedi.

İş Bankası Genel Müdürü Adnan Bali "Çok önemli bir proje. Tarihi doku açısından, turizm açısından önemli bir proje. Ülkenin geleceğine ilişkin en ufak bir kaygımız yok" diye konuştu. 


Yapı Kredi Bankası Genel Müdürü Faik Açıkalın, "En büyük finansör olarak yer almaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Bizler Türkiye'nin parlak ve güçlü geleceğine yürekten inanıyoruz" ifadelerini kullandı. 


Finansbank Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Aras, "Olağanüstü dönemde bu olağanüstü projeyi finanse etmekten gurur duyuyoruz. Böyle bir yerin bir ikincisi yok, çok önemli. Sosyal dokusu itibariyle çok inandığımız bir proje. Biz hissedar değiştirdik, bu projeyi onlara da anlattık" dedi.


TSKB Genel Müdürü Suat İnce de "Bu projede yer almaktan onur duyuyoruz. Projenin bulunduğu bölgeye yapılacak yatırımları hayal edince ayrı bir heyecan duydum" diye konuştu.


Garanti Bankası Genel Müdürü Ali Fuat Erbil şunları kaydetti: "Biz Garanti olarak böyle güzide projede olmaktan büyük gurur duyuyoruz. Emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz. Ülkemizin çok önemli yatırımlara ihtiyacı var. Bu sosyal, kültürel ve tarihi anlamda bir ilki temsil ediyor. Çıkacak eseri tahmin bile edemiyorum. Daha fazla projeye ihtiyacımız var, biz de bankalar olarak destek olmaya devam edeceğiz."


Hürriyet 


Haber AA'da şu şekilde yer aldı


Doğuş Grubu CEO'su Hüsnü Akhan, "Galataport Projesi için Ziraat Bankası, İş Bankası, Yapı Kredi, Garanti Bankası, Finansbank veTürkiye Sınai Kalkınma Bankası'nın (TSKB) oluşturduğu konsorsiyumla sağlanan 1 milyar 20 milyon avro tutarındaki finansmanın imzasını bugün attık." dedi.


Galataport Projesi finansman detaylarının paylaşıldığı toplantı, Doğuş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk ev sahipliğinde, Bilgili Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Bilgili, Ziraat Bankası Genel Müdürü ve Türkiye Bankalar Birliği Başkanı (TBB) Hüseyin Aydın, İş Bankası Genel Müdürü Adnan Bali, Yapı Kredi Bankası Genel Müdürü Faik Açıkalın, Garanti Bankası Genel Müdürü Ali Fuat Erbil, Finansbank Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Aras, TSKB Genel Müdürü Suat İnce ve Doğuş Grubu CEO'su Hüsnü Akhan'ın katılımıyla gerçekleştirildi.


Toplantıda verilen bilgiye göre, Doğuş Holding A.Ş ve BLG Gayrimenkul Yatırımları ve Ticaret AŞ ortaklığında hayata geçirilen Galataport Projesinde Doğuş Holding'in yüzde 81 ortaklık payı bulunuyor. Şu anda halkın kullanımına kapalı olan ancak proje bitiminde tamamen halka açılacak sahil şeridini de kapsayan Galataport'un 2018'in son çeyreğinde tamamlanması hedeflenirken, inşaat çalışmaları bu yıl hız kazanacak.


Doğuş Grubu CEO'su Akhan, yaptığı konuşmada projeye ilişkin bilgi verdi. 2013 yılında Bilgili Holding ile yola çıktıkları proje kapsamında bugün önemli bir adım atıldığını belirten Akhan, Türkiye'nin önemli süreçten geçtiğini söyledi.


Türkiye'nin bu hassas günlerinde, bu ölçekte bir proje finansmanının önemine işaret eden Akhan, şu bilgileri verdi:


"Hızlı büyüme ve yatırım sürecimiz bu yıl da devam ediyor. Galataport Projesi için bugün çok önemli bir adım attık. Türk bankacılık sektörünün önemli temsilcilerinde mali yapıları güçlü ve uluslararası platformlarda da kendilerini kanıtlamış bankalarımız, Ziraat Bankası, İş Bankası, Yapı Kredi, Garanti Bankası, Finansbank ve TSKB'nin oluşturduğu konsorsiyumla sağlanan 1 milyar 20 milyon avro tutarındaki finansmanın imza töreninde sizlerle olmaktan mutluluk duyuyoruz.


