Sektörel

Gayrimenkul siteleri emlak sektörünün lokomotifi mi oluyor?

Kullanımın yaygınlaşması ve kullanım alanın genişlemesi ve tablet, android özellikli cihazlar gibi erişim noktalarının çoğalması, internet üzerinden gerçekleştirilen iş modellerinin de önünü açtı.Gayrimenkul siteleri emlak sektörünün lokomotifi mi oluyor?

İnternet Türkiye’de yüzde 55’lere ulaşan kullanıcı sayısıyla, en değerli mecralardan biri olarak görülüyor. Kullanımın yaygınlaşması ve kullanım alanın genişlemesi ve tablet, android özellikli cihazlar gibi erişim noktalarının çoğalması, internet üzerinden gerçekleştirilen iş modellerinin de önünü açtı.


Önceki yıllarda kiralık veya satılık taşınmaz arayan kişiler, gazete ilanları ya da emlakçılar vasıtasıyla ihtiyaç duydukları taşınmazı ararken, son yıllarda hayata geçen emlak siteleri, ev, arsa, iş yeri gibi taşınmaz arayışının en önemli mecrası halini aldı.


Günümüzde hem gayrimenkul alım satımıyla ilgilenen emlak ofisleri hem de bireysel olarak ilan vermek isteyen kişiler için, artan internet kullanımı ve gelişen teknolojiler ile internet üzerinden ilanlar vermek ilk tercih edilen yöntem olarak kullanılıyor.


Ocak 2013’te yayınlanan Digital House Hunt raporu, konuyla ilgili ilginç bilgiler barındırıyor. Rapora göre mobil cihazlarda Google gayrimenkul aramaları son dört yılda yüzde 253 oranında arttı. Ev arayanlar yüzde 90 oranında birincil arama aracı olarak interneti kullanıyor, ev satmak isteyenlerde ise bu oran yüzde 52.


Dijital mecraların sunduğu aksiyon avantajları bu artışın en önemli sebebi olarak, dikkat çekiyor.


 


İlanlarda Kullanılan Görseller ve İletişim Kolaylığı


Kullanıcılara Zaman Kazandırıyor


Fotoğraflı ilanlar ve ilanda kullanılan diğer interaksiyonlar kullanıcının aradığı taşınmaz ile ilgili öncelikle dijital ortamda detaylı bir araştırma yapmasını sağlıyor. Kullanıcı araştırmanın beraberinde telefon ile satıcıya ulaşmak, mail olarak başvuru yapmak, teklif vermek, sosyal medyada paylaşmak ve arkadaşa tavsiye etmek gibi modülleri de kullanabiliyor.


 


Lokasyon Detayları, Hedefin Odaklanmasını Sağlıyor


Taşınmazın sadece adresini değil, çevresindeki okul, yeşil alan, toplu taşıma araçları, doğal koşullar gibi donatıların da odaklanabildiği dijital ilanlar kullanıcıların asıl hedeflerine ulaşmak için ilgisiz verileri taramak zorunda kalmalarını engelliyor. 


 


İnteraktif Paneller Zamandan Kazandırıyor


emlaktown.com CEO’su Doğan Gündoğdu’ya, sektörün dijital gelişimi başta Batı Avrupa olmak üzere internet kullanımının yükseldiği ülkelerde, bireylerin tüketim alışkanlıklarında büyük değişimlere yol açıyor. “Artık istenildiği zaman diliminde, istenilen taşınmazın tüm özelliklerine ulaşmak için internet üzerinden çeşitli portalların sunduğu avantajlar var. Emlaktown olarak biz bunu teklif ver butonu ile sağladık. Fiyat anlaşmazlığı sebebiyle gerçekleşmeyen satışlardan kaynaklanan zaman kaybını engellemek için, teknik alt yapımıza kattığımız “teklif ver” özelliğiyle, alıcı ve satıcıyı internet üzerinden bir araya getirerek, ilgili gayrimenkul için pazarlık yapabilme imkânı tanıyoruz” diyen Doğan Gündoğdu, Türkiye’nin de emlak arayışında önceliği internete veren ülkeler arasına girdiğini, kendilerinin de bu gerçeğe yönelik olarak emlaktown.com’u geliştirmeye devam ettiklerini sözlerine ekledi.


Araştırmalar gayrimenkul ilan sitelerinde yer alan ilanların yüzde 24’ünün aynı gün aksiyon aldığını gösteriyor. Bu başarıda panellerin interaktif özellikleri büyük rol oynuyor. İlan sayfası içerisinde ilanları karşılaştırma, favorilerime ekleme, aramaları kaydetme, yeni ilanlar çıktığında otomatik mail olarak gönderimini sağlama gibi özellikler taşıyan interaktif alanlar interneti, sektör için eşsiz bir konuma getiriyor.