Sektörel

Gayrimenkul sektörünü domine ediyoruz!

Coldwell Banker yeni hedeflerinin 300 ofise 5000 danışmana ulaşmak olduğunu açıkladı. ERA'nın ise en büyük amacı 500 ofise 5 bin danışmana ulaşmak.

Coldwell Banker Türkiye, ERA Real Estate ve Kıbrıs Ülke Başkanı Gökhan Taş, yeni hedefleri hakkında konuştu. Bayim Olur Musun Dergisi'nde yer alan habere göre; Taş, Coldwell Banker'ın 300 ofise 5000 danışmana ulaşacağını açıkladı.

CB Türkiye-Kıbrıs Master Franchise'ını aldınız. Yakın bir tarihte ERA'nın Türkiye-Kıbrıs master franchise'ını da satın aldınız. Süreç nasıl gelişti?

Globalde Coldwell Banker'da, ERA'da gayrimenkul sektöründe dünya lideri olan Realogy çatısı altında faaliyet gösteren markalardır. Coldwell Banker'daTürkiye ve Kıbrıs 'ta yakaladığımız başarının ardından ve özelliklede müşterilerimize çok daha iyi hizmet verebilmek adına noktalarımızı, varlığımızı, hizmet verdiğimiz yerleri çeşitlendirmenin çok daha avantajlı olacağını gördük. Coldwell Banker uluslararası arenada çok güçlü bir marka. ERA'ya baktığınız zaman ise ERA'nın özellikle Avrupa'da çok çok güçlü olduğunu görmekteyiz. ERA markası Avrupa'nın 15'e yakın ülkede faaliyette yani Avrupa kıtasının hemen hemen her ülkesinde var diyebiliriz. Dolayısıyla geldiğimiz noktada, hem Türkiye'de Coldwell Banker olarak olamadığınız noktalarda, ERA olarak hizmet verebilmek adına varolduğumuz ve başarılı olarak yürüttüğümüz bölgelerde de ise ERA ile müşterilerimize alternatif yaratabilmek için ERA'nın Master Franchise'ını aldık. ERA için yaklaşık 8 aylık bir hazırlık çalışmasında bulunduk ve şu anda Bayim Olur musun Fuarı için de ERA'nın başlangıcı diyebiliriz. Artık ERA'yı da Türkiye pazarına sunmaya başlıyoruz.

ERA'nın yeni döneminde neler değişecek, büyüme stratejisi doğrultusunda neler yapılacak?

ERA 1971 'de Amerika'da kurulmuş ve şu anda 45'e yakın ülkede, 3 bine yakın ofiste ve 40 bine yakın gayrimenkul danışmanı ile faaliyet gösteren dev bir marka. ERA'nın Master Franchrse'ını Kasım 2018'de aldık. Zaten önümüzde Mart ve Haziran seçimleri vardı. Bu 8 aylık dönemde de büyüme stratejisi ile ilgili çok ciddi çalışmalar yaptık. Ve şu anda 14 takımın saha reklamlarıyla marketinge başladık.Türkiyenin en seçkin fuarı Bayim Olur musun?'da ana sponsor olarak yer alılyoruz. ERA'nın gayrimenkul sektörünün içinde kurumsal markalarda başarılı gayrimenkul danışmanlarının ofis açma gibi girişimlerinde başvuracakları bir marka olmasını, emlak sektöründe bizim 'No Name' dediğimiz belirli bir marka çatısı altında olmayan emlak ofislerinin başvuracağı bir marka olmasını, sektör dışından da genç girişimcilerin başvuracağı bir marka olmasını sağlamak istiyoruz.

Coldwell Banker'da franchise verme süreciniz nasıl gidiyor? Bugün hangi noktadasınız?

Başladığımız günden bugüne kadar 10 yıllık franchise veriyorduk ve bugün artık Franchise süremize 5 yıl alternatifini de ekleyerek daha çok kitlenin Coldwell Banker Franchise'ı olmasını sağlama gibi bir düşüncedeyiz ve bunu uygulamaya koyduk. Franchise suresinde 5 yıl gibi bir alternatifi ERA'da da sürdürüyoruz.

Her iki marka için de ileriye dönük hedefleriniz nelerdir?

Biz Coldwell Banker'ı biraz daha orta ve ortanın üstü gayrimenkullerin satış ve pazarlamasını yapan (globalde de bu böyledir) bir marka olarak hayal ediyoruz, hedefliyoruz. ERA ile de daha çok gençlerin daha çok yeni gayrimenkul alanların ve daha büyük bir kitlenin gayrimenkul ihtiyacını çözen bir marka olarak hayal ediyoruz. Coldwell Banker'deki hedefimiz 300 ofise 5000 danışmana ulaşmak, ERA'da hedefimiz 500 ofise 5 bin danışmana ulaşmak.