Gayrimenkul pazarlamasında hedefi 12'den vurma stratejisi!
3 yılda 1700 konutun satışına imza atan Networks Grup’un Yönetim Kurulu Üyesi Behzat Şimşek, ciddi bütçelerin ayrıldığı gayrimenkul pazarlamasında hedefi 12’den vurmanın temel stratejilerini anlattı
Gayrimenkul sektöründe tüketicilere ulaşmak için kullanılması gereken pazarlama kanalları değişim halinde. Teknolojinin çok hızlı değişmesinin de etkisiyle tüketici davranışları da düzenli olarak incelenmesini gerektirecek kadar hızlı değişiyor.
Networks Grup Yönetim Kurulu Üyesi Behzat Şimşek, teknolojiyi en doğru şekilde kullanarak ve tüketici davranışlarını analiz ederek gayrimenkul pazarlamasında hedefe ulaşılabileceğini söyledi. Behzat Şimşek, ciddi bütçelerin ayrıldığı gayrimenkul pazarlamasında cep telefonu (mobil) ve internet (dijital) odaklı mecraların en doğru nasıl kullanılması gerektiğini anlattı.
Mobil Pazarlamada Dikkat Çeken MMS’lerle Farklılaşın
Nisan 2015 verilerine göre Türkiye’deki hanelerin %96,8’inde cep telefonu ya da akıllı telefon bulunmaktadır. Bütünleşik olarak yaşadığımız cep telefonları çalışma ortamında, evde, konserde ya da sporda yani aklımıza gelebilecek her yerde hayatımızın vazgeçilmez bir parçası… Ülkemizin özellikle genç nüfusunda akıllı telefon ve internet kullanımının yüksek olması bilindik bir durum. Bu durumu fırsata çevirmek de pazarlama ekiplerinin işi. Son 5 senedir mobil pazarlama çalışmaları, gayrimenkul sektöründe satışa yoğun olarak yansıyor. Üstelik hala mobil mecralar en uygun mecralar arasında. Mobil pazarlamada en yoğun kullanılan alternatif hala SMS, ancak dikkat çekici MMS’ler ve geliştirilen özel uygulamalar (aplikasyon) da gayrimenkul sektöründeki rakiplerinizden ayrılmanızı sağlayacaktır.
Ölçülebilir Dijital Kampanyalar Riski Azaltır
Ülkemizde internet kullanımı son 10 yılda yüzde 1.750 oranında artış göstermiştir. 2015 yılı TÜİK verilerine göre her 10 haneden 7’si internet kullanmaktadır. Gayrimenkul firmaları da dijital pazarlama araçlarını kullanarak doğru hedef kitleye ulaşabilirler.
Özellikle web sitesi, hedefli banner çalışmaları, remarketing, sosyal medya ve özel videolar ile doğru hedef kitleye günün her saatinde ulaşabilme imkanını yakalayabilmektedir. Dijital kanalların kullanımıyla, kampanyanızı anlık olarak ölçümleyebilirsiniz. Bu açıdan dijital ve mobil pazarlama özellikle yöneticilerin risklerini azaltacaktır. Kampanya süreci öncesinde mini hedef kitlesine yapılabilecek A/B testleri doğru adım atmanız konusunda destekçiniz olacaktır. Gayrimenkul sektöründe yoğun olarak kullanılan dijital mecralarda farklılaşmak önem arz etmektedir. Farklı kanallarda doğru zamanda müşterinin karşısında yer almak, marka algısına ciddi olumlu katkıda bulunacaktır.
Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Etkisi
Referansla satış, insanların satın alma kararlarında o kadar etkilidir ki olumlu ya da olumsuz %90 paya sahiptir. İnsanlar yaşadıkları deneyimleri anlatmayı ve paylaşmayı çok severler. Kişiler yaşanan olumsuz bir deneyimi çevresindeki 25, olumlu deneyimi ise 5 kişiyle paylaşmaktadır. Olumlu deneyimlerinin paylaşılması yani markanın gönüllü olarak tanıtımı yapacak kişilere sahip olmanız küçük pazarlama maliyeti ile ciddi oranda fayda sağlayabilmektedir. Tanımış bir otomotiv markasının “Dost Sürücü” kampanyası bu aracın en güzel örneklerinden biridir. Gayrimenkul sektöründe kolaylıkla uygulanabilecek ağızdan ağıza pazarlama kampanyaları ile firmalar ciddi satış imkanına sahip olabilecektir.
Doğrudan Pazarlama İçin Profesyonel Kadrolar
Günümüzde insanlar kollektif değil bireysel hareket etmektedir. İnternet kullanımı, sosyal medya, çalışma ortamları, yaşam tarzları ile birlikte bireyselleşme hızlı bir şekilde devam etmektedir. Tüketiciler artık kendilerini özel hissetme, her zaman ulaşabilme detaylı bilgiye sahip olma ve birebir ilgilenilme gibi istekleri olağan bulmaktadırlar. Bu görevi gayrimenkul sektöründe firmalarının iş ortakları olan yerli ve yabancı aracı kurumlar yerine getirmektedir. İnşaat firmalarının satışlarında aktif görev alan acenteler doğru yönetim, uzun süreli iş planları ile firmalara ciddi oranda katkı sağlayabilmektedir.
Geleneksel Pazarlama Dijital ile Desteklenmeli
Bu pazarlama yöntemi yerini hızlı bir şekilde yerini diğer pazarlama araçlarına bırakmaktadır. Bunun nedeni pahalı olması ve yeterli geri dönüşün sağlanamamasıdır. Ancak geleneksel medya inşaat firmalarının markalarının tanınmasında kilit bir role sahiptir. Örneğin çok pahalı bir mecra olmasına karşın televizyon reklamları ile firmalar Türkiye’nin her noktasına ulaşabilmektedir. Geleneksel kanallar dijital kanallar ile birlikte kullanıldığı zaman verimlilik elde edilmektedir.
Haber Karar Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı ;
TOKİ’nin Kayabaşı’nda inşa edilen 2 bin 512 sosyal konutunda yapım çalışmaları tüm hızıyla sürüyor. Beş etaptan oluşan proje tamamlandığında 85 bin metre karelik yeni bir yaşam alanı oluşacak.
Başbakanlık Toplu Konut İdaresi (TOKİ) Başkanı Ergün Turan, İstanbul Kayabaşı'nda mahalle konseptinde inşa edilen beş etaplık, 2 bin 512 konutluk projeyi denetledi. Turan, İstanbul'un en büyük konut alanı olan Başakşehir ilçesi Kayabaşı bölgesinde, yapılan 2 bin 512 konut hakkında bilgi aldı. Şantiyeleri, "Drone" görüntüleriyle de izleyen Turan, projelerin arazinin topoğrafyasına uyumunu kontrol etti.
KÜÇÜK ESNAFA DA YER VAR
Söz konusu proje kapsamında belediye hizmet binası, kültür merkezi, evlendirme dairesi ve ticaret merkezi binaları yapılıyor. İnşaat alanı 85 bin metrekare olan projede, 26 bin metrekare peyzaj alanı planlandı. Mahalle konseptinde, 5 etaptan oluşan proje tamamlandığında, küçük esnafın yer alacağı ticari birimleriyle yeni bir yaşam alanı oluşacak.
Karar