Galataport Projesinin finansmanı, 3,5 yılı ana para geri ödemesiz yatırım dönemi olmak üzere toplam 14 yıl vadeli olacak şekilde imzalandı. Proje finansman tutarı hem özelleştirme idaresine yapılan işletme hakkı ödemesinin kredi bölümünü içeriyor, hem de projenin inşaat ve geliştirmeye yönelik harcamalarında kullanılacak. 2018'in son çeyreğinde tamamlanmasını hedefliyoruz. Galataport'un bir liman sahası olmasının yanı sıra, İstanbul'da her kesimde ziyaretçiye açık yepyeni bir yaşam alanı olması ve projenin gerçekleştirilmesi için toplam 4,5 milyar lira civarında bir yatırım yapacağız."


-"Proje turizm gelirine 5 milyar lira katkı sağlayacak"

Projenin sadece Türkiye'nin ekonomisine değil, turizmine de önemli katkılar sağlayacağını dile getiren Akhan, Galataport'un yılda 3 milyon kruvaziyer yolcu olmak üzere 7 milyon yabancı ziyaretçiyle, ülkenin turizm gelirlerine 5 milyar lira civarında katkı sağlayacağı öngörüsünü paylaştı. 


Akhan, proje tamamlandığında yaklaşık 700 milyon liralık katma değer vergisi ve 200 milyon lira dolaylı vergi üreten ekonomik aktivite yaratılacağını bildirerek 20-25 milyon yerli ziyaretçinin de Galataport'u ziyaret etmesinin beklendiğini kaydetti.


Projenin inşaatı süresince 5 bin kişiye, tamamlandığında 4 bin 500 kişiye istihdam yaratılacağını belirten Akhan, konuşmasına şöyle devam etti:


"Tamamlandığı zaman Galataport'un Karaköy'ün gerek tarihi gerekse mimari yapısına uygun bir liman olması en öncelikli hedefimiz. 250 yıldan beri halkın kullanımına kapalı olan rıhtım ve deniz kenarı 1,2 kilometre boyunca halka açılacak ve sahil şeridi bir yürüyüş yolu haline getirilecek. Başka bir önemli nokta da, Hong Kong kökenli The Peninsula Hotels Grubu ile Karaköy tarafındaki tarihi binalar için bir anlaşma yaptık. 


Bu ortaklık kapsamında sadece işletme değil aynı zamanda Peninsula Grubu yüzde 50 hissedar olarak otel projemizde yer alacak. Diğer bir deyişle; projeye 500 milyon lira tutarında doğrudan yabancı yatırım söz konusu olacak. Böylelikle, dünya turizm sektöründe hizmet kalitesiyle en üst sıralarda anılan bu marka, ilk kez Türkiye pazarına girmekle kalmayıp yatırıma da ortak olacak. İstanbul'a yakışır ve dünyada bir ilk olacak yer altına yapılacak terminal binasıyla kruvaziyer yolcu sayısında 2014 yılına göre yüzde 70 artış bekliyoruz."


Projenin yaşam alanları hakkında da bilgi paylaşan Akhan, planlanan yeme-içme ve perakende noktası toplamının yaklaşık 200 adet olacağını, alışveriş ve yeme-içme birimleri için ayrılan kiralanabilir alanın yaklaşık 45 bin metrekare, ofis alanlarının ise Salı Pazarı noktasında yaklaşık 40 bin metrekare olarak yer alacağını, projede 2 bin 500 araçlık kapalı otopark alanının olacağını bildirdi.


Akhan,Galataport'un 112 bin metrekarelik bir planlama alanına sahip olacağını anımsatarak, içinde yaklaşık bin 200 metre uzunluğunda bir rıhtım, 10 bin metrekarelik rıhtım alanının, 20 bin metrekarelik terminal inşaat alanının bulunduğunu anımsattı ve proje kapsamında 30 bin metrekarelik bölümün de yeşil alan olarak düzenlenmesinin planlandığını söyledi.


