Sektörel

Gayrimenkul pazarlamasında fırsatlar!

Yazın ortasında kredi faizlerinin ve inşaat maliyetlerin hızla yükseldiği bir dönemde “konut satın alma fırsatlarını” tüketicisine iyi pazarlayabilen/anlatabilen firmalar halen satış yapabilmekte. Diğer taraftan da “bu dönemde ev satın alma avantajlarını” iyi görebilen tüketicilerde kazanmaktadır...

Gayrimenkul sektöründe yaşanan hızlı gelişmeler, pazarlamaya dönük çabaların da gelişmesi ve artmasına yol açmaktadır. Emlak pazarlarında da, müşteri odaklı pazarlama çabaları giderek daha fazla egemen olmaktadır. 

Gayrimenkul pazarlamasında aktif rol oynayan pazarlama aracıları olan işletmeler de emlak pazarlamasında satış elemanının seçimi ve eğitimine daha fazla önem vermektedir. İşletmeler aynı zamanda, modern satış ve pazarlama taktiklerini öğrenme ve uygulama yönünde çaba göstermektedir. Özellikle artan rekabet ve teknolojik gelişmeler, işletmelerin daha dinamik, rekabetçi ve yenilikçi olmalarını gerekli kılmaktadır.

Konut satın alma fırsatlarını iyi pazarlayan firmalar satışlarına devam ediyor.

Günümüzde konut pazarlama ve satışında oyunu kurallarına göre oynayan doğru yerde doğru adımı atan firmalar satış gerçekleştirebilmekte. Birbirini taklit eden hedef kitlesine uygun olmayan strateji geliştiren ve reklam harcaması yapan markalar ne gerçek konut alıcınsa ulaşabilmekte nede hedefledikleri satışı yakalayabilmektedir. Gayrimenkul geliştiricileri arasında sektörde genel kanı satışların beklentinin altında kaldığı yönünde ancak tuik verilerine göre konut satışının halen devam ettiği gerçeğinden yola çıkarak sektörde konut alıcısını yoğun rekabet içerisinde etkin pazarlama ve satış kampanyaları ile yakalayabilen ve satış yapabilen inşaat firmaları bulunmaktadır.

Özellikle kredi faiz oranları ve inşaat maliyetlerinin hızla arttığı günümüzde oturum amacıyla konut satın almak için gerçek fırsatlar markalı proje geliştiricileri tarafından sunulmaktadır. Konut kredisi faiz oranları her ne kadar hızla yükselse de diğer taraftan konsept projelerde halen %1 in altında avantajlı kredi oranları tüketiciye sunulmaya devam ediyor. Firmalar hem indirim yaparak hem de banka faizlerini sübvanse ederek gerçek anlamada konut alıcısına fırsatlar sunuyor. 

Ancak bu noktada hayata geçirdikleri satış kampanyalarını müşterilerine doğru zamanda etkin ve inandırıcı pazarlama faaliyetleri ile duyurabilen projeler satışlarına devam etmektedir.

2. el piyasalarda ise 2006 yılında konut kredisi faiz oranlarının yine 1,90 seviyelerine çıktığı dönemleri hatırlar isek o günden bugüne kadar geçen süreçte 2012-2013 yıllarında faiz oranlarının 0,70 leri gördüğü zamanlarda oldu. Bu gerçekten yola çıkarak bugün yüksek orandan kredi kullanarak konut alımında önümüzdeki 1 yılı içinde muhtemel kredi faiz oranlarında kayda değer bir gerileme yaşandığında, refinansman ya da remortgage olarak ta adlandırabileceğimiz krediyi yeniden yapılandırma, daha önce kullanılan faiz oranlarından daha düşük faiz oranları ya da daha kolay ödeme imkanı ile kredi kullanarak kalan borcun ödenmesi imkanı ile borçlanma oranı azaltılabilir.

Son dönemde faiz oranlarının yükselmesi satış kampanyaların şiddetinin artmasına neden oldu. Aslında alıcı tarafında satın alma avantajları değişmedi detaylı araştırınca hatta geçmişten daha fazla fırsatlar ortaya çıktı. 

Gayrimenkul, yatırımcısına hem değer artış kazancı hem de kira getirisi özelliği ile son on yılda borsa ve mevduattan daha fazla gelir getirirken, altın ve dövizin ardından en çok kazandıran üçüncü yatırım aracı oldu. Bu gerçekten yola çıkarak gayrimenkulün orta vadede güvenilir bir liman olma özelliği hiçbir zaman değişmedi. 

Soner Keleş
Satış Çözümleri-Kurucu

www.satiscozumleri.com