Genel

Gayrimenukle bağlı olarak ankastre segmenti büyüdü

BSH Ev Aletleri İcra Kurulu Başkanı Norbert Klein, Türkiye"de beyaz eşya sektörünün  hacimsel olarak bu yıl yüzde 8-9 büyüdüğünü, en hızlı büyüyen segmentin  gayrimenkule bağlı olarak ankastre olduğunu söyledi  

BSH Ev Aletleri İcra Kurulu Başkanı Norbert  Klein, bu yılı 2 milyar liranın üzerinde bir ciroyla kapatacaklarını  düşündüklerini bildirdi.   Klein, 2010 yılını değerlendirdiği ve önümüzdeki yıl beklentilerine  ilişkin düzenlediği basın toplantısında, Türkiye"de beyaz eşya sektörünün  hacimsel olarak bu yıl yüzde 8-9 büyüdüğünü, en hızlı büyüyen segmentin  gayrimenkule bağlı olarak ankastre olduğunu, önümüzdeki 5 yıl içinde de beyaz  eşya sektörünün yüzde 18 oranında büyümesini beklediklerini söyledi.Önümüzdeki dönemin zorluklarına karşın, başarısı kanıtlanmış  stratejileriyle karlı bir şekilde büyümeye devam etmek için gerekli koşullara  fazlasıyla sahip olduklarını ifade eden Klein, BSH"ın çok kuvvetli olduğu ve önem  verdiği ankastre satışlarının önümüzdeki 5 yıl içinde yüzde 92 büyümesini  beklediklerini kaydetti. Küçük ev aletleri pazarında üreticilerin ağırlıklı olarak çin"den ithalat  yaptığını, BSH"ın ise üretiminin önümüzdeki yılın ikinci yarısında deneme modunda  ve küçük bir yatırımla başlayacağını, 2012"de ise tam kapasite üretim  yapacaklarını, bu alana daha da yatırım yapacaklarını belirten Klein, BSH için  küçük ev aletlerinde pazarın Türkiye ve Avrupa olacağını bildirdi. Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Klein, önümüzdeki yıl 140 milyon  lira yatırım yapacaklarını ifade ederek, 'Önümüzdeki yıl en büyük yatırım  lojistikte olacak. Kapasitemizi yüzde 30-40 artıracağımız için dağıtım ağı çok  önemli' dedi.

Bu yıl pazar payında da küçük bir artış yaşadıklarını kaydeden Klein,  geçmiş birkaç yılda bulaşık makinesi pazarında patlama olduğunu, diğer  segmentlere oranla bu alanda yüzde 40 ile önemli bir büyüme yaşadıklarını ifade  ederek, 'Sektörün yeni yıldızı kurutma makinesi segmentidir. Bulaşık makinesinde  gördüğümüz patlamayı bundan sonra muhtemelen kurutma makinesinde yaşayacağız'  diye konuştu.

'KÜçÜK EV ALETLERİ ÜRETİMİ İçİN çERKEZKÖY"DE 100 BİN METREKARELİK ARSA  ALDIK'-
Norbert Klein, küçük ev aletleri üretimi için çerkezköy"deki  fabrikalarının yanında 100 bin metrekarelik bir arsa aldıklarını bildirdi.
Küçük ev aletlerinin çok dinamik bir pazar olduğunu vurgulayan Klein,  şöyle devam etti: 'Neden çin"de değil de Türkiye"de üretiyoruz, diye sorarsanız, çin"de  birçok avantaj gibi birçok dezavantaj olduğunu, Türkiye"de ise bu alanda çok  fırsat bulunduğunu söyleyebilirim. Örneğin çin"in para birimi güçleniyor.  Siparişten üretim süreleri artıyor. çin, lojistik olarak da birçok pazara uzak.  Bizim ise çerkezköy"de çok güçlü bir üretim merkezimiz var. çok da rekabetçiyiz.  Beyaz eşyadaki gibi küçük ev aletlerinde de benzer bir başarıyı  tekrarlayabileceğimizi düşünüyorum. Küçük ev aletlerinde de ihracat ve iç pazar
 oranları aynı olacaktır diye düşünüyoruz. Toplam cironun içerisinde küçük ev  aletleri yüzde 8 paya sahip. Küçük ev aletleri cirosunu 5 yılda 2"ye katlamayı  hedefliyoruz.'

BSH Grubu"nun Ar-Ge"de 3 merkeze odaklandığını, bunların Almanya, Türkiye  ve çin olduğunu belirten Klein, önümüzdeki yılın şubat ayında pazara sunulacak  bir buzdolabının tamamıyla Türkiye"de geliştirildiğini ve burada üretileceğini  ifade ederken, 'Bu BSH Grubu"nun Türkiye"de sıfırdan üretip tüm sorumluluğu  aldığı ilk örnek... Önümüzdeki dönemde grup için daha fazla Ar-Ge projeleri  üretme hedefimiz var' görüşünü dile getirdi.

'AVRONUN YILI 2 LİRADAN KAPATACAK OLMASI OLUMLU'-

Karlılık anlamında en fazla kar elde eden ülkelerden olduklarını, bu  sayede yüksek yatırımları Türkiye"ye çekmeyi başardıklarını ifade eden Klein,  avronun yılı 2 liradan kapatacak olmasının, ihracatlarının yüzde 60 olduğu  düşünüldüğünde, ciro ve ihracata olumlu yansıdığını söyledi.  Bu yılı 2 milyar liranın üzerinde bir ciroyla kapatmayı düşündüklerini  ifade eden Klein, ihracata baktıklarında Avrupa"daki krizin kendilerini çok  etkilemediğini, Almanya"da 'inanılmaz' iyi bir yıl geçtiğini, İspanya gibi  zayıf giden pazarlar da olduğunu söyledi.  Bu yılın 9 aylık döneminde EBİTDA"larının yüzde 11, vergi sonrası karın  ise 9,2 olduğunu belirten Klein, Türkiye"ye her zaman uzun vadeli baktıklarını,  stratejilerini doğru geliştirdikleri için BSH için bir krizin yaşanmadığını
 kaydetti. Klein, 'Türkiye"nin inişlerini, çıkışlarını çok yaşadık ve her krizin  sonunda güneşin açtığını gördük. Dolayısıyla bütün stratejilerimizi uzun vadeli  yaparak, Türkiye"nin potansiyelinin açığa çıkacağından emin olarak yolumuza devam  ediyoruz. BSH"nın Türkiye"de çok hızlı ve her şeye hazırlıklı olduğunu rahatlıkla  söyleyebilirim. Bunda krizde işten çıkarma yapmamamız, yatırım yapmaya devam  etmemiz gibi faktörler son derece olumlu etki edecek' diye konuştu.

TÜRKİYE"DEKİ YATIRIM 1 MİLYAR AVROYU BULDU
Türkiye"deki toplam yatırımlarının 1 milyar avroyu bulduğunu ifade eden  Klein, bir gazetecinin 'BSH"da 2011"de zam görür müyüz' sorusuna ise, 'Bunu  yanıtlamak çok zor. Enflasyon var ve ham madde fiyatları inanılmaz derecede  yükseldi. Bir şekilde bunu pazara yansıtmamız gerekebilir. Ancak diğer taraftan  da inanılmaz yoğun bir rekabet var. Pazarda, fiyatların nasıl seyredeceğini  bekleyip görmemiz gerekiyor' karşılığını verdi. şžu anda tüketici fiyatlarının son derece makul seviyelerde olduğunu
 belirten Klein, bu yıl 3,6 milyon adet üretim gerçekleştirdiklerini de  kaydetti.
AA