Gayrimenkul bağış işlemi için tapu sicil müdürlüğünden istenen belgeler!
Gayrimenkul bağış işlemi için tapu sicil müdürlüğünden istenen belgeler. Bağışlanacak taşınmaz mala ait, varsa tapu senedi, yoksa taşınmaz malın ada ve parsel numarasını belirtir belge veya malikin sözlü beyanı...
BAĞIŞ İŞLEMİ İÇİN TAPU SİCİL MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN İSTENEN BELGELER (3)
1- Bağışlanacak taşınmaz mala ait, varsa tapu senedi, yoksa taşınmaz malın ada ve parsel numarasını belirtir belge veya malikin sözlü beyanı,
2- Bağışlayan ve bağışı kabul edenlerin, fotoğraflı nüfus cüzdanları, pasaportları veya avukat kimliği ile gerçek kişiler için T.C. Kimlik Numarası, tüzel kişiler için Vergi Numaraları,
3- Bağışlayanın bir, bağışı kabul edenin iki adet son altı ay içinde çekilmiş 6x4 cm. büyüklüğünde vesikalık fotoğrafları,
4- Akitte taraflardan biri veya ikisi vekil, vasi, kayyım ve kanuni temsilci tarafından temsil edilecek ise ayrıca temsile ilişkin belge,
5- Söz konusu taşınmaz mala ait ilgili belediyeden emlak beyan değerini gösteren belge.
Bağışlama talebi için yazılı başvuruya gerek yoktur. Yukarıda saydığımız belgelerle birlikte, Tapu Sicil Memurluğu'na sözlü olarak başvurmak yeterli olmaktadır.
İşlemin Mali Boyutu (4) 492 sayılı Harçlar Kanunu'na ekli (4) sayılı Tarife'nin (4) pozisyonu gereğince;
a- Bağışlanan taşınmaz malın ve mülkiyetten gayri ayni hakların genel beyan döneminde tespit edilen kayıtlı (emlak vergisi) değeri üzerinden (5) binde 59,4 oranında tapu harcı, bağışı kabul edenden, tahsil edilir.
b- Ayrıca taşınmaz malın varsa veraset ve intikal vergisi ile vakıf taviz bedeli ilişiği kestirilir.
c- Bağış işleminden sonra, veraset ve intikal vergisi yönünden Tapu Sicil Müdürlüğünce vergi dairesine duyuruda bulunulur.
d- Döner Sermaye İşletmesince belirlenen tarifeye göre ücret tahsil edilir.
Şükrü Kızılot/ Hürses Gazetesi