Gayrimenkul danışmanları için rakip analizi önerileri!
Emlak sektöründe çalışan kişiler, rakip analizini çok iyi yapabilmeli. Özellikle gayrimenkul danışmanları için uyarılarda bulunan Onur İrtem, fiyat performansının rakiplerle karşılaştırılmasının önemli olduğunu belirtti...
Gayrimenkul danışmanı Onur İrtem, gayrimenkul danışmanlarına rakip analizi ile ilgili bilgiler verdi.
Posta'da yer alan habere göre; emlak sektöründe çalışıyorsanız rakip analizini çok iyi yapabilmelisiniz diyen Onur İrtem, şöyle konuştu:
"Peki rakip analizi nasıl yapılır? Rakip analizi yapmanın ilk koşulu, her danışmanın bir uzmanlık bölgesinin ve uzmanlık alanının olmasıdır. Bu işin olmazsa olmazı budur. Çünkü rakip pazar analizi yapabilmek için, bölgede son 6 ayda hangi mülk satıldı, kim sattı ve kaça sattı, hangi mülk yanlış fiyattan dolayı hala rafta bekliyor, son 1 haftada markete hangi yeni ürünler girdi tüm bunları bilmelidir. Örneğin Kadıköy bir uzmanlık bölgesi olamaz çünkü çok büyük ve bu rakamların takibi imkânsız. Fakat Caddebostan bir uzmanlık bölgesi olabilir hatta bunu 3-4 sokak ile sınırlamak daha da doğru olur. Gayrimenkul danışmanı Onur İrtem’e göre bir bölgede ya da bir konuda akla gelen ilk danışmanolabilmek için uzmanlaşmak ve markalaşmak gerekir. Peki bu markalaşmayı ve uzmanlaşmayı sağlayan temel şartlar neler? Gayrimenkul danışmanı portföy oluştururken doğru ekspertiz yaparak, doğru satış rakamlarıyla alana giriş yapmalıdır. Eğer fiyatlar kıyaslandığında fiyat performansı anlamında ilk 5’e giremiyorsa muhtemel o danışman bu alandan para kazanamayacaktır."