Doğuş Grubu'nun 2016 yılı yatırım stratejilerine de değinen Akhan, "Büyüme stratejimizin ve yatırım kararlarımızın oluşturulmasında her zaman konjonktürel gelişmelerden ziyade daha uzun vadeli unsurlar belirleyici olmuştur. Doğuş Grubu'nun iş stratejilerini üstüne inşa ettiği temel amaç, ülkemiz için yurt içinde ve yurt dışında değer yaratmaktır. Türkiye'de istihdam oluşturmakla birlikte dünya ölçeğinde saygın markalar inşa ederek ya da uluslararası ortaklıklar vasıtasıyla ülkemizi küresel ölçekte temsil etmek öncelikli hedeflerimiz arasında yer almaktadır. Bu doğrultuda da İstanbul için tarihi açıdan eşsiz bir lokasyonda yer alan Galataport projesinin grubumuzun iş hedefleriyle örtüşmesi, İstanbul’un bu önemli değerini geliştirebilme ve halkla buluşturabilme imkanı sunması yatırım kararı almamızı sağlayan öncelikli faktörler arasındadır." diye konuştu.


AA


Haber Akşam'da şu şekilde yer aldı


15 Temmuz sonrası Türkiye ekonomisine bankalardan 1 milyar euroluk moral geldi. Yüzde 81 Doğuş Holding - yüzde 19 Bilgili Holding ortaklığıyla 4.5 milyar TL yatırımla hayata geçmesi planlanan Galataport Projesi'ne 6 bankadan 1 milyar 20 milyon euroluk finansman sağlandı. Garanti Bankası, Yapı Kredi, İş Bankası, Ziraat Bankası, Türkiye Sınai Kalkınma Bankası (TSKB) ve Finansbank’tan oluşan konsorsiyum, Galataport projesinin inşaatında kullanılmak üzere 1 milyar 20 milyon euro değerinde, 3,5 yıl ana para geri ödemesiz, 14 yıl vadeli proje finansmana imza attı. Sözleşme dün tüm tarafların katılımıyla imzalandı. 


ZAMANLAMAYA DİKKAT 

İmza töreninde konuşan Doğuş Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk, finansmanın zamanlamasına dikkat çekerek, dünyadaki konjonktür göz önüne alındığında finansmanın önemli bir başarıya işaret ettiğini söyledi.Yatırım kararlarını uzun vadeli bakış açısıyla hayata geçirdiklerini vurgulayan Şahenk, "Finansman anlaşması gerek ölçeği, gerek vadesi, gerekse konsorsiyum yapısı finans sektörünün gücünü ve ülkenin geleceğine inancı göstermesi açısından önemli. Bu imza töreni, küresel ekonomik ortamı dikkate aldığımızda Türk iş alemi ve finans sektörü olarak nereye geldiğimizi göstermesi açısından bir gurur vesilesi. Biz Türkiye'ye gönül vermiş yatırımcılarız. Memleketimize bugün, dünden daha fazla güveniyoruz. Yatırımlarımıza devam ediyoruz" diye konuştu. Bilgili Holding Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Bilgili de, Galataport’un İstanbul'un şu anki en büyük gayrimenkul projesi olduğunu belirterek, “Proje sadece İstanbul'un silüetini değil, tüm sosyal yaşantısını da değiştirecek” dedi.   


Türkiye'ye dair en ufak kaygımız yok 

Ziraat Bankası Genel Müdürü Hüseyin Aydın, “Türkiye'ye güvenen herkese biz de güveniyoruz” derken, İş Bankası Genel Müdürü Adnan Bali “Bu ülkemizin geleceğine dair kaygımızın olmadığını göstergesi” dedi. Yapı Kredi Genel Müdürü Faik Açıkalın zorlukların, yatırımcılarla bankaları kenetlediğine dikkat çekti. Finansbank Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Aras projenin turizme yapacağı katkıya değinirken, TSKB Genel Müdürü Suat İnce projedeki yatırımların heyecan verici olduğunu aktardı. 

Garanti Bankası Genel Müdürü Ali Fuat Erbil ise "Memleketin ülkemizin önemli yatırımlara ihtiyacı var" diye konuştu. 


Turizm gelirine 5 milyar lira katkı 

Doğuş Grubu CEO'su Akhan ise 2018'in son çeyreğinde tamamlanması planlanan projenin sadece Türkiye'nin ekonomisine değil, turizmine de önemli katkılar sağlayacağını belirterek, Galataport'un yılda 3 milyon kruvaziyer yolcu olmak üzere 7 milyon yabancı ziyaretçiyle, ülkenin turizm gelirlerine 5 milyar lira civarında katkı sağlayacağı öngörüsünü paylaştı.  


