Gaziantep'e metro müjdesi!
Büyükşehir Belediyesi, Genel sekreter yardımcısı Sezer Cihan, “Tramvay da yetmiyor. Hafif metro yapma gerekliliği ortaya çıktı. Bir yıl içerisinde çalışmaları tamamlayıp, ihale aşamasına geleceğiz.” dedi
Büyükşehir Belediye Meclisi Mayıs ayı toplantısında Büyükşehir Belediyesi, Genel sekreter yardımcısı Sezer Cihan, Ulaşım Master planları yaptıklarını ulaşım sıkıntılarını bu planlar sayesinde çözeceklerini söyledi.
Kentin 15 yıllık ulaşım ana planını çıkaracak çalışmayla, 2030 yılına kadarki ulaşım ihtiyaçları ve talepleri tespit edecek. Master planıyla, ulaşım ve trafik sorunlarının düzenlemesi, özel araç kullanımından toplu taşıma sistemlerini kullanılmasına teşvik edilmesi ve otomobile olan bağımlılığın azaltılıp araç trafiğinin düzenlenerek karayol kapasitesinin artırılması hedefleniyor. Ulaşım Master planına göre Gaziantep'in hareketine baktığımızda toplu taşımada birçok alternatifler geliştirebilme şansımız var, potansiyel var. Tramvay da yetmiyor. Hafif metro yapma gerekliliği ortaya çıktı.Bir yıl içerisinde çalışmaları tamamlayıp, ihale aşamasına geleceğiz.” dedi.
“Şehir merkezindeki tramvay durakları da büyüyecek”
Karataş, Üniversite arasındaki tramvay duraklarını büyüttük. Okulların tatil olmasından sonra şehir merkezindeki durakları büyütüp sabah ve akşam yoğun saatlerde vagonları ikili geçireceğiz. Yani vagonları birleştireceğiz, tramvaylar vagonlarını birleştirince taşınan yolcu sayısı artacak. Kadı Değirmeni durağı İbrahimliden gelen tramvayların aktarma durağı olacak. İbrahimliden gelen tramvay şehir merkezine girmeyecek.
Sola dönüş yasakları trafiği rahatlatacak”
Ulaşım master planının kent trafiğini büyük oranda rahatlatacağını belirten Sezer Cihan, bu planda sola dönüşlerin Hırsızlık operasyonu: 7 gözaltı II. Kent Araştırmaları Kongresi Katmeri turistlerin ilgi odağı
trafiği rahatlatacağını söyledi. Cihan; “Bununla beraber şehir içindeki trafiğin rahatlaması için tek yön ve sola dönüş yasakları ile ilgili kararlar çıkacak. Sola dönüş ve tek yön uygulamaları yüzde 50'nin üstünde trafikte rahatlama sağlayacak.Sola dönüşler sadece geçiş üstünlüğü olan ambulans, itfaiye gibi araçlara serbest olacak. Trafik, tramvayla birlikte akacağı için ışıkta bekleme süresi azalacak. “ dedi.
Şahin: “2040'ı planlıyoruz”
Hem bugünü düşünerek, hem geleceği düşünerek planlama yaptıklarını söyleyen Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, " Şehrin kısa, orta ve uzun vadede ulaşım ve trafik iyileştirme etüt ve projeleri hazırlanacak. Belirlenen konut, tarım, sanayi alanları üzerinde ulaşımın ana kararları çıkarılacak nazım imar planıyla uyumlu, belli koridorlarda mevcut yollardaki araç sayısı, trafik yoğunluğu, dar boğazlar, otopark ihtiyacının olduğu bölgeler trafik etüdüyle tespit edilerek, yeni toplu taşıma sistemleriyle ilgili ne gibi ihtiyaçların doğacağı belirlenecek. Elinizde veri olmadan geleceği planlayamazsınız. Bu bizim görüşümüz değil. Bilimsel çalışan şirketlerden destek alıyoruz. Kaldırım çalışmalarının genişlemesi, yan yolların yapılması trafiği disipline etmek anlamında yapılan çalışmalardır. Çalıştığımız bilimsel kurum
merkezde köprülü kavşak, eski doğumevinin oradaki gibi battı çıktıları, şişe gibi daralan yolları kesinlikle istemiyor. Merkezde amaçlanan trafik akışını sağlamak, kuyruklamayı engellemek, battı çıktılarla mümkün olmayacağı kanısındalar. Biz Gaziantep’i üç şekilde ele aldık. Acil eylem planı, kısa vadeli planlar, orta vadeli planlar yapacağız. 15 Sınırlarında, ilçeler dahil, her bir nokta için saha çalışması yaptık. Şehrin ihtiyaçları bugün nelerdir, 2040'ta ihtiyaçları nelerdir? Onları belirledik. güne kadar bu planlarımız sivil toplum kuruluşlarını davet ederek anlatacağız.
Gaziantep Ekspres
Haber Yeni Söz Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı ;
Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, şehir içi trafiği rahatlatmak için tek yön ve sola dönüş yasaklarının yanı sıra, kavşak çalışmalarına da hız verecek.
Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, şehirde en çok tıkanan kavşaklardan biri olan Mezarlık Kavşağında Amerika'da çok fazla uygulanan tek nokta kavşak uygulamasını hayata geçirmeye hazırlanırken, Yeşilvadi ve Beylerbeyi kavşaklarına da bu sene içinde başlanacağını bildirdi. Şahin, yaptığı açıklamada, Beykent köprüsünü yeniden yapacaklarını dile getirerek, Havaalanı yolu, Yeşilvadi kesişiminde, Güneş Mahallesi, 10 nolu caddede de köprülü kavşak yapacaklarını aktardı. Ordu caddesine alternatif yol yaptıklarını, bu yolu açmak için 121 tane binayı yıktıklarını bildiren Şahin, "Özdemir Bey Caddesine kadar yeni bir yol hattı oluşturacağız. Bu proje buradaki trafiğe ilaç gibi olacak" dedi. Şehir nüfusunun 2040 yılında 4.5 milyon olacağını ifade eden Şahin, "4.5 milyon için şimdiden ne yapmamız gerekiyor bunları planlıyoruz. Metro kararı çıktı en önemlisi bu. Metro ile ilgili bizim bütün verilerimiz Konya'nın üç katı. İstasyon, Maarif, Karataş ve yeni hastane arasında metro çalışacak. Yeraltına gireceğiz" şeklinde konuştu.
MEZARLIK KAVŞAĞINA AMERİKAN MODELİ
Mezarlık Kavşağında büyük bir sıkışma olduğunu, o sıkışmayı önlemek için bir revizyon projesi yaptıklarını ve onaylattıklarını anlatan Şahin, "En hızlı gireceğimiz işlerden bir tanesi Mezarlık Kavşağı. Amerika'da uygulanan kavşak sistemini ilk kez burada uygulayacağız. Mevcut köprümüz 30 metre genişliğinde, şimdi buna 30 metre sağ tarafa, 30 metre sol tarafa yaparak köprü geçişini 90 metreye çıkarıyoruz" ifadelerine yer verdi. Şehrin en sıkışık noktasının Mezarlık Kavşağı olduğunu vurgulayan Şahin, burada Amerika'da uygulanan tek nokta kavşak uygulamasını yapacaklarını kaydetti. Zeugma Mozaik Müzesi'ne gidecek olan vatandaşların bu kavşaakta beklemeden direk döneceklerini ve karşıya geçebileceklerini aktaran Şahin, "İpekyolu'ndan gelip Zeugma Mozaik Müzesi'ne gitmek isteyen sürücüler trafik ışığında bekliyor. Bu sistemle beklemeden U dönüşüyle gidecekler. Aynı şekilde Küsget istikametinden gelen vatandaşlar U dönüşüyle yine doğu istikametine doğru dönebilecekler. Araç depolama alanları genişleyecek. Yapmış olduğumuz çalışmalara göre bu kavşak modeli orada park sorununu çözecek. İki faz eksilmiş olacak. Mezarlık Kavşağı bu sene başlayacak" dedi.
"BEYLERLERİ VE YEŞİLVADİ KAVŞAK ÇALIŞMALARI BU SENE BAŞLIYOR"
Kayaönünün de önemli olduğuna dikkati çeken Şahin, "Kayaönü'ne geçişi sağlamamız lazım. Kayaönü Kavşağı ile ilgili biz çok alternatif çalıştık. Mevcut yaya üst geçidi sökülerek, Gazi Muhtar Paşa Bulvarı'nı Karşıyaka, Kayaönü Mahallesi'ne bağlıyoruz. Araç geçişi artı yaya geçişi olarak projelendiriyoruz. Bu yıl içerisinde temelini atacağız" diye konuştu. Kayaönü ve Yeşilvadi kavşaklarına bu sene başlanacağının müjdesini veren Şahin, "Ayrıca Beykent Köprüsü yeniden yapılacak. Havaalanı yolu, Yeşilvadi kesişiminde köprülü kavşak yapılacak. Güneş Mahallesi, 10 nolu Caddede köprülü kavşak projelendiriliyor" diye konuştu.
Değirmiçem'de kaldırım başlarındaki topukları, koçbaşı uygulamalarını elzem olmayan yerde kaldıracaklarını söyleyen Şahin, kaldırım düzenlemesini vatandaşı etkilemeyecek şekilde tekrar yaptıklarının sözlerini ekledi.
Yeni Söz