Sektörel

Gayrimenkul pazarlamada yeni dönem: 6p stratejisi!

Buvan Yatırım Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Buvan, gayrimenkul pazarlama konusunda ‘6p’ stratejisini sektöre kazandırdı. İnovatif pazarlama başlıklı yeni strateji arazi, personel, fiyat, ürün, program ve tanıtım öğelerini bünyesinde barındırıyor.

Buvan Yatırım Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Buvan, gayrimenkul pazarlama konusunda ‘6p’ stratejisini sektöre kazandırdı. İnovatif pazarlama başlıklı yeni strateji arazi, personel, fiyat, ürün, program ve tanıtım öğelerini bünyesinde barındırıyor.


Türk gayrimenkul sektörüne ‘Busidence’ konseptini kazandıran Hakan Buvan, pazarlama konusunda yepyeni bir stratejiyi geliştirerek yenilikçilik felsefesini bir kez daha ispatlamış oldu. Buvan Yatırım Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Buvan, ‘İnovatif Pazarlamada 6p’ stratejisini açıkladı.


“ İnovasyon değişim ve gelişimdir”

Hakan Buvan, yeni stratejinin temellerini şu cümlelerle anlattı: Ana tema gayrimenkul proje pazarlamada 6 P üzerine kurulu. Dünyada kabul görmüş 4 P kuramı (Doğru Yer, Doğru Ürün, Doğru Fiyat, Doğru Tanıtım) Amerikalı Profesör MCARTY tarafından 60'lı yılların başında ortaya atılmış pazarlama karışımı kuramıdır. Müşteri odaklı pazarlama stratejilerinin gelişimiyle gelinen noktada 4 P ‘ye ilave olarak ‘Doğru Program’ (Müşteri İlişkileri yönetim Programı), Doğru Personel (İnsan Kaynakları Yönetimi) konularını ekledim ve ortaya güzel bir çalışma çıktı. Sürekli büyüyen bir sektörde pazarlama bel kemiği görevi görüyor. Yeni projeler, yeni pazarlama stratejilerini de beraberinde getiriyor. İnsanların tüketim alışkanlıkları değişkenlik gösteriyor, dünya çok hızlı değişiyor. İnşaat sektörü de bu değişimden nasibini alıyor.” 


Arazi seçimi olmazsa olmaz

6p’nin ilk maddesi arazi seçimi. Hakan Buvan’a göre doğru arazi seçimi başarılı bir proje pazarlamanın ilk adımı. Burada imar durumu, arazi fiyatı, bölgedeki satış fiyatları, toplu ulaşım ve sosyal hayat büyük önem arz ediyor. Ürün niteliğinin pazarlamada kritik öneme sahip olduğunu ifade eden Hakan Buvan, “ İkinci madde ürün. Burada konsept fikirler, kütlesel seçimler, ticari planlama ve satış ofisi tasarımı ön plana çıkan unsurlar” şeklinde konuştu.


Gerçekçi fiyat politikası

6p’nin üçüncü maddesi fiyat. Buvan Yatırım Yönetim Kurulu Başkanı, gerçekçi fiyat politikasının en büyük faktör olduğunun altını çizdi. Buvan, “ Gerçekçi fiyat politikası sizin başarı haritanızı belirler. Stratejik şerefiyelendirme, fiyat standardı, esnek ödeme modelleri ve doğru hesaplama projenin geleceğini belirler” dedi.


Dördüncü madde ‘Müşteri İlişkileri Yönetimi’. Hakan Buvan’ın inovatif pazarlamada 6p programında yer alan bu madde müşteri kayıtlarının arşivlenmesi, müşteri takibi, gayrimenkul stoklarının kontrolü, evrak yönetimi, ödeme planı oluşturma, yerli-yabancı satış kanallarının yönetimi ve raporlama öğelerini barındırıyor.


Mutlu çalışanlar, doğru tanıtım stratejisi

Gayrimenkul pazarlamada 6p stratejisinin son iki maddesini personel seçimi ve tanıtım oluşturuyor. Pazarlamada başarının ‘Mutlu Çalışan’dan geçtiğine dikkati çeken Hakan Buvan, “İnsan kaynakları birimi ve doğru personel seçimi çok önemli. Çalışanlarınızın motivasyonu sizi ancak bir yere taşıyabilir. Bu bir ekip işi. Eğitim ve performans değerlendirme bu işin olmazsa olmazları” dedi. 

Türkiye’de reklam hacminin 6 milyar 14 milyon TL olduğunu belirten Hakan Buvan, “ İnşaat sektörünün buradaki payı yüzde 7. Gayrimenkul pazarlamada doğru reklam bütçesi, doğru medya planlama stratejisi ve doğru PR ajansı seçimi satışları direkt etkileyen unsurlar” şeklinde konuştu.