Hiç pişman değilim 

Yeme içme sektörüne girdiği için pişman olduğuna dair söylentiler sorulduğunda ise Şahenk, "Sektöre girmekten ötürü ne şahsen ben, ne de Doğuş Grubu pişman değil. Aksine dünyadaki çarpanlara bakıldığında bu sektörün çok daha büyümesi gerek. Belki de ilk bizim bu sektöre girişimizle bu sektörün bir iş olduğu görüldü. Her zaman bir işi ilk yapan kritiği yer, sonra ne kadar haklı olduğu ortaya çıkar. Biz Türk mutfağını yurt dışına açmaya çaışıyoruz” diye konuştu. 


Peninsula Karaköy'e geliyor

Şahenk projeye dair bir diğer önemli noktanın da Peninsula markasının Türkiye pazarına girmesi olduğuna dikkat çekerek, “Hong Kong kökenli The Peninsula Hotels Grubu ile Karaköy tarafındaki tarihi binalar için anlaşma yaptık. Sadece işletme değil, yüzde 50 hissedar olarak da otel projemizde yer alacaklar. Projeye 500 milyon liralık yabancı yatırım söz konusu” dedi. 


Sahil hattı halka açılıyor 

Galataport’la birlikte 250 yıldan beri halkın kullanımına kapalı olan deniz kenarının 1,2 kilometre boyunca halka açılacağını vurgulayan Akhan, “Dünyada ilk olacak ve yer altına yapılacak terminal binasıyla kruvaziyer yolcu sayısında 2014'e göre yüzde 70 artış bekliyoruz" dedi. 


Kimin, ne kadar payı var?

Sağlanan finansmanda, korsorsiyumda yer alan bankalar ve dağılımı, Yapı Kredi 275 milyon euro, Garanti Bankası 255 milyon euro, İş Bankası 150 milyon euro, Ziraat Bankası 130 milyon euro, TSKB, 110 milyon euro, Finansbank 100 milyon euro şeklinde oluştu.


Akşam 




Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



İstanbul'un turizm için en önemli lokasyonlarından biri olan Karaköy-Tophane arasında geliştirilecek Galataport Projesi, yerli bankaların sağladığı finansman ile tamamlanacak. 6 yerli bankanın sağlayacağı 1 milyar 20 milyon avroluk finansman detaylarının paylaşıldığı toplantı dün İstanbul'da yapıldı. Doğuş Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk ev sahipliğinde yapılan toplantıya diğer ortak Bilgili Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Bilgili ile projeye finansman sağlayan Ziraat Bankası, İş Bankası, Yapı Kredi Bankası, Garanti Bankası, Finansbank ve SKB'nın Genel Müdürleri ile Doğuş Grubu CEO'su Hüsnü Akhan katıldı.


14 YIL VADELİ OLACAK

Yüzde 81'i Doğuş Holding, yüzde 19'u BLG Gayrimenkul Yatırımları ve Ticaret AŞ ortaklığında hayata geçirilen projeye altı yerli bankanın oluşturduğu konsorsiyum 1 milyar 20 milyon avro tutarında finansman sağladı. Dün imzaları atılan finansman, 3,5 yılı ana para geri ödemesiz yatırım dönemi olmak üzere toplam 14 yıl vadeli olacak. Doğuş Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk, projenin Türkiye için çok önemli olduğunu belirterek, bittiğinde Türkiye'ye büyük değer katacağını söyledi. Şahenk, şunları kaydetti: “Gerek finansmanın ölçeği, vadesi, gerek konsorsiyumun yapısı olarak, özel sektör olarak bizlerin ve finans sektörümüzün gücünü ve ülkemizin geleceğine inancını göstermesi bakımından çok önemli. Dolayısıyla bugünkü imza töreni, mevcut küresel ekonomik ortamı dikkate aldığımızda Türk iş alemi ve Türk finans sektörü olarak nereden nereye geldiğimizi göstermesi açısından bir gurur vesilesi. İstanbulumuz uluslararası kruvaziyer turizminde hak ettiği küresel konuma yükselecek. Galataport yaklaşık 500 milyon lira tutarında bir doğrudan yabancı yatırıma da vesile olacak.”


