Sektörel

Gayrimenkule ilişkin araştırmalarda yeni dönem!

Gayrimenkule ilişkin araştırmalar artık internet üzerinden başlıyor. Aramaların yüzde 77'si mobil üzerinden gerçekleşiyor. 

Gayrimenkul eğilimleri değişiyor. Gayrimenkule ilişkin araştırmaların çoğunluğu mobil internet üzerinden yapılıyor. 

Yeni Akit Gazetesi'ninde yer alan haberde, alıcılıar ve yatırımcılar gayrimenkul araştırmalarını internet üzerinden yapıyor. Emlak Uzmanı Mustafa Hakan Özelmacıklı, “Gayrimenkule ilişkin araştırmalar artık internet üzerinden başlıyor ve bu aramaların yüzde 77’si mobil üzerinden gerçekleşiyor. GYODER raporuna göre X kuşağı için gayrimenkul önemli bir ihtiyaç iken, Y kuşağında özgürlükçü bir yaklaşım söz konusu. Hatta Z kuşağında ise mülkiyet kavramı oldukça zayıflıyor” dedi.

Gayrimenkul edinimlerinde kuşaklar arası yaşanan farklılıklar hem üreticileri hem de pazarlama faaliyetlerinde bulunan emlak işletmelerini yeni arayışlara yönlendiriyor.Konuyla ilişkin yorumda bulunan  Altın Emlak Genel Müdürü Mustafa Hakan Özelmacıklı “Değişen kuşakların etkisi ile yeni pazarlama ve satış modelleri geliştirmek gerekiyor. Gayrimenkule ilişkin araştırmalar artık internet üzerinden başlıyor ve bu aramaların yüzde 77’si mobil üzerinden gerçekleşiyor. GYODER raporuna göre X kuşağı için gayrimenkul önemli bir ihtiyaç iken, Y kuşağında özgürlükçü bir yaklaşım söz konusu. Hatta Z kuşağında ise mülkiyet kavramı oldukça zayıflıyor” dedi.

Küçük daireler talep ediliyor

Özelmacıklı “TÜİK İstatistiklerle Aile sonuçlarına göre hane halkı büyüklüğü azalma eğilimi göstererek 3,4 kişi oldu. Tek kişilik hanehalklarının oranının ise 2014 yılında yüzde 13,9 iken 2018 yılında yüzde 16,1’e yükseldiği görüldü. Bu durum bizlerin gayrimenkul pazarlamasında küçük dairelerin müşteri potansiyelinin artacağını, kira gelirlerinde küçük dairelerin daha avantajlı hale geleceğini gösteriyor. Hane halkı sayısının küçülmesi nedeniyle daire metrekarelerinde ve yaşam alanlarında küçülmeler yaşanıyor” dedi.

Gayrimenkul alım ve satım işlemlerinde emlak danışmanlarının müşteriler için riski azalttıyor. Özelmacıklı, “Profesyonel emlak danışmanları müşterilerini ihtiyaç ve isteklerine uygun olarak hukuki, mali ve teknik konularda doğru olarak yönlendiriyor. Bu noktada markalara, emlak işletmelerine ve danışmanlara ilişkin yorumlar ve görüşler daha ön plana çıkıyor. Bizler de 360 derece sanal turlar, karar destek sistemleri ve dijital pazarlama gibi ürünleri kullanarak Y kuşağının dikkatini çekmeye çalışıyoruz” diye konuştu.