Genel

Galleria Ataköy, 15 milyon dolar ile tamamen yenilendi!

Dati Yatırım Holding Yürütme Kurulu Başkanı Gökhan Kıran, 15 milyon dolar yatırım yapıp günün koşullarına uygun olarak Galleriayı tamamen "tazelediklerini" belirtti

         Türkiyenin "ilk" alışveriş merkezi Galleria, iç mekan yenilemesinden
 sonra hem marka karmasını değiştirdi hem de yeni dış mekanları hizmete açtı.
 Gallerianın, yenilenme projesinin üç aşamasını da tamamlanması dolayısıyla,
 bünyesinde Ataköy Marina, Ataköy Marina Hotel, Galleria ve Sheraton İstanbul
 Ataköy Hoteli barındıran Dati Yatırım Holdingin Yürütme Kurulu Başkanı Gökhan
 Kıran, Galleria Genel Müdürü Hasan Ardıç ve Tabanlıoğlu Mimarlık ortaklarından
 Mimar Melkan Tabanlıoğlunun katılımıyla basın toplantısı düzenlendi.

         Dati Yatırım Holding Yürütme Kurulu Başkanı Kıran, holding olarak
 vizyonlarının misafirlere "en iyi" ve "en yeni" hizmeti sunmak olduğunu, bu
 amaçla Sheraton İstanbul Ataköy Hotel ve Gallerianın yatırımlarla yenilendiğini
 hatırlattı. Kıran, "Alışveriş merkezlerinin sosyalleşmede önemli bir role sahip
 olduğunu biliyoruz. Bölge halkının daha yeni ve modern bir mekanda alışveriş
 yapmaya layık olduğunu düşünüyoruz. Bu nedenle toplam 15 milyon dolar yatırım
 yapıp günün koşullarına uygun olarak Galleriayı tamamen tazeledik" diye konuştu.

         Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Kıran, yenilenmeden dolayı
 kendilerinin kira artış talepleri olmadığını belirterek, "İnanıyoruz ki
 kiracılarımızın gelirleri artınca bizim de gelirlerimiz artacak" diye konuştu.

         -ATAKÖY MARİNA-

         Açılan dış mekanların daha önce açık otopark alanı olduğunu anımsatan
 Kıran, Ataköy Marina Park Projesinin de hemen hemen Galleria ile aynı tarihlerde
 başladığını hatırlatarak, şunları söyledi:
         "Oradaki süreç Galleriadan biraz daha farklı olduğu için biraz daha
 uzun sürdü. O da tamamlanma aşamasına geldi. Projemiz, inşallah temmuz ayı
 içerisinde kısmen, eylül ayı içerisinde de tamamen devreye girmiş olacak. Her
 kesime hitap eden çok güzel bir yaşam alanı inşa edildi. Orada 100e yakın yer,
 dükkan olacak. Projenin yatırım bütçesi 16 milyon dolardı. 16-18 milyon dolar
 arasında tamamlanacağını tahmin ediyoruz."

         Galleria Genel Müdürü Hasan Ardıç da müşteri ve ziyaretçilerin
 taleplerine göre yenileme çalışmalarına başladıklarını ifade ederek, "Geçen yıl
 1988 yılından bu yana ilk kez iç yenileme ile işe başladık. Gallerianın
 tavanından tabanına, elektrik sistemlerinden mekanik düzeneklerine,
 aydınlatmasından sütunlarına, camlarından korkuluklarına kadar iç mekanı baştan
 aşağı yeniledik. Bu yıl da yeni dış mekanlarımız ve marka karmamızla
 misafirlerimizi karşılayacağız" dedi.

         Ardıç, 2005teki özelleştirmenin ardından 70den fazla markanın
 değişmesiyle Galleria marka karmasının yenilendiğini, son iki yılda ise ulusal ve
 uluslararası birçok yeni markanın Gallerianın marka karmasına katıldığını
 anlattı.

         -"80E YAKIN MARKAYI DEĞİŞTİRDİK"-

         Ardıç, Galleriayı günde ortalama 20-25 bin kişinin ziyaret ettiğini,
 sadık müşteri kitlesinin Galleriaya haftada 2-3 kez ziyarette bulunduğunu ve
 bunların toplam müşterilerin yüzde 38-40ına tekabül ettiğini bildirdi.

         Yenilenmenin ciroya yansıması olacağını ifade eden Ardıç, "Yenilenme
 kapsamında, kadın ve çocuk misafirlere daha fazla imkan sunacak yapılanmaya
 gittik. 80e yakın markayı değiştirdik. Galleriaya, açık ve kapalı toplamda
 eklenen alan 3 bin metrekare. Toplam kiralanabilir alan 44 bin 500 metrekareydi.
 Buna 3 bin metrekare daha eklendi. Kullanmadığımız 10 bin metrakereye yakın
 alanımız da var" dedi.

         Ardıç, 2 bin 222 aracın aynı anda Galleriada park edilebildiğini de
 bildirdi.

         Tabanlıoğlu Mimarlık ortaklarından Mimar Melkan Tabanlıoğlu da
 Gallerianın dış mekanlarını peyzajla, suyla ve ağaçla birleştirdiklerini
 söyledi.

         Verilen bilgiye göre, Gallerianın dış mekan çalışması da geçen yıl iç
 mekanda olduğu gibi Tabanlıoğlu Mimarlık ile birlikte gerçekleştirildi.
AA