GELECEK KAYGIMIZ YOK

Ziraat Bankası Genel Müdürü ve TBB Başkanı Hüseyin Aydın, konuşmasına ülkeye güvenenlere güvenmeye devam edeceklerinin altını çizdi. İstanbul'a ve Türkiye'ye yatırım yapan, güvenen herkese güvendiklerini belirten Aydın, “Böyle bir projede bulunduğumuzdan dolayı Ziraat olarak ciddi mutluluk taşıyoruz” dedi. İş Bankası Genel Müdürü Adnan Bali de, Türkiye'nin geleceğine ilişkin en ufak bir kaygı olamdığını aktardı.


Ülkemize güveniyoruz

İmzaların atılmasının ardından Ferit Şahenk bundan sonraki yurt dışı yatırımlarına ilişkin, “Bildiğiniz gibi ağırlıklı yatırımlarımız Hırvatistan ve Yunanistan'da. Oradaki yatırımlarımızı bitirmeye gayret edeceğiz. Bir iki tane otel projemiz var. Ama esas ağırlığımız Türkiye. Şu an Türkiye'de birkaç proje üzerinde çalışıyoruz. Bizler işin özünde Türkiye'ye gönül vermiş yatırımcılarız, bizler bu memleketin insanlarıyız. Memleketimize bugün, dünden daha fazla inanıyor ve güveniyoruz. Doğuş ve Bilgili Grubu olarak memleketimize ve geleceğimize inanıyoruz” dedi.


Sektörden pişman değilim

Yeme içme sektöründe yaşanan sorunlardan dolayı hizmet sektöre girdiği için pişmanlık yaşayıp yaşamadığı sorulan Ferit Şahenk, şunları söyledi: “Sektöre girmekten ötürü ne şahsen ben, ne de Doğuş Grubu pişman değil. Tam tersine dünyadaki çarpanlara bakıldığında bu sektörün çok daha büyümesi, gelişmesi gerekiyor. Belki de ilk bizim bu sektöre girişimizle bu sektörün bir iş olduğu, bir sektör olduğu görüldü. Her zaman bir işi ilk yapan kritiği yer, normaldir. Sonra ne kadar haklı olduğu ortaya çıkar, bu da normaldir. Biz dünyada birçok ortağımızla birlikte bu işi büyütmeye çalışıyoruz. Markalarımızla bir şeyler yapmaya çalışıyoruz, pişman değiliz. Türkiye büyüyor, gelişiyor, yeme içme sektörü de bu anlamda gelişecektir.”


EN BÜYÜK FİNANSÖR YAPI KREDİ BANKASI

Yapı Kredi Bankası Genel Müdürü Faik Açıkalın, projenin İstanbul'a çok büyük değer katacağına dikkati çekti. Açıkalın, en büyük finansör olarak projede yer aldıklarını belirtti. Korsorsiyumda yer alan bankalardan Yapı Kredi Bankası 275 milyon avro, Garanti Bankası 255 milyon avro, İş Bankası 150 milyon avro, Ziraat Bankası 130 milyon avro, TSKB, 110 milyon avro, Finansbank 100 milyon avro kredi sağladı.



Yeni Şafak


Haber Star'da şu şekilde yer aldı


Üçüncü ve 3. Havalimanı gibi dev projelere finansman sağlayan Türkiye’nin yerli bankaları, Galataport Projesi’nde de sahnedeydi. Toplamda 4.5 milyar liraya mal olacak projeye, Ziraat Bankası, İş Bankası, Yapı Kredi, Garanti Bankası, Finansbank ve Türkiye Sınai Kalkınma Bankası’nın (TSKB) oluşturduğu konsorsiyum 1 milyar 20 milyon Euro’luk finansman sağlandı. Galataport proje finansmanı, 3.5 yılı ana para geri ödemesiz yatırım dönemi olmak üzere toplam 14 yıl vadeli olacak şekilde imzalandı. Projenin finansman törene Doğuş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk, Bilgili Holding Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Bilgili ve finansman sağlayan bankaların üst yöneticileri katıldı. Yılda 7 milyon yabancı turist çekmesi planlanan Galataport, 2018 sonunda açılacak.


TEREDDÜTÜMÜZ OLMADI

Doğuş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk, Türkiye’nin geçtiği bu zorlu süreçte, yatırım konusunda hiç tereddüt etmediklerini belirterek “Biz Türkiye’ye gönül vermiş yatırımcılarız. Bu memleketin insanlarıyız. Yaşanan darbe sürecinde yatırımlarımızla ilgili hiç tereddüdümüz olmadı. Ülkemize bugün dünden daha çok inanıyoruz” dedi. Bankalar Birliği Başkanı Hüseyin Aydın ise yaptığı açıklamada “Biz ülkeye güvenenlere, güvenmeye devam ediyoruz” dedi. İş Bankası Genel Müdürü Adnan Bali ise “Proje turizm getirisi açısından Türkiye’ye çok şey katacaktır” diye konuştu. Serdar Bilgili de, “Bizlere inanan konsorsiyum üyesi bankalara teşekkür ederiz” açıklamasında bulundu. 


5 MİLYAR LİRA GELİR

Projenin sadece Türkiye’nin ekonomisine önemli katkılar sağlayacağını belirten Doğuş Holding CEO’su Hüsnü Akhan, Galataport’un yılda 3 milyon kruvaziyer yolcu olmak üzere 7 milyon yabancı ziyaretçiyle, turizm gelirlerine 5 milyar lira civarında katkı sağlayacağı söyledi. Akhan, “Yılda 25 milyon da yerli ziyaretçi gelecek, bölgeyi halkın kullanımına açacağız” diye konuştu.


9 BİN KİŞİYE İSTİHDAM

Projenin inşaatı süresince 5 bin kişiye, tamamlandığında 4 bin 500 kişiye istihdam yaratılacağını belirten Akhan, konuşmasına şöyle devam etti: “Tamamlandığı zaman Galataport’un Karaköy’ün gerek tarihi gerekse mimari yapısına uygun bir liman olması en öncelikli hedefimiz. 250 yıldan beri halkın kullanımına kapalı olan rıhtım ve deniz kenarı 1.2 kilometre boyunca halka açılacak ve sahil şeridi bir yürüyüş yolu haline getirilecek.”


HONG KONG’LU PENİNSULA KARAKÖY’E GELİYOR

Yaklaşık 150 yıllık geçmişiyle, dünyanın önde gelen lüks otel zincirlerinden biri olan The Peninsula Hotels ile yapılan anlaşmaya da değinen Akhan “Galataport’ta çok önemli bir yabancı sermaye yatırımını hayata geçiriyoruz. The Peninsula Hotels ile Karaköy tarafındaki tarihi binalar için anlaşma yaptık. Bu ortaklık kapsamında 300 milyon Euro’luk bir yatırım yapacaklar” dedi.


Star


Haber Milliyet'te şöyle yer aldı



Galataport projesi için 6 Türk bankası 1 milyar euro’luk finansmana imza attı. Ferit Şahenk, İstanbul’un sembolü olacak proje için atılan imzanın zamanlamasına dikkat çekerek, Türkiye’nin geleceğine duyulan güveni vurguladı.


İstanbul’da Karaköy ve Tophane’yi birbirine bağlayan bölgede yer alan Galataport projesi için 1 milyar 20 milyon euro’luk finansman sağlandı. Ziraat Bankası, Garanti Bankası, Yapı Kredi, İş Bankası, TSKB ve Finansbank’ın oluşturduğu konsorsiyumla imzalanan anlaşması sonrasında, proje 2018’in son çeyreğinde tamamlanacak. 


Yüzde 81’i Doğuş, kalanı Bilgili ortaklığıyla yapılacak projeyle ilgili konuşan doğuş grubunun Başkanı Ferit Şahenk, ‘eşsiz İstanbul’un simgesel projesi olacak’ dediği Galataport’un finansmanının Türkiye’nin gücüne inancın en önemli göstergesi olduğunu söyledi. Şahenk, “Finansmanın 6 Türk bankası tarafından sağlanması çok önemli. Ölçek, 14 yıllık vade bizlerin ve finans sektörünün gücü bakımından önemli. Memleketimize bugün, dünden daha çok güveniyoruz” dedi.


5 bin kişilik istihdam


Galataport’un Karaköy’ün tarihi ve mimari yapısına uygun olacağını belirten Şahenk, projedeki iki hedefini de açıkladı: “İlk olarak 200 yıldır İstanbul halkının erişimine kapalı olan rıhtım ve deniz kenarı 1.2 kilometre boyunca halka açılacak ve sahil şeridi bir yürüyüş yolu haline getirilecek. İkinci olarak kruvaziyer turizminde İstanbul hak ettiği yere yükselecek.” Bilgili Holding’in Başkanı Serdar Bilgili ise, projenin İstanbul’un tüm sosyal yaşantısını değiştireceğini söyledi.   


Finansman, 3,5 yıl anapara geri ödemesiz yatırım dönemi olmak üzere toplam 14 yıl vadeli olarak imzalandı. Toplam 4.5 milyar liralık yatırım planlanan Galataport’un, proje aşamasında 5 bin, proje tamamlanıp hayata geçtiğinde ise 4.500 kişiye istihdam sağlaması öngörülüyor. Finansman yapısı, Yapı Kredi 275 milyon euro, Garanti Bankası 255 milyon euro, İş Bankası 150 milyon euro, Ziraat Bankası 130 milyon euro, TSKB 110 milyon euro, Finansbank 100 milyon euro şeklinde oluştu.


Doğuş Grubu CEO’su Hüsnü Akhan, Galataport’un yılda 3 milyon kruvaziyer yolcu olmak üzere 7 milyon yabancı ziyaretçiyle, ülkenin turizm gelirlerine 5 milyar lira civarında katkı sağlayacağı öngörüsünde bulundu. 


30 bin metrekare ‘yeşil alan’ olacak


- 200 adet yeme-içme ve mağaza noktası olacak.

- Kiralanabilir alanın büyüklüğü 45 bin metrekare.

- Ofis alanları 40 bin metrekare.

- Proje toplam 112 bin metrekarelik planlama alanına sahip.

- 1.200 metre uzunluğunda bir rıhtım kurulacak.

- Projede 30 bin metrekarelik bölüm yeşil alana ayrılacak.

- Kamuoyunda “Galataport” olarak bilinen Salı Pazarı Kurvaziyer Limanı Projesi, Karaköy Rıhtımı’ndan Mimar Sinan Üniversitesi fındıklı Kampüsü’ne kadar uzanan 1.2 kilometrelik sahil şeridini, 112 bin 147 metrekarelik alanı kapsıyor. 

- Bu alandaki tüm binaların turistik ve ticari amaçlarla onarılması ya da yıkılarak yeni binalara yer açılması amaçlanıyor. 

- Doğuş Grubu ihaleyi 702 milyon dolara tek başına almıştı. Ardından Bilgili grubu ile ortaklığa gidilmişti.


Ünlü, The Peninsula Türkiye yolcusu


Hong Kong kökenli The Peninsula Hotels Grubu ile projede, Karaköy tarafındaki tarihi binalar için bir anlaşma yapıldı. Bu ortaklık kapsamında sadece işletme değil aynı zamanda Salıpazarı Liman İşletmeciliği ile birlikte 500 milyon liralık bir yatırım yapacaklar. Böylece doğrudan yabancı yatırım da söz konusu olacak.


Yapı Kredi Bankası Genel Müdürü Faik Açıkalın 

En büyük finansör olarak yer almaktan büyük bir mutluluk duyuyoruz. Bizler Türkiye’nin parlak ve güçlü geleceğine yürekten inanıyoruz.


Finansbank Yönetim Kurulu Bşk. Ömer Aras

Olağanüstü dönemde bu olağanüstü projeyi finanse etmekten banka olarak gurur duyuyoruz. İstanbul’da böyle bir yerin ikincisi yok.


Ziraat Bankası Genel Müdürü Hüseyin Aydın 

Biz ülkeye güvenenlere güvenmeye devam ediyoruz. Türk bankacılık sektörü çok önemli sınavları başarıyla veriyor. Vermeye devam edecek.   


İş Bankası Genel Müdürü Adnan Bali

Gerek turizm, gerekse sosyal doku açısından Galataport çok önemli bir proje. Daha da önemlisi zamanlaması. Bu dönemin sembol işi olacak.


Garanti Bankası Genel Müdürü Ali Fuat Erbil

İlk günden elini taşın altına koyan her zaman yerli bankalar olur. Biz de Türk bankaları olarak projelere destek olmaya devam edeceğiz.


TSKB Genel Müdürü Suat İnce

Projede bulunmaktan onur duyuyoruz. Bulunduğu bölgeye yapılacak yatırımları hayal edince ayrı bir heyecan duydum.  

 


Milliyet