Galataport'ta sona gelindi!
Galataport sona yaklaşılıyor. Proje kapsamında inşa edilen binalar şekillenmeye başladı. Projenin 2020 yılı sonunda tam kapasiteyle hizmete gireceği açıklandı...
Halk arasında Galataport adıyla bilinen Salıpazarı Kruvaziyer limanı projesinde sona geliniyor. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy'un geçtiğimiz aylarda incelemelerde bulunarak 2020 yılı sonunda tam kapasiteyle hizmete gireceğini açıkladığı projede yapılan binalar şekillenmeye başladı.
2016 YILINDAN BU YANA ÇALIŞMALAR SÜRÜYOR
Sabah Gazetesi'nde yer alan habere göre; Salıpazarı Kruvaziyer Limanı projesinde, Karaköy Rıhtımı’ndan Mimar Sinan Üniversitesi Fındıklı Kampüsü’ne kadar uzanan 1.2 kilometrelik sahil şeridinde çalışmalar 2016 yılı sonunda başlamıştı. Önce limanın Karaköy bölgesinde bulunan tek ve iki katlı yolcu kabul ve pasaport işlemlerinin yapıldığı eski binalar ve antrepoların yıkım işi tamamlanmıştı. Son olarak proje alanında yer alan İstanbul Modern Sanat Müzesi'nin bulunduğu binanın yıkılmasıyla yapım çalışmalarına hızlanmıştı. İnşaatın 24 aralıksız devam ettiği proje alanında incelemelerde bulunan Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, limanın 2020 yılı sonunda tam kapasiteli olarak hizmete alınmasının planlandığını açıklamıştı.
İnşa çalışmalarının tam gaz devam ettiği proje alanında yıkılan binaların yerine yenileri yükselmeye başladı. Havadan görüntülenen proje alanında binaların deniz altında kalan temellerinin dev çelik borularla desteklendiği görülüyor. Projenin alanında her yerde inşaat işçilerinin ve iş makinelerinin hummalı bir şekilde çalıştığı görülüyor.
DEV YOLCU GEMİLERİNİ AĞIRLAMASI PLANLANIYOR
Galataport projesi tamamlandığında terminal binası eskisinin iki katı büyüklüğünde olacak. Terminalin bir bölümü yer altına alınacak. Proje tamamlandığında İstanbul limanına 6 binden daha fazla yolcu kapasiteli dev yolcu gemileri yanaşabilecek. Projeyle Tophane Meydanı'nın İstanbul’un en büyük meydanlarından biri olması da planlanıyor.
YAPAN FİRMA 30 YIL İŞLETECEK
Karaköy’de Türkiye Denizcilik İşletmeleri’ne ait liman sahasının yenilenmesi projesi Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanlığı döneminde ortaya çıktı. Proje alanın özelleştirme kararı ilk defa 2002'de alındı. 2005'te yapılan ihalede en yüksek fiyat Sami Ofer’in ortak olduğu Royal Carribean Cruises konsorsiyumundan geldi. Ancak Danıştay’ın imar planına olur vermemesi sonucunda ihale iptal edildi. Bölgedeki imar değişiklikleri ve kullanım hakkının 30 yıl olarak belirlenmesinin ardından 2013 yılında yapılan yeni ihaleyi 702 milyon dolarla Doğuş Holding kazandı.