Sektörel

Gayrimenkul karma proje ile gelişiyor!

Özellikle yabancı yatırımcıların tercihi olan karma projeleri üreten şirketler, hem yurt içi hem de yurt dışı tanıtım ofisleri kurarak satış sürecini tamamlıyor, yakın çevresindeki gelişim ve ilk çıkış fiyatı ile doğru orantılı olarak prim de yapıyor.


Konut, ofis, otel ve AVM'leri buluşturan karma projelerin sayısında artış yerli ve yabancı yatırımcıların ilgisine paralel artış var. Şehrin farklı semtlerinde yükselen bu projeler, kısa sürede yüksek prim yapması nedeniyle yerli olduğu kadaryabancı yatırımcıların da ilk tercihi.Konut, ofis ve ticari kullanım amaçlı fonksiyonları bir araya getiren karma projeler, inşaat yapan şirketlerin de ilgisini çekiyor. 

Özellikle yabancı yatırımcıların tercihi olan karma projeleri üreten şirketler, hem yurt içi hem de yurt dışı tanıtım ofisleri kurarak satış sürecini tamamlıyor, yakın çevresindeki gelişim ve ilk çıkış fiyatı ile doğru orantılı olarak prim de yapıyor. TSKB Gayrimenkul Değerleme Genel Müdür Yardımcısı Fatih Tosun, "Bu tarz projelerin ilgi görmeye başlamasındaki en önemli iki etkeni, farklı getiri vegayrimenkul seçeneklerini bir arada sunmak ve bir yaşam stilinin pazarlanması olarak görüyoruz" diyor. 


Tosun'un dikkat çeken şöyle;

Karma kullanım projelerinde arsanın büyüklüğü ve konumu önemlidir. 

Karma projelerin yer aldığı en önemli lokasyon Büyükdere Caddesi aksıdır. Akmerkez ile başlayan gelişim Metrocity ve Kanyon ile devam etti. 

Batışehir gibi 15 bin kişiyi banndırabilecek bir projenin yanısıra ISTWEST, Mail Of İstanbul, Zorlu Center, Vadistanbul gibi karma konseptli projelerin ne denli ilgi gördüğü satış rakamlarında kendini göstermektedir . 

Konut kullanımı yönüyle bakarsak; kentin kalbinde, hatta iş yerine yakın yaşamak isteyenler, A+ bir gelir grubuna hitap edecek şekilde lüks donanımlara sahip bir projenin içinde yaşama imkanına kavuşuyor. 

Ofis kullanımı yönüyle baktığımızda, en prestijli merkezi iş alanlannın bu tip projelerde yer aldığını görüyoruz. 

AVM yönüyle incelendiğinde hem kanna kullanım projesinde yer alan AVM'ler, iş yeri açanlar içindüzenli bir gelir kaynağı, kurumsal yatınmcılar içinse ileride satılabilecek önemli bir gelir kalemi olarak tavsiye ediliyor. 

Seyrantepe'de hayata geçirilen EroğluSkyland projesi ve Vadi istanbul projeleri buna en iyi örnek olarak sayılabilir. 

Kağıthane'de gerçekleştirilen Nef projeleri, hem ofis hem ticari hemde rezidans kullanımını aynı koşullarda sunuyor. 

FER Yapı'nın Premier Kampüs ve 1STWEST projeleri de hem lokasyon hem de ihtiyaç yönüyle değerli görülmektedir. 

Yabancı ya da yerli yatınmcının kanna bir projeden alım yaparken bakacağı öncelikli nokta, hiç kuşkusuz prim potansiyeli ve getirişidir. 

istanbul'da her bölgede yeni bir karma proje var İSTANBUL'daki karma projelerden bazıları şöyle: 

Eroğlu'nun Skyland Projesi, Seyrantepe'de ofis, konut, AVM ve otel alanlanndan oluşuyor. 

Anaş-Aydınlı-Keleşoğlu inşaatın yürüttüğü Vadistanbul, ofis alanı, 3 bin daire, otel ve AVM'den oluşuyor. 

Ağaoğlu'nun Maslak 1453 projesinde 4 bin 800 daire, 35 bin metrekare ofis alanı ve 70 bin metrekare kiralanabilir AVM alanı bulunuyor. 

5 farklı fonksiyondan oluşan karma projesi olan Zorlu Center, otel, AVM, ofis, rezidans, ve Performans Sanatları Merkezinden oluşuyor. 

Basın Ekspres Yolunda Torunlar GYO'nun gerçekleştirdiği Mail of istanbul, AVM, konut, ofis ve otel bloğundan oluşuyor. 

Ataşehir'de İstanbul Finans Merkezi projesi kapsamında GAP-VARYAP ortaklığında inşası devam eden Metropol İstanbul'da rezidans, ofis ve AVM alanı bulunuyor. 

Ege Group'un üstlendiği Batışehir projesinde otel de var, konut da...Ticari alanlar da bulunuyor home ofisler de... 


Yeni Akit Ek