Gayrimenkul satışında yeni trendler!
Gayrimenkul İçin Strateji Platformu’nun (GİSP) düzenlediği, “Gayrimenkul Satışında Yeni Trendler” başlıklı yuvarlak masa toplantısı üyelerin, ‘GİSP Genç’ takımının ve gayrimenkul satış sektörününü oyuncularıyla gerçekleştirildi.
FYP Proje Geliştirme şirketinin kurucusu Füsun Yılmaz Phillipson ve Aremas Gayrimenkul Danışmanlık şirketinin kurucusu Vedat Arslan gayrimenkul satışında yeni trendlerin sektörü nasıl şekillendirdiği, satışa dayalı gelişen sektörün nereye evrildiği konularına dair öngörülerini katılımcılarla paylaştı.
Füsun Yılmaz Phillipson, gayrimenkul satışındaki başarının ilk adımını ‘hikayeyi doğru yazmak ve farklılaşabilmek’ olarak tanımladı. Teknolojiyi takip eden, dijital değişimi algılayabilen ve sosyal medyanın gücünü doğru kullanan projelerin farklılaşabileceğini vurgulayan Phillipson, kısa ve etkin videoların satışa ilginç katkılar yaptığını belirtti. SO-LO-MO (sosyal-yerel-mobil) yaklaşımıyla tüm yeniliklere dokunurken, dünyayı takip ederken, bulunduğumuz ülkenin gerçeklerinden kopmadan GLOKAL bir stratejiye sahip olmak gerektiğini anlattı. Gayrimenkul satışında sadece yöntemleri değil aynı zamanda ürünü de farklılaşmanın gereğini, alternatif gayrimenkul yatırımlarından (öğrenci yurtları, yaşlı bakım evleri, paylaşım ofisleri, serviced apartments, sağlık konseptleri, vs.) örnekler vererek vurguladı.
Vedat Arslan güncel tecrübelerinden yola çıkarak, sat-yap sistemindeki sıkışmayı aşmanın yöntemlerini anlattı: “Konut projeleri insanların değişen yaşam tarzlarına ve alışkanlıklarına göre tasarlandığı için, zaman içinde farklı trendler hakim olabilmektedir. Mesela, geçmiş yıllarda ulaşılabilir olması adına iyice küçülen konutlar yerine, yine ekonomik ama yaşanabilir olması adına nispeten biraz daha büyümüş konutlar almaya başlamıştır. Bunun yanında, artık hayatımızdan hemen hemen çıkmaya yüz tutmuş balkonlar da makul ölçülerde de olsa geri dönmeye başlamıştır. Benzer durum konutların satışı sürecinde de yaşanmaktadır. Mevcut müşterilerimiz artık çok daha önemli olmaya başladı. Onları bir e-mail veya sms datası olarak görmeyi bırakıp gerçek anlamda müşteri ilişkileri yönetimi yapmaya başlayan projeler, güven yaratarak satışta bir adım öne geçmeye başladılar. Kısacası; müşterisini önceden tanıyan, ona uygun özelliklere sahip projeyi hayata geçiren, doğru fiyat ve ödeme modellerine sahip projeler; doğru pazarlama stratejileri ve satış operasyonuna da sahip olduğunda durgun dönemlerde bile satış sorunu yaşamayacaklardır” dedi.
GİSP Başkanı Hakan Gümüş, gayrimenkul projelerinin tamamıyla satışa endeksli geliştirildiği dönemin geçtiğini, farklı finansman modellerine ihtiyacımız olduğunu vurguladı. Doğruyla yanlışın ayırt edildiği gayrimenkul satış sektörünün daha fazla güven oluşturacağı ve yabancı yatırımcıyı çekeceğini belirtti.