Sektörel

Gayrimenkul şirketleri dairelerin yüzde 25'ini sadık müşterilerine ayırıyor!

Güneş Gazetesi yazarlarından Mehmet Canıtatlı bugünki yazısında gayrimenkul şirketleri dairelerin yüzde 25'ini sadık müşterilerine ayırdıklarını açıkladı.

Satışa sundukları her projede yer alan dairelerin en az yüzde 25’ni sadık müşterilerine ayıran şirketler rakiplerine fark atıyor. Bu yolla alım yapanlar anahtar tesliminde diğer müşterilere göre yüzde 25- 30 daha kârlı çıkıyor. 


Gayrimenkul şirketleri, ürettikleri projelerdeki satış başarılarını yaptıkları duyurular, reklam filmleri ve lansmanların yanı sıra kayıtlarında yer alan veri tabanlarıyla destekleme yarışına girdi.Bazı firmalar projelerinde yeni müşteri kazanmak için binlerce lira harcama yaparken, müşterisine ilk adımda kazandıran şirketler, kurdukları sosyal bağ sayesinde satış grafiğini yükseltiyor. 


Yüksek sadakat 

Markalı konut üreticilerinin yaptıkları projeye ilgi gösterip daire satın alanlar sadık yatırımcı portföyünün oluşmasında rol oynuyor. Bu gruba özel indirimler yapan firmaların satış ve pazarlama birimleri ise gerçekleştirdikleri etkinliklerle yeni müşteriler kazanmaya çalışıyor. 


Kimler rağbet ediyor? 

Sayıları günden güne artan fanatik müşteriler en çok markalı konut projelerini tercih ediyor. Yaş ortalaması 30 ile 50 arasında olan fanatikler ailelerinden başkalarının da aynı projeden konut almalarına vesile oluyor. Seçtiği şirketin hemen hemen her projesini takip edenlerin en önemli özelliği ise ortanın üzerinde gelire sahip iyi eğitimli ve beyaz yakalı olmaları. 


İlk adımda kazanç 

Lansman öncesi talep toplamalı veya ‘önden satış’ denilen uygulamaların dışında şirket için bir ‘değer’ olan sadık müşteriler  ‘’topraktan alan kazanır’’ mantığından hareket ederek diğer alıcılara göre yüzde 25 -30 daha kazançlı çıkıyor. Ayrıca istediği daireyi seçme şansına sahip olan fanatikler, anahtar tesliminde diğer müşterilerden daha fazla kârlı çıkma şansını yakalıyor. 


Farklı metot 

Bazı inşaat şirketleri ise prim yapacak bölgeleri önceden keşfedip erken pozisyon alıyor ve bu özellikleri ile projelerini takip eden fanatikler yaratıyor. Lansman öncesi sessiz sedasız başlattığı satışlarda önce sadık müşterilerine satış yaparak maliyetlerinin bir kısmını karşılamış oluyor. 


‘ENERJİ KATIYOR’ 

Yerli ve yabancı müşteri kitlesi en geniş olan şirketlerin başında gelen Ağaoğlu için sadık müşteriler özel bir öneme sahip. Fanatikler için ‘Onlar, bizim özel müşterimiz’ tanımlamasını yapan Ağaoğlu Grubu’nun Ceo’suHasan Rahvalı, ‘Bizden birden fazla daire satın alan binin üzerinde müşterimiz var. Ayrıca çok özel diyebileceğimiz 500’den fazla da sadık müşterimiz mevcut.Lansmanlara çıkmadan önce mutlaka projemizden haberdar oluyorlar. Datamızda yer alan 700 bin isimden önce bu kesime satış yapıyoruz, bu da bizlerin çalışmalarına ayrı bir enerji katıyor’’ dedi.


'GÜÇ BAĞI VAR'

Yabancılar kadar yerli ama genç yatırımcıların da ilgisini çeken NEF’in 3 binden fazla sadık müşterisi bulunuyor. Eski projelerde sağladıkları kazancı yenilerinde de hedefleyen müşteri sayısının günden güne artığını söyleyen NEF Yönetim Kurulu Üyesi Erden Timur, ‘Biz sadece projelerin değil şehrin de kazanmasını istiyoruz. Müşterilerimizle bu bilinçle kurduğumuz bağ her geçen gün kuvvetleniyor. Ortalama yüzde 30 -40 oranında sadık müşteri kitlemiz var’’ mesajını verdi. 


Güneş / Mehmet Canıtatlı