Galatasaray TT Arena Stadı'nın çatısı lodosta otoyola uçabilir!
Almanyada deprem olmadığı için orada hazırlanan proje buraya uyarlandı. Ama 46 bin m2lik çatı hesap edilmemiş. 500 bin tonluk dolgu üzerindeki stadın oturması için 2 ila 10 yıl geçmeli
G.Saray, Arenanın çatısını 19 ay içinde monte etmek zorunda ama stadın teknik danışmanı uyarıyor...
Bu sürede kapak takılamaz. Ayrıca rüzgr tüneli deneyi yapılmalı. Lodosta, karayelde 46 bin m2lik çatı otoyola uçabilir
G.SARAY ile Gençlik Spor Genel Müdürlüğü arasında imzalanan protokole göre sarı-kırmızılıların 49 yıllığına kullanım hakkını aldığı TT Arenanın açılır kapanır çatısını 2 sene içinde yapması gerekiyor. Protokol 29 Nisan 2011de imzalanırken, kulübün Arenanın çatısını tamamlamak için önünde 19 ay bulunuyor. Bu sürede yapılamazsa sarı-kırmızılılar 160 milyon Euroya mal olan stadın maliyetinin yarısı kadar ceza ödemek durumunda kalacak. Ancak bu konuda henüz bir çalışma başlatılmazken, başlatılsa bile çatının 2 yıllık süre içinde monte edilmesi mümkün değil. Sebebini ise TT Arenanın inşaatını gerçekleştiren Varvap-Uzunlar ortak girişiminin teknik danışmanlığını yapan, Erişkon Mühendislik Şirketinin sahibi Akın Erişkon VATANa açıkladı. Bakın 38 yıllık İTÜ İnşaat Mühendisliği görevi yapan, Dr.Yük.Müh. Erişkon ne diyor:
PROJE Almanyada hazırlandı. Almanyada deprem olmadığı için proje Türkiyedeki şartlara göre elden geçirildi. 46 bin m2lik çatının kapanmış olarak hesabı yapılmamış. Ayrıca stadın bulunduğu bölge 3 vadiden oluşuyordu. Üzerine kazıklar çakılıp dolduruldu. Üzerine 500 bin ton yük getirildi.
VİNÇLER NEREYE GİRECEK
KAZIKLARIN 500 bin tonluk yükü alması için zaman gerekir. 500 bin tonun üzerine 2 bin 500 tonluk kapak binecek. Oturması bitmeden kimse üzerine kapak falan yapamaz. Bu süre de 2 ila 10 yıl arasındadır. Büyük oturma için gerekli olan zaman en az 2 yıldır.
STADIN üstü kapatıldığı zaman rüzgr tüneli deneylerine de ihtiyaç var. Bu Almanya ve Kanadada yapılıyor. Almanyada yapılan projede bu rüzgr durumu iyi incelenmemiş. Alttan kaldırma hesapları yapılmalı, Seyrantepede bir lodosta, bir karayelde stadın üstünü kapattğında rüzgr 46 bin m2lik çatıyı alır otoyola koyar. Bunu Işın Çelebiye, Adnan Polata da anlattım.
AYRICA her biri 1250 tondan 2 bin 500 tonluk kapak sağa sola ne kadar hızla hareket edecek. Altta korkunç yapı var. Süper kolonlar 4 noktadan oturuyor. Yaparsak büyük riske giriyoruz. Raylar birbirinden farklı oturma yaparsa ya kapak sıkışır ya da kenara kayar. 1250 tonluk kapak nereye düşecek.
BİZ DE HAPİSTE OLURDUK
DİYELİM ki kapaklar takılacak. Çimlere korkunç bir para harcandı. Futbol oynanan sahaya vinç sokamazsınız. Hadi yandan, otoyol tarafından yaptık. Kuzey tarafında vinç koyacak yer yok.
BEN 67 yaşında 43 yıllık bir mühendis olarak bunu anlatırken tüylerim diken diken oluyor. Sorumluluğum da var. Kapak kaymış olsa biz de inşaat müdürü ile Veli Göçer gibi içeri girerdik.
Sayın Çelebi inşaatta NEREDE YATMIŞ
AKIN Erişkon, G.Sarayın eski 2. başkanı Işın Çelebinin statla ilgili açıklamalarıyla ilgili ise şunları söyledi: Eski bir bakanın ben şantiyede yattım demesi hata. Amacım Işın Beyi kötülemek değil. Bir inşaatta işçi kalır, bakan kalmaz. Orada misafirhane yok. Şantiye şefi bile yatmamıştır.
ANCAK geceleyin teftiş olmuştur. Onu da sayın Başbakan Recep Tayyip Erdoğan teftiş etmiştir. O inşaata gönülden yardım etmiştir. F.Bahçelidir ama G.Saraya çok büyük iyilik yapmıştır.
Stadın oturması gerektiğini sayın Bayraktar da biliyor
EMEKLİ öğretim görevlisi olan Dr.Yük.Müh. Akın Erişkon, G.Saray ile GSGM arasında imzalanan protokolde açılır kapanır çatının 24 ay içinde yapılması gerektiği ile ilgili bir madde bulunduğunun hatırlatılması üzerine ise Devlet protokole koydu ancak stadın oturması gerektiğini sayın bakan (Erdoğan Bayraktar) TOKİ Genel Müdürü iken de biliyordu. Her mühendis gibi sayın bakan da biliyor değerlerdirmesinde bulundu.
Vatan/GÖKMEN ÖZDEMİR