Ulaşım

Gaziantep-Oğuzeli karayolu yapım çalışması mecliste!

MHP Gaziantep Milletvekili Ali Muhittin Taşdoğan, Gaziantep-Oğuzeli karayolu yapım çalışmasının son durumunu meclis gündemine taşıdı..


Gaziantep-Oğuzeli karayolu yapım çalışması meclis gündemine taşındı. MHP Gaziantep Milletvekili Ali Muhittin Taşdoğan konuya ilişkin hazırladığı sorularının Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan tarafından yanıtlandırılmasını talep etti.

Taşdoğan önergesinde "Gaziantep ilimiz ile Oğuzeli ilçemiz arası bağlantı yolunda 5 kilometrelik karayolu kısmının inşaatı durdurulmuş ve yollarımız şantiye halinde tamamlanmadan yarım bırakılmıştır. Bahse konu yolun eski durumu can ve mal güvenliği açısından tehlike arz ederken, şimdiki durumuysa eski durumundan daha tehlikeli hale gelmiştir. Artan kaza riski, eski karayolunda yaşanan trafik kazaları, maddi ve manevi olarak gerek ülkemiz ekonomisine, gerek Gaziantep ekonomisine, gerekse hemşerilerimize birçok zararlar vermiştir, vermeye devam etmektedir. Hemşerilerimizin yaşadığı kazalardan sonraki sonuçlar ağır ve katlanılamaz. boyutlara ulaşmaktadır. Her kaza da yaralılar ve sakatlanmalar olmakta, şehrimizin ulaşımına ve ticaretine büyük zararlar vermektedir." dedi.

Aylardır bitirilemeyen yol ve ulaşım çilesinin, kış aylarının kendine has zorluklarıyla beraber artık zulüm haline gelmek üzere olduğunu belirten Taşdoğan "Mevcut yolun yapımına başlanmasıyla birlikte, yöre halkımızda, özellikle çiftçilerimizde ve ticaret erbabı hemşerilerimizde, umutlar yeşermiş, yöremizde başlayan yol inşaat ve çalışmasının heyecanı yerini umutsuzluğa ve kedere terk etmiştir. Oğuzeli yolunda olan her kaza, marka şehrimiz Gazianteplimizin tanıtımı açısından da çok kötü bir imaj çizmektedir. Gaziantep'in haber yapılacak birçok özelliği ve güzelliği varken, her kaza haberi milletimizi ve hemşerilerimizi acıya ve üzüntüye boğmaktadır." şeklinde açıklamalarda bulundu.

Ayrıca ilçenin tarımın yoğun olduğu, tarım işçilerinin de yoğunlukta olduğu bir bölge olduğunu ifade eden Taşdoğan "Yine bu karayolumuz ilçemize ulaşımının ve bağlantının anayolu olup, bölgemizde onlarca köyü ilçemize ve. şehrimize bağlayarak, hem köylerimizin hem de ilçemizin ekonomisine katkı sağlayan, köylünün ürettiği ticari malları ticaret merkezine naklettiği, ticari ulaşım açısından da önemli bir yoldur. Ticari maksatlı taşımacılık yapılan araçlar büyük ve ağırdır. Önümüzdeki aydan sonra gelen kış mevsiminin ağır şartları, nakliyecilik açısından şoför esnafına, ticari malını nakleden ticaret erbabı esnafımıza, daha çok maddi zararlar vermeye başlayacaktır. İlçemizi ziyarete giden misafirlere, iş erbabı ve köylülerimizin hafif binek araçlarına vereceği zararları da cabası olacaktır. İlçemizin İl Merkezimize olan yakınlığı sebebiyle, kamu da ve özel sektörde çalışan bir çok hemşerimiz, sabah ve akşam mesai bitimi sonrası kullandıkları bir servis yoludur. İnşası duran Oğuzeli yolunda, ticari mal taşınmasıyla oluşan zararları, kazaları, hem köylümüze büyük maddi hasarlar açmakta, hem de telafisi mümkün olmayan kayıpları ile sonuçlanmaktadır. Yapıntı yarım kalan Gaziantep-Oğuzeü karayolunun başka kayıplarına neden olmaması ve emniyetli bir ulaşım altyapısının oluşturulması için yolumuzun derhal bitirilmesi gerekmektedir. Bu yolun bir an önce bitirilmesi başta ülke ekonomimiz olmak üzere Oğuzeli ilçemizde ve onlarca köyümüzde, güvenli, kazasız ulaşım ve ticari ulaşım konularında rahatlık ve büyük ekonomik faydalar sağlayacaktır." dedi. 

Gaziantep Oğuzeli karayolu yapılmaya devam ederken, yol yapımı durduğu bilgisinin taraflarına ulaşmıştını da ifade eden Ali Muhittin Taşdoğan bununla ilgili olarak 4 soru sordu.

Taşdoğan'ın soruları

1- Hayati öneme haiz olan bu yolun yapım çalışması durduğu doğru mudur? Yol çalışması durdu ise ne zaman yeniden başlaması planlanmaktadır? Yol inşaatının hızlanması için daha kaç kaza veya kayıp beklenmektedir?

2- Yol çalışması başladığından bugüne yapılan takip ve kontrollerinizde yol yapımındaki işler zamanında yapılıp, eksiksiz devanı etmekte midir?

3- Yıllardır yapımı beklenen ve inşası başlayan yol çalışmasının planlanan bitim tarihine yetişmesi mümkün müdür?

4- Yapımı başlandıktan bu güne kadar yapılan yol kaç kilometredir? Kaç km yol yapılamamıştır?