Genel

Garanti BBVA kredi kartı harcama verilerini açıkladı!

Garanti BBVA Kurban Bayramı kredi kartı harcama verilerini açıkladı. İşte harcamalara ilişkin tüm detaylar...  

Garanti BBVA Ödeme Sistemleri (GÖSAŞ), Kurban Bayramı süresince bankanın kartları ile bankanın POS cihazlarından gerçekleştirilen işlemler üzerinden hazırladığı araştırma verilerini açıkladı. 

 

Geçen sene ve bu yıllarının bayram haftasını kapsayan araştırma, yıldan yıla alışverişlerin en çok hangi sektörlerde arttığına, tüketici ve şehir bazında değişimlere ilişkin veriler sunuyor.

İşte söz konusu rapora ilişkin merak edilen tüm detaylar...

6-12 Temmuz 2022 ile 25 Haziran-1 Temmuz 2023 tarihlerinin kıyaslandığı araştırmaya göre, mobilya ve dekorasyon sektörü 2022 yılına oranla harcamalarda yüzde 186’lık büyümeyle ilk sırada bulunuyor. Bunu yüzde 160’lık yükselişle kuyumcular izlerken, üçüncü sırada yüzde 153 yükselişle elektrik-elektronik eşya ile bilgisayar olarak gruplandıran sektör takip etti.

PEŞİN ÖDEMELERDE YÜZDE 76'LIK ARTIŞ!

Kurban Bayramı haftasında yapılan ödemelerin yüzde 67’si peşin olurken yüzde 33’ü taksitli şekilde yapıldı. Araştırmaya göre bayram süresince yapılan peşin ödemeler bir 2022 yılına oranla yüzde 76 yükseldi. Taksitli alışveriş verilerine bakıldığında ise yüzde 141’lik bir yükseliş olduğu gözlemlendi. Taksitli alışverişlerde en fazla artış yine mobilya ile dekorasyon sektöründe yüzde 236 oranla gerçekleşti.

 

TEMASSIZ İŞLEMLER TERCİH EDİLDİ!

Son zamanlarda yaygınlaşan kartla temassız ödeme tercihlerindeki yükseliş Kurban Bayramı döneminde de dikkat çekti. Temassız ödemelerde bir geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 115’lik bir büyüme yaşadı. Toplam kartlı harcama miktarının yüzde 26’sı ile toplam kartlı işlem sayısının yüzde 55’i, yaklaşık her iki işlemden biri, temassız işlem olarak yapıldı.

ONLİNE ALIŞVERİŞ ARTIYOR

E-ticaret piyasasındaki harcamalara bakıldığında, 2023 yılı Kurban Bayramı’nda geçen yıla oranla yüzde 126’lık bir yükseliş gözlemlendi. E-ticaretin toplam harcamalar içindeki payı ülke genelinde yüzde 31 düzeyine çıkarken, şehirler bazında en yüksek oran yüzde 47 ile İstanbul ilinde gerçekleşti. Öte yandan kadınlar e-ticaret harcamalarını yüzde 136, erkekler yüzde 122 artırdı.

GARANTİ BBVA NE İŞE YARAR?

Kurumsal, KOBİ, ödeme sistemleri, ticari, bireysel, özel ve yatırım bankacılığı dahil, bankacılık sektörünün tüm iş kollarında faaliyet gösteriyor. Aynı zamanda Garanti BBVA yurt içi ve yurt dışında kurduğu ortaklıklarıyla entegre finansal hizmetler de sunuyor.

Gayrimenkulü yatırım aracı olmaktan çıkarmanın yolu yüksel vergilendirme!

İstanbul'un yanı başında konut imarlı arsalar satılıyor! Belediye tarihi verdi! 

Pendik Belediyesi 3 taksitle konut imarlı arsa satacak! İstanbul'da arsa arayanlar hemen bakın!