Galleria Ataköy, 15 milyon dolar ile tamamen yenilendi!
Dati Yatırım Holding Yürütme Kurulu Başkanı Gökhan Kıran, 15 milyon dolar yatırım yapıp günün koşullarına uygun olarak Galleriayı tamamen "tazelediklerini" belirtti
Türkiyenin "ilk" alışveriş merkezi Galleria, iç mekan yenilemesinden
sonra hem marka karmasını değiştirdi hem de yeni dış mekanları hizmete açtı.
Gallerianın, yenilenme projesinin üç aşamasını da tamamlanması dolayısıyla,
bünyesinde Ataköy Marina, Ataköy Marina Hotel, Galleria ve Sheraton İstanbul
Ataköy Hoteli barındıran Dati Yatırım Holdingin Yürütme Kurulu Başkanı Gökhan
Kıran, Galleria Genel Müdürü Hasan Ardıç ve Tabanlıoğlu Mimarlık ortaklarından
Mimar Melkan Tabanlıoğlunun katılımıyla basın toplantısı düzenlendi.
Dati Yatırım Holding Yürütme Kurulu Başkanı Kıran, holding olarak
vizyonlarının misafirlere "en iyi" ve "en yeni" hizmeti sunmak olduğunu, bu
amaçla Sheraton İstanbul Ataköy Hotel ve Gallerianın yatırımlarla yenilendiğini
hatırlattı. Kıran, "Alışveriş merkezlerinin sosyalleşmede önemli bir role sahip
olduğunu biliyoruz. Bölge halkının daha yeni ve modern bir mekanda alışveriş
yapmaya layık olduğunu düşünüyoruz. Bu nedenle toplam 15 milyon dolar yatırım
yapıp günün koşullarına uygun olarak Galleriayı tamamen tazeledik" diye konuştu.
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Kıran, yenilenmeden dolayı
kendilerinin kira artış talepleri olmadığını belirterek, "İnanıyoruz ki
kiracılarımızın gelirleri artınca bizim de gelirlerimiz artacak" diye konuştu.
-ATAKÖY MARİNA-
Açılan dış mekanların daha önce açık otopark alanı olduğunu anımsatan
Kıran, Ataköy Marina Park Projesinin de hemen hemen Galleria ile aynı tarihlerde
başladığını hatırlatarak, şunları söyledi:
"Oradaki süreç Galleriadan biraz daha farklı olduğu için biraz daha
uzun sürdü. O da tamamlanma aşamasına geldi. Projemiz, inşallah temmuz ayı
içerisinde kısmen, eylül ayı içerisinde de tamamen devreye girmiş olacak. Her
kesime hitap eden çok güzel bir yaşam alanı inşa edildi. Orada 100e yakın yer,
dükkan olacak. Projenin yatırım bütçesi 16 milyon dolardı. 16-18 milyon dolar
arasında tamamlanacağını tahmin ediyoruz."
Galleria Genel Müdürü Hasan Ardıç da müşteri ve ziyaretçilerin
taleplerine göre yenileme çalışmalarına başladıklarını ifade ederek, "Geçen yıl
1988 yılından bu yana ilk kez iç yenileme ile işe başladık. Gallerianın
tavanından tabanına, elektrik sistemlerinden mekanik düzeneklerine,
aydınlatmasından sütunlarına, camlarından korkuluklarına kadar iç mekanı baştan
aşağı yeniledik. Bu yıl da yeni dış mekanlarımız ve marka karmamızla
misafirlerimizi karşılayacağız" dedi.
Ardıç, 2005teki özelleştirmenin ardından 70den fazla markanın
değişmesiyle Galleria marka karmasının yenilendiğini, son iki yılda ise ulusal ve
uluslararası birçok yeni markanın Gallerianın marka karmasına katıldığını
anlattı.
-"80E YAKIN MARKAYI DEĞİŞTİRDİK"-
Ardıç, Galleriayı günde ortalama 20-25 bin kişinin ziyaret ettiğini,
sadık müşteri kitlesinin Galleriaya haftada 2-3 kez ziyarette bulunduğunu ve
bunların toplam müşterilerin yüzde 38-40ına tekabül ettiğini bildirdi.
Yenilenmenin ciroya yansıması olacağını ifade eden Ardıç, "Yenilenme
kapsamında, kadın ve çocuk misafirlere daha fazla imkan sunacak yapılanmaya
gittik. 80e yakın markayı değiştirdik. Galleriaya, açık ve kapalı toplamda
eklenen alan 3 bin metrekare. Toplam kiralanabilir alan 44 bin 500 metrekareydi.
Buna 3 bin metrekare daha eklendi. Kullanmadığımız 10 bin metrakereye yakın
alanımız da var" dedi.
Ardıç, 2 bin 222 aracın aynı anda Galleriada park edilebildiğini de
bildirdi.
Tabanlıoğlu Mimarlık ortaklarından Mimar Melkan Tabanlıoğlu da
Gallerianın dış mekanlarını peyzajla, suyla ve ağaçla birleştirdiklerini
söyledi.
Verilen bilgiye göre, Gallerianın dış mekan çalışması da geçen yıl iç
mekanda olduğu gibi Tabanlıoğlu Mimarlık ile birlikte gerçekleştirildi